recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee VS Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee VS Hiper

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee VS Hiper
    Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:00

Er der nogle it eksperter der kan forklare hvordan det kan være Hiper kun kan levere 300mbit når yousee kan levere 1000 mbit på samme coax kabel?

- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)

Har i erfaringer at dele.
Dem med fiber forbindelse er ikke interessant i denne tråd.

Der kommer en ny tekniker, men hvad skal han gøre når han måler hastigheden er som den skal være? Hvor er problemet?

Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 09:01
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:03
Jeg har læst samme problemer på andre forrum. Men jeg savner et svar på hvor problemet ligger?
Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:11
Men Yousee ejer jo Hiper.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.


Hvis YouSee sælger en 1000Mbit linje, er den 1000Mbit, de "snyder" ikke.

Hvis der er 1000Mbit før router og ikke efter router, er det tydeligvis router der har et problem.
Tester du hastighed med kabel, eller trådløs?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:13
Hvilket netkort sidder i den computer, som du tester med ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:28
Hej.

Når jeg læser dit indlæg får jeg straks nogle uddybende spørgsmål. Så kan du ikke prøve at uddybe følgende:

'- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)'

Du skriver at det er samme router, men hvilken? Er det en du selv har leveret, eller hvem har leveret den?

Hvilken Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik. Er det Yousee's tekninker eller Hiper's tekniker. Eller det er måske en Yousee tekniker som Hiper har sendt ud?

Hvilken udgave af speedtest er brugt. Er det den jeg kalder Ookla speedtest fra https://www.speedtest.net/
Og hvilken server er der testet op imod? Er det samme server? Eller to forskellige servere der bliver testet op imod?

Der er meget bedre mulighed for nogle gode svar, hvis du giver os flere oplysninger.

Hilsen Carsten.

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Men Yousee ejer jo Hiper.


Det korrekt. Men min oplevelse er der alligevel forskel på deres markedsstrategi, og vidste i at hiper har haft problemer med at levere 1000 mbit til alle kunder.

Se nedenfor svar fra dem 20. november 2018:
Dette svar er også sendt frem til flere kunder jf. forum (hardwareonline) som er noget med docis 3.1.
-----------------------------------------------------------------------------
Vi har desværre ikke fundet hverken årsagen til eller løsningen på dine problemer endnu. Vi har på nuværende tidspunkt beklageligvis heller ikke flere idéer til videre fejlsøgning.

Der er tale om en meget ny teknologi med DOCSIS 3.1, og vi er derfor stadig ved at opbygge erfaringer ift. hvad man gør når tingene undtagelsesvis ikke virker efter hensigten. Samtidig kan vi konstatere at vi nu har flere tusinde kunder online på coax-forbindelser med høje hastigheder, hvor alt virker som det skal. Der er altså ikke tale om et generelt problem med teknologien eller vores netværk.
Det hjælper selvfølgelig ikke dig, og derfor skal vi have fundet ud af hvad vi gør med dit abonnement og din forbindelse. Vi vil tilbyde at ændre dit abonnement til enten en 300 Mbit-forbindelse til 279 kroner pr. måned, eller en 100 Mbit-forbindelse til 229 kroner pr. måned. Hvis du ønsker en af disse to løsninger vil vi selvfølgelig også kreditere tilbage til abonnementets begyndelse, således at du vil have betalt denne pris hele vejen.

Når vi på et tidspunkt har fået nye idéer til hvordan vi kan få din forbindelse til at køre 1000 Mbit, vil vi med det samme kontakte dig igen. Der kan dog gå nogle måneder, og derfor synes vi det er vigtigt at finde en løsning som kan fungere tilfredsstillende for dig i mellemtiden.

Vi skal virkelige beklage dybt, at vi ikke kan komme det nærmere på nuværende tidspunkt.

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Jeg mistænker yousee for at blokere hastigheden il andre udbydere i deres kabelnet.


Hvis YouSee sælger en 1000Mbit linje, er den 1000Mbit, de "snyder" ikke.

Hvis der er 1000Mbit før router og ikke efter router, er det tydeligvis router der har et problem.
Tester du hastighed med kabel, eller trådløs?


Klaus

Hvordan forklarer du så at der forskel i hastighed på Yousee og Hiper router.

De har begge samme router som ses her:

sagemcom fast 3890v3


Jeg tester altid med kabel (Cat 6) det kabel der medfølger.

Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 10:39
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af smokey smokey skrev:

Hvilket netkort sidder i den computer, som du tester med ?


Netværkskort er med Gigabit, se nedenfor:

Dataforbindelsesprotokol
NFC, IEEE 802.11b, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11n, Gigabit Ethernet, Fast Ethernet, Ethernet, Bluetooth 4.2, IEEE 802.11g, IEEE 802.11a

https://www.dustin.dk/product/5011039190/elitebook-820-g4


Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 10:40
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Når jeg læser dit indlæg får jeg straks nogle uddybende spørgsmål. Så kan du ikke prøve at uddybe følgende:

'- Det er samme router
- Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik.
- Efter router er der kun 300 mbit teste med LAN med Speedtest. (Jeg kan ikke få Ipref til at virke)'

Du skriver at det er samme router, men hvilken? Er det en du selv har leveret, eller hvem har leveret den?

Hvilken Tekniker har målt 1000 mbit med tester på stik. Er det Yousee's tekninker eller Hiper's tekniker. Eller det er måske en Yousee tekniker som Hiper har sendt ud?

Hvilken udgave af speedtest er brugt. Er det den jeg kalder Ookla speedtest fra https://www.speedtest.net/
Og hvilken server er der testet op imod? Er det samme server? Eller to forskellige servere der bliver testet op imod?

Der er meget bedre mulighed for nogle gode svar, hvis du giver os flere oplysninger.

Hilsen Carsten.



1) Se indlæg øverst. Det er en sagemcom fast 3890v3
2) Teknikeren var fra TDC
3) Har brugt den her til speedtest. https://www.speedtest.net/. Tekniker der var der i går sagde jeg kunne bruge fast.com. Det giver samme resultat.
4) Dit sidste spørgsmål er jeg lidt usikker på.
Men se testen her:


Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 10:30
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:34
Jeg har også prøvet et sætte deres router i brigde mode. Ingen forskel i hastighed.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:36
Nedenfor ses test taget med Ipref fra 27 november 2018.
Siden da har jeg ikke kunne testet med Ipref. Test er lavet med samme PC som jeg har nu.



Test er altid udført med LAN kabel fra Hipers router til PC, og med udstyr efter Hiper router er frakoblet.

Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 10:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu