recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee & Stofa indrømmer sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee & Stofa indrømmer sort skærm

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:03

Som jeg skrev tidligere, vil jeg ikke tro, at den samling på kablet hvor dåsen skulle være vil gavne installationen. Derudover kan man ikke gå ud fra noget på billederne. Har du fået signalet målt for at se om det er kraftigt nok.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Makhnovist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:11
Hvad er det for en dåse der burde sidder der hvor samlingen er?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:16

Det må jo være der hvor slutdåsen har siddet inden der blev ændret på det, ellers giver den samling af kablet ingen mening, så skulle det være trukket ubrudt til der hvor du har dåsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:26
Tak for hjælpen
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Point: 915
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 08:53
Her i Grindsted  01565 er det Kanal 5 HD og Tv2 Sport HD + Canal 9 som den er galt med , da de ligger i samme klynge (QAM 7) de 3 kanaler her i grindsted 01565 , de skulle som sagt være forstyret af det nye  radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi m.fl. og det støjer på den klynge (QAM 7) her i byen,

Skal lige siges det er ikke behøver at være de samme kanaler som ligger i den klynge , det er forskellige fra by til by hvilken kanaler der ligger i den klynge med den frekvens , som det er forstyrelser på fra det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi...

Men Grindsted fællesanten og YouSee er ved at få flytte de Kanaler som ligger i den kylnge (QAM7), til en anden frekvens som ikke er forstyret af det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi... Det er det sidste status jeg ved om sagen i Grindsted net 01565
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 15:34
Hvad laver den der fortykkelse på kablet fra væg til ens Tv?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 18:21

Ikke en skid, det er fis i en hornlygte.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 20:13
Det ligner IKKE noget hverken Stofa, YouSee eller radio/tv teknikere vil lave. Husk ALTID at hos både YouSee og Stofa er alt arbejde inde i husstanden for egen regning da man selv står for det.

Jeg har været på besøg hos mange folk hvor folk har flyttet antennedåser med mere - man skal bare holde sig fra at rode med de rigtige installationerne - det kan godt være en stikdåse er grim - men skal den flyttes så bør man få en prof til det med mindre man ved hvad man laver...
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:11
Jeg har aldrig rørt ved installationerne - de ser ud som de gjorde da jeg flyttede ind i lejligheden for snart 10 år siden. Det er vel ikke mit ansvar at betale for installationerne når jeg kun er lejer? Hvis det ikke er Stofa der skal betale, er det vel min udlejer? Jeg vil også tro at det er min udlejer der har lavet den uautoriserede samling - han er nemlig for nærig til at betale en professionel for at gøre det.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Makhnovist Makhnovist skrev:

Jeg har aldrig rørt ved installationerne - de ser ud som de gjorde da jeg flyttede ind i lejligheden for snart 10 år siden. Det er vel ikke mit ansvar at betale for installationerne når jeg kun er lejer? Hvis det ikke er Stofa der skal betale, er det vel min udlejer? Jeg vil også tro at det er min udlejer der har lavet den uautoriserede samling - han er nemlig for nærig til at betale en professionel for at gøre det.

Ja som udgangspunkt ville jeg også mene det er din udlejer - men igen - betale du Stofa over husleje eller som alm. kunde - hvis det er det sidste vil jeg nok tro du selv skal stå for at bringe det iorden. Men prøv at ringe til Stofa service og snak med dem - de er rigtig flinke til at rykke ud og se på signalerne hvis det digitale driller hos folk - hør dem ad om du skal betale eller ej.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Et digitalt signal består af en bitstrøm. Hvis der er forstyrrelser betyder det, at nogen af bittene enten slet ikke overføres eller at 0'er bliver til 1'er og omvendt.
Hvad det betyder for oplevelsen af signalet afhænger af, hvor mange bitfejl der er og af hvorledes signalet er opbygget.  
Få bitfejl vil intet betyde, da man normalt lægger såkaldt redundans ind i digitale signaler, så manglende/fejlagtige data til en vis grad kan genskabes.
Flere bitfejl giver sig udslag i fejl. På et tv-signal ses det som pixelleringer og/eller frysninger.
Alt for mange bitfejl giver sort skærm.

Jeg uddyber lige: Der er en væsentlig forskel på digitalt signal i et antennekabel, og digitalt signal i et HDMI-kabel, der betyder at måden udfald i signalet påvirker billedet på, er forskelligt: Antennesignalet er komprimeret, det er HDMI signalet ikke. Derudover: Begge typer af signaler sender det digitale signal som pakker med en checksum. Jeg er ikke klar over præcist hvilken form for fejlkorrektion der ligger i en MPEG-strøm, hvis nogen overhovedet, men i HDMI er der ingen egentlig fejlkorrektion - hvis checksummen passer, så får pakken lov at passere, hvis den ikke gør, så smides pakken væk. Det giver udfald i billedet, hvilket pga. opbygningen af signalet giver sne i billedet, indtil der er så mange fejl at billedet helt forsvinder. I antennesignalet betyder en manglende pakke at man får firkantede pixelleringer, og igen når der er for mange udfald til at billedet kan opbygges, så forsvinder billedet helt. Antennesignalet kan absolut godt påvirke signalkvaliteten i en grad så man får pixelleringer og udfald i billedet, og derfor HAR kablets kvalitet, afskærmning osv indflydelse på om man får pixelleringer eller sort skærm. Men det kan være svært at skelne mellem om det er ens egen installation der giver pixelleringer, eller om det er pixelleringer der er opstået tidligere i kæden, f.eks. i en satellit-uplink et sted. Jeg har hørt folk klage til deres udbyder over pixelleringer de kun ser et par gange om ugen, og dér må man sige at der er overvejende sandsynlighed for at det er pixelleringer der ligger i signalet, og ikke fejl i éns installation.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu