recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee & Stofa indrømmer sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee & Stofa indrømmer sort skærm

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee & Stofa indrømmer sort skærm
    Sendt: 12-November-2009 kl. 15:31

I er nok bekendt med problemet men her er en artikel fra i dag omkring problemet:

Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 15:39
Der er vel ikke så meget de reelt indrømmer, de siger jo bare at det er på grund af folks egne installationer ikke er gode nok at de har fået sort skærm.

Det svarer lidt til at Shell indrømmer at folks biler ikke kan køre hvis de ikke putter benzin i tanken.
Til top
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2007
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 15:56
Ja helt enig det er jo også bare CRN's egne ord... Men må sige jeg har været ude ved en kunde som havde problemet for at forsøge at løse det og her var det TDC selv der havde lavet installationen i sin tid.

Det vil jo svare til Shell havde bygget en bil som nu ikke længere kunne køre på deres egen benzin Wink
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:10
Hehe, det er korrekt. Der er også stadig masser af gamle Stofa (og sikkert også Yousee) installationer der er blevet lavet med minisat kabel og som kunderne stadig bruger uden at være klar over at det kan give problemer nu.

Jeg havde for et par år tilbage en nabo der spurgte til råds da han skulle have tilsluttet et fjernsyn på første sal hvor han så spørger lidt om forstærkere og sådan. Til sidst nævner han så lidt henkastet at det var måske også var en ide at skifte de gamle antennekabler ud da det var sådan noget med jern-kerne istedet for kobber. :s

Redigeret af filthat - 12-November-2009 kl. 16:10
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:55
Nu hoerte jeg en paastand, at pga. det digitale signal, saa er det enten eller med billedet hvis kablet er problemet. You see it or you don't. Der kan ikke "bare" vaere forstyrrelser i billedet.

Men - det gaelder vel kun naar vi snakker om HDMI kabler, hvilket jo ikke er tilfaeldet naar signalet kommer fra vaeggen via et alm. antennekabel ind til boksen?

BORING!
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Nu hoerte jeg en paastand, at pga. det digitale signal, saa er det enten eller med billedet hvis kablet er problemet. You see it or you don't. Der kan ikke "bare" vaere forstyrrelser i billedet.
Det er noget sludder. Forstyrrelser kan resultere i, at der slet ikke er signal, men kan også bevirke, at det digitale signal pixellerer eller falder kortvarigt ud. 

Men - det gaelder vel kun naar vi snakker om HDMI kabler, hvilket jo ikke er tilfaeldet naar signalet kommer fra vaeggen via et alm. antennekabel ind til boksen?
HDMI har slet ikke noget med denne problematik at gøre.  
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 12:48
HDMI har slet ikke noget med denne problematik at gøre.  

Nej nej, jeg naevnte det fordi (saa vidt jeg ved) signalet enten er der eller ikke er der, naar man kun bruger HDMI fra f.eks. en BD afspiller. Jeg tror det er deraf vedkommende byggede sin paastand, at det ogsaa forholder sig saadan med det digitale signal fra f.eks. YouSee.

Jeg fik i hvert fald bekraeftet min paastand, at forstyrrelser sagtens kan paavirke signalet uden at det noedvendigvis giver et helt sort billede og uanset om det er digitalt.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:42
Manden holder stadig i foelgende, som grund til at der ikke kan komme forstyrrelser og at man derfor enten har billede eller sort skaerm:

Nej, nej, nej og atter nej. At du bruger et almindelig antenne kabel forvandler jo ikke det digitale DVB-T/C signal om til et analogt signal. Det er og bliver et digitalt signal der går igennem antennekablet. Tro mig, jeg har papir på den slags.

BORING!
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:53

Manden holder stadig i foelgende, som grund til at der ikke kan komme forstyrrelser og at man derfor enten har billede eller sort skaerm:

Nej, nej, nej og atter nej. At du bruger et almindelig antenne kabel forvandler jo ikke det digitale DVB-T/C signal om til et analogt signal. Det er og bliver et digitalt signal der går igennem antennekablet. Tro mig, jeg har papir på den slags.
Et digitalt signal består af en bitstrøm. Hvis der er forstyrrelser betyder det, at nogen af bittene enten slet ikke overføres eller at 0'er bliver til 1'er og omvendt.
Hvad det betyder for oplevelsen af signalet afhænger af, hvor mange bitfejl der er og af hvorledes signalet er opbygget.  
Få bitfejl vil intet betyde, da man normalt lægger såkaldt redundans ind i digitale signaler, så manglende/fejlagtige data til en vis grad kan genskabes.
Flere bitfejl giver sig udslag i fejl. På et tv-signal ses det som pixelleringer og/eller frysninger.
Alt for mange bitfejl giver sort skærm.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:06
Tak for svaret. Jeg bringer det videre, som underbyggelse af min paastand, og saa maa vi se.

BORING!
Til top
Makhnovist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Der er også stadig masser af gamle Stofa (og sikkert også Yousee) installationer der er blevet lavet med minisat kabel og som kunderne stadig bruger uden at være klar over at det kan give problemer nu.

Hvordan kan man finde ud af hvilket kabel der er brugt - og hvornår brugte Stofa disse minisat kabeler.

Jeg har købt et nyt kabel som går fra antenneboksen på vægen og op i fjernsynet - men det hjælper jo ikke en skid hvis det kabel der går ind i antenneboksen er noget lort.

Jeg er også lidt i tvivl om hvem der har ansvaret for kablerne. Jeg bor i en privat udlejningsejedom hvor Stofa er en del af huslejen - det er vel ikke mig der har ansvaret for installationerne?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 14:24
Mjah og sådan.

At kalde kablerne fra ens kælder eller hvor Stofa og YouSee kommer ind ,op til ens vægstik, skrive disse er optimale er nok også lidt af en tilsnigelse.  Embarrassed 

Redigeret af moho - 19-November-2009 kl. 14:25
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu