|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Det er vel også lidt en vanesag - jeg har fx. i årevis levet uden Viaskvat's kanaludbud - i starten savnede jeg da TV3 lidt, men det gik hurtigt over.
Sagt på en anden måde... hvis det er kanaludbudet der er så vigtigt umiddelbart, så overvej om det er livsnødvendigt... der er trods alt andet i livet end TV og med den ringe kvalitet TV3 m.fl. sender ud i, så kan det sq være ligemeget alligevel. Ville til enhver tid vælge Waoo! m.fl.'s udbud og få en kanon internet forbindelse oveni, fremfor at være afhængig af Yousee eller anden antenneforeningstvangspakkemulighedsløsning
![]() |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Der var i sommer en interessant strid mellem Waoo! og TDC om åbenhed og lukkethed på i fibernettene. TDC anklagede bl.a. Waoo!og fiberselskaberne bag for at være dobbeltmoralske, når de angreb TDC for at stille umulige økonomiske vilkår for dem på TDC's net, mens de selv havde udelukket eksterne udbydere på deres eget net. Bl.a. havde de smidt ComX ud.
Det kan man læse om i Computerworld. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Jo, det har du ret i. Men den tekniske slutløsning hos kunden er anderledes hos YouSee end tidligere hos Dong. Min søster i Nordsjælland fik i Dong's ejertid en tilslutningsboks med en række RJ45-tilslutninger. Dette muliggør i princippet at hun kan købe tjenester hos flere udbydere. YouSee ombygger denne slutløsning hos kunden, så kundens tilslutningsmuligheder begrænses til en udbyder: YouSee selv. Redigeret af Vilhelm - 17-December-2010 kl. 18:57 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
|
YouSee har valgt en løsning hvor der er mulighed for udgang til Telefoni, BredBånd & TV, både analogt & Digitalt, fra een boks, det giver de fordele der er nævn tidligere.
|
||
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
|
Det har nu ellers længe være standarden på lige præcis det fibernet YouSee har købt af DONG. Så det kan vel ikke overraske, at folk der har været vant til den for kunderne rare status og konkurrence, nu undrer sig over at det ikke længere er tilfældet. Det har trods alt ikke tidligere været så "a-socialt" på det samme fysiske netværk, før ejerskiftet af dette fysiske netværk der nu spørges til. Så det er så at sige en helt ny status på dette fysiske netværk. Og naturligvis er det kun til ulykke for internetkunderne, ikke mindst i lyset af de tåbelige og direkte dårlige hastigheder (og priser) YouSee tilbyder på fibernetværket, sammenlignet med andre der leverer via fiber. Disse hører i realiteten slet ikke naturligt hjemme på fibernetværk, men på basis af tekniske begrænsninger til på kabel-modems. Så det er i realiteten et groft ressourcespild og en direkte ærgerlig underudnyttelse af fibernetværket. ![]() Man må håbe på at politikerne vågner op til dåd på vores (dvs. kundernes) vegne, og lovgiver om at fiberne SKAL åbnes lige for alle service udbydere der ønsker at stille deres produkter til rådighed, lige som tilfældet er med kobber-kablerne hvor de andre udbydere betaler en politisk fastsat pris til ejeren for at benytte netværket. Også Uanset om det så betyder at YouSee's diskriminerende end-user terminal skal udskiftes igen eller ej. På xDSL er det jo for øvrigt ikke unormalt at forskellige udbydere benytter sig af forskellige modems. At YouSee så vælger at fravige og ødelægge en ellers let tilgængelig og åben fælles standard for termineringerne på fiberområdet er bare dobbelt ærgerligt og til dobbelt besvær i forhold til den tid der forhåbentligt fra politisk side stilles krav om tilgængeligt netværk for andre serviceudbydere. (Det aktuelle grænser jo imho op til bevidst fremtidig chikane og egentlig sabotage af fibernettet!) At netop fibernettet åbnes finder jeg særligt vigtigt når der jo både ER fremtiden, og der netop i praksis så at sige netop teknisk ER plads til alle på fiberne, i modsætning til på f.eks et mere lukket kredsløb i Coax netværkene, som man ellers politisk har valgt at åbne op for til den liberale konkurrence på samme måde som med kobber-kablerne, selv om det slet ikke er så lige til, som på f.eks. kobber og fibernet. Men fibernettet ER det mest oplagte, OG det vigtigste for fremtiden at åbne op for kunkurrence, så lad os håbe at politikerne vågner op til dåd på det område, før alle andre (inkl alle energiselskaberne) for alvor begynder at efterligne det dårlige eksempel og det "a-sociale" forbillede på fibernettet man her ser fra YouSee. ![]() Det vil jo politisk være til grin om den liberale konkurrence var politisk sikret på de gamle dårligere platforme (kobber,coax), men ikke på fibernetværkene. ![]() Vågn nu lige op til fremtiden og til dåd "kære" politikere! Redigeret af TBC1 - 18-December-2010 kl. 03:14 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
![]() |
|
Hvilket fibernet mener du at YouSee har købt? |
||
![]() |
||
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() |
|
Tak for alle svar. Der er noget tid til at jeg skal have det. Og kan kun håbe der er sket nogle forbedringer, så det er muligt at vælge flere leverandører.
|
||
![]() |
||
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
|
På yousee.dk/fiber står der: "Har du eksisterende PDS-kabling i husstanden, skal du være opmærksom på, at den ikke kan bruges til YouSee's løsninger via fibernet". Det forstår jeg ikke.
Jeg har pt. en tagantenne der er forbundet til en antenne fordeler placeret i kælderen (hvor også fiberforbindelsen leveres), der via almindeligt coax antennekabel fordeler antenne signalet til husets 5 TV udtag. Kan disse kaber anvendes til YouSee's TV signal? Herudover har jeg et PDS/LAN netværk i huset. Den nuværende Internetforbindelse over fiber er forbundet til en almindelig router og herfra videre til en switch, der har husets 15-20 PDS/LAN kabler forbundet. Kan dette netværk slet ikke anvendes med YouSee's bredbåndsforbindelse? |
||
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
|
Så vidt jeg har forstået er YouSee via fiber en så skandaløs brug af fiber at det reelt bare er blevet en ny transportvej til at pushe YouSee's traditionelle kabel-tv produkt. Selv internethastighederne er de samme, selv om sådanne asynkrone hastigheder reelt er kabelmodem hastigheder, og ikke fiberhastigheder. ...Du skal altså regne med at bruge antennekabel inde i huset i stedet for PDS til dine tv apparater, da der så vidt jeg har forstået det sidder en YouSee end-user terminal hvor fiberet kommer ind i huset der reelt giver dig YouSee's traditionelle kabel-tv produkt, hvorfra man så trækker coaxkabler rundt til huset tv apparater. Der er altså ikke tale om IPTV og brug af PDS, men reelt om kabel-tv. Jeg kan dog ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge den eksisterende PDS kabling efter første modem/router til sine computere, hvis man selv har lidt fingersnilde og kan flytte et par stik i forbindelse med den eksisterende kabling. Redigeret af TBC1 - 06-April-2011 kl. 00:56 |
||
![]() |
||
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
|
Jeg har coax anetnnekabel til mine TV så det er intet problem. Og så længe et TV har DVB-C tuner der understøtter MPEG4 kan jeg trække YouSees kanaler direkte ind i TVet uden boks. Det er dét der er den store fordel ved kabel TV. Men så er der Internet. Leverer YouSee en ikke løsning hvor mit (store) PDS/RJ45 netværk (almindeligt data netværk) kan kobles på? Hvis ikke er det da ubrugeligt i mine øjne.
|
||
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
|
Jeg vil måske ikke kalde det et skandaløst brug. De har (antageligt - jeg ved det ikke med sikkerhed) bare valgt at bruge en RFoG teknologi (RF over Glass) kombineret med DPON (DOCSIS over PON). PON kendes fra nogle (hvis ikke alle) af elselskaberne bag Waoo - det er en forholdsvis billig måde at skubbe fiber ud til brugeren uden at skulle have aktivt udstyr i skabe i vejkanten (typisk splittes signalet fra headenden op i 32-128 slutbrugere, så alle på pågældende ø modtager i realiteten alles trafik, men den er krypteret til den enkelte slutbrugers boks). Om det så er GPON eller EPON elselskaberne benytter ved jeg ikke, men det er heller ikke så relevant i den sammenhæng. YouSee kan formentlig tilbyde de hastigheder som DOCSIS 3.0 tilbyder, men størstedelen af brugerne har ikke det store behov for upload - selvfølgelig vil de, der har behovet, være utilfredse, men så må man bide smerten i sig og vente - det skal nok komme når efterspørgslen stiger. ![]() /Mark |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |