recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - udlevering af personlig kode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee - udlevering af personlig kode

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Men er det ikke en telefon løfter som beder om login oplysninger, som personen sender videre til specialisten?
Eller hvor går grænsen for en telefon løfter for dig?
Nej - det er altid en support/tekniker som jeg er i kontakt med, da jeg ikke orker at snakke med folk fra kundeservice. 
Da de imo. ikke er til at stole på. Har oplevet et utal af gange, hvor de har lovet at ringe tilbage - uden dog at gøre det !
Og de er blevet endnu mere uduelige efter, at kundeservice er blevet udliciteret til et call-center. Magen til elendig kundeservice skal man lede længe efter ! 
I de fleste tilfælde aner de simpelthen ikke, hvad det hele handler om.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det var som sådan ikke spørgsmål til dig. Pointen var "Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?"

Det er ikke den optimale måde at værne om kundernes sikkerhed på.

Og som Blank siger: Deres "telefonløftere" kommer også i berøring med dit password.
Øh - hvor ved han det fra ?? I mine tilfælde er det altid en supporter/tekniker jeg har været i kontakt med omkring udlevering at mit login. Aldrig en af deres, i de fleste tilfælde, uduelige kundeservice medarbejdere.

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 05:55
Jeg spurgte blot til din definition for en telefon løfter.
Umiddelbart ville jeg jo tro at deres support, stadig er nogle telefon løftere, da jeg ville bliver overrasket hvis de lavede andet.

Men vi har jo alle vores personlige holdninger.
I min verden er der ingen forskel i at udlevere mit Yousee password til dig, en specialist eller en supporter.
I er alle lige fremmede for mig.

Og jeg mener at Yousee må finde en bedre løsning.
Teknisk er det muligt med et system som gør at deres specialister kan logge ind som en specifik bruger, og det skal ikke være kundernes problem at Yousee har et dårligt system.
Så må de logge ind på min maskine med Teamviewer, og så skal jeg nok logge ind for dem
BaaaaaH
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det var som sådan ikke spørgsmål til dig. Pointen var "Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?"

Det er ikke den optimale måde at værne om kundernes sikkerhed på.

Og som Blank siger: Deres "telefonløftere" kommer også i berøring med dit password.
Øh - hvor ved han det fra ?? I mine tilfælde er det altid en supporter/tekniker jeg har været i kontakt med omkring udlevering at mit login. Aldrig en af deres, i de fleste tilfælde, uduelige kundeservice medarbejdere.


Hvis YouSee gør som stort set alle andre udbydere jeg kender til, så sidder "support" og "kundeservice" i stort set samme afdeling - nogle gange tænker jeg næsten at den ene afdeling låner medarbejdere fra den anden...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Og jeg mener at Yousee må finde en bedre løsning.
Teknisk er det muligt med et system som gør at deres specialister kan logge ind som en specifik bruger, og det skal ikke være kundernes problem at Yousee har et dårligt system.
Så må de logge ind på min maskine med Teamviewer, og så skal jeg nok logge ind for dem
Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Hvor er min tomme påstand.?
Du læser ikke hvad jeg skriver!

Jeg skriver at det teknisk ER muligt at have et system hvor at man kan.

og jeg skriver at, det at yousee ikke kan dette, ikke skal være kundernes problem.
At andre virksomheder gør det på samme måde, skal da ikke være en undskyldning for at det er OK.

At VW snyder med deres NOS tal, skal da heller ikke være anledning til at andre bilproducenter bare skal sige, jamen VW gør det også, så derfor er det OK at vi gør det samme!

eksempel.:
Hvis Danske Bank skal logge ind på min bruger, har de aldrig bedt mig om min adgangskode, de får tilgengæld en form for engangs login, som jeg giver dem.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.
Det er ikke længere kundeservice, men en specialist som skal have adgang til kundens login.
At det ikke er udbredt, skal ikke være en undskyldning for ikke at bruge det, er det nu ikke længere tilladt at være lidt innovative i en support afdeling.?

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
Idéen med at bare at skifte det når de er færdige er også fin nok,
men dette er noget som Yousee's support skal forslå, og ikke noget du som kunde selv skal udtænke, da X ud af 10 kunder ikke tænker i den retning, at deres password evt. ville kunne misbruges.
Og hvis du skifter din kode efter at yousee er færdige, så stoler du jo netop ikke på dem.!


Redigeret af Blank - 20-Juni-2017 kl. 07:39
BaaaaaH
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Hvor er min tomme påstand.?
Du læser ikke hvad jeg skriver!

Jeg skriver at det teknisk ER muligt at have et system hvor at man kan.

og jeg skriver at, det at yousee ikke kan dette, ikke skal være kundernes problem.
At andre virksomheder gør det på samme måde, skal da ikke være en undskyldning for at det er OK.
Og jeg skriver at du ikke kender Yousee system og derved ikke ved om det er muligt der.
Om der så BURDE være muligt, er en anden snak.

Og jeg har kendskab til flere systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en bruger, uden at kende vedkommendes password.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

At VW snyder med deres NOS tal, skal da heller ikke være anledning til at andre bilproducenter bare skal sige, jamen VW gør det også, så derfor er det OK at vi gør det samme!
Irrelevant

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

eksempel.:
Hvis Danske Bank skal logge ind på min bruger, har de aldrig bedt mig om min adgangskode, de får tilgengæld en form for engangs login, som jeg giver dem.

Smart
Og her er det så et sted, hvor langt højere sikkerhed er relevant.
Det er det ikke i f.eks. Yousees kundesystem.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.
Det er ikke længere kundeservice, men en specialist som skal have adgang til kundens login.
At det ikke er udbredt, skal ikke være en undskyldning for ikke at bruge det, er det nu ikke længere tilladt at være lidt innovative i en support afdeling.?
Jo da, men jeg kan ikke se at det er nødvendigt i dette tilfælde.
Som udgangspunkt har Yousees medarbejdere (kundesupport/teknikere) ikke behov for at tilgå en kundes computer.
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
Idéen med at bare at skifte det når de er færdige er også fin nok,
men dette er noget som Yousee's support skal forslå, og ikke noget du som kunde selv skal udtænke, da X ud af 10 kunder ikke tænker i den retning, at deres password evt. ville kunne misbruges.
Og hvis du skifter din kode efter at yousee er færdige, så stoler du jo netop ikke på dem.!
Og det kunne jo tænkes at de rent faktisk også siger netop det, til deres kunder.

Og du kan ikke udlede at jeg ikke stoler på dem, fra ovenstående, for så ville jeg ikke udlevere det i første omgang. Jeg kunne reelt også undlade at skifte det, da det alene ville stå på en sag i deres sagsbehandlingssystem og sikkert aldrig set igen LOL


Redigeret af quarkir - 20-Juni-2017 kl. 08:20
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 08:30
Som jeg kommenterede tidligere, så er YouSee's kundeservice blevet udliciteret til et firma uden for koncernen ! 
Sikkert nok dem der var meget billige. Det virker ihf. som om, det er unge lavtlønnede, som tjener lidt ekstra ved at løfte røret.
Mens deres supportere/teknikere er uddannede medarbejdere i en specialafdeling hos YouSee, som i de fleste tilfælde, ved hvad det hele handler om. 
Oven over dem er der så "superspecialisterne", som ved "alt". Som en af teknikerne fortalte med et glimt i øjet. Wink
Præcist hvor de sidder henne er jeg svar skyldig. Men det er sådan set også ligegyldigt.
Nå, der kan vel snart ikke tærskes mere langhalm på dette. Ha' en rigtig hyggelig dag. Smile


Redigeret af Roland - 20-Juni-2017 kl. 08:32
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bet@ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 10:31
Har oplevet det samme hos YouSee, og har altid nægtet, at udlevere mit password.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 11:05
Godt at du kan skelne imellem de vigtige og ikke vigtige log-ins.

Der har været omtale af identitets tyverier, hvor navn og personnummer er tilstrækkeligt.

Ikke alle er klar over at det er kritisk information og jeg må indrømme at jeg også giver de sidste fire til lægen o.l., hvis nødvendigt; men skriver det aldrig i en mail eller sms.

Ligeledes har der været læk fra bl.a. snapchat af billeder der skulle have være slettet.

Var det Kommune Data der kom til at sende en cd med mange personnumre til et kinesisk firma?

Sikkerheden er meget svag i dagens Danmark - det er ikke specielt møntet på dig - men et samfundsproblem er det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu