recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee VS Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee VS Hiper

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.


Hvis du ikke kan få Hiper så har de ikke købt kapacitet eller så har Yousee måske en aftale med din forening og hvis du kan få Hiper men oplever du ikke har i nærheden af 1000 Mbit så er det sikkert fordi de ikke har købt nok kapacitet til at x antal personer kan få fuld hastighed. Det kan så variere på tidspunkter af døgnet eller hvis folk f.eks. tager på ferie, så kan du opleve et boost i de perioder.


Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Men igen hvordan kan man vide det? Spørger man Hiper support ved det det ikke og heller ikke yousee.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 08:26
Update:

Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?
Er der et sted i router man kan se signalstyrken?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?

Teknikeren mener ikke noget, han har nogle klare retningslinjer for, hvor meget signal der skal være.

Du synes at det er lavt - hvorfor?

Hvis tekniker kan måle 1Gbit med sit udstyr, kan du få 1 Gbit. 
Spørgsmålet er, hvorfor Hiper ikke har styr på det. 
Routere der ikke er opdateret, mangelfuld opsætning, for Lidt indkøbt båndbredde, eller noget helt tredje.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 09:22
jeg har tidligere haft hiper over coax. Mener jeg betalt for 500mbit men den var lavere i starten.

Jeg brokkede mig, hvorefter hiper åbnede for flere “kanaler” som de havde glemt i første omgang.

Kan ikke helt huske antallet, men tror du først havde åbnet for 24 og ikke alle 32 stk. det kan ses i modemet.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har tidligere haft hiper over coax. Mener jeg betalt for 500mbit men den var lavere i starten.

Jeg brokkede mig, hvorefter hiper åbnede for flere “kanaler” som de havde glemt i første omgang.

Kan ikke helt huske antallet, men tror du først havde åbnet for 24 og ikke alle 32 stk. det kan ses i modemet.


Er det dem her?

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Tekniker fra TDC målte 62db på mit stik. Efter hans mening er det indenfor tolerancen. Men jeg synes det er lidt lavt, og jeg har ikke forstand på om signalet er for lavt til at det påvirker hastigheden. Tekniker mente ikke det havde nogen beetydning. Hvad mener i?


Teknikeren mener ikke noget, han har nogle klare retningslinjer for, hvor meget signal der skal være.

Du synes at det er lavt - hvorfor?

Hvis tekniker kan måle 1Gbit med sit udstyr, kan du få 1 Gbit. 
Spørgsmålet er, hvorfor Hiper ikke har styr på det. 
Routere der ikke er opdateret, mangelfuld opsætning, for Lidt indkøbt båndbredde, eller noget helt tredje.


Klaus


Mit eneste argument for det er lavt er signalstyrken er at jeg læste i denne tråd. https://forum.recordere.dk/minimum-signalstyrke-leveret-af-yousee_topic131166.html
Men det ser ud til man har sænket kravet.
Til top
mogensch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2020
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogensch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 09:54
Jeg kender alle tre firmaer, kender setuppet bag, og de er som jeg siger.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så kan det jo ikke være anderledes, det er alt for dyrt for et lille firms som f.eks. FastSpeed at skulle købe kapacitet ved en Internetudbyder, i stedet for bare at leje sig ind hos udbyderen, de har kun en udgift leje, alt andet står udbyderen for.
Hvis ikke du tror på hvad jeg siger synes  jeg du skal ringe til FastSpeed og spørge, og du får svar.

Hvorfor man så oplever hastighederne forskelligt kan jeg ikke sige, men jeg kan so se at INGEN har skrevet at de udfører testen med kabel, og det er den eneste valide testmåde.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Jeg kender alle tre firmaer, kender setuppet bag, og de er som jeg siger.
Hvis man tænker lidt logisk over det, så kan det jo ikke være anderledes, det er alt for dyrt for et lille firms som f.eks. FastSpeed at skulle købe kapacitet ved en Internetudbyder, i stedet for bare at leje sig ind hos udbyderen, de har kun en udgift leje, alt andet står udbyderen for.
Hvis ikke du tror på hvad jeg siger synes  jeg du skal ringe til FastSpeed og spørge, og du får svar.

Hvorfor man så oplever hastighederne forskelligt kan jeg ikke sige, men jeg kan so se at INGEN har skrevet at de udfører testen med kabel, og det er den eneste valide testmåde.


Jeg vil da følge op på din påstand med Fastspeed på mandag. Har i øvrigt haft en snak med dem i fredags. Nævnte at jeg havde problemer med hastigheden hos Hiper. Jeg spurgte dem om hvordan de kunne vide jeg ikke får de samme problemer. Hans eneste svar var, "vi har overtaget mange kunder fra Hiper og det er en chance man tager". Det lyder ikke ligefrem overbevisende set i forhold til det du skriver.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:27
Signalstyrken er perfekt - både downstream og upstream. Du mangler dog OFDM-kanalerne, som er DOCSIS 3.1. Ingen gigabit uden dem.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Signalstyrken er perfekt - både downstream og upstream. Du mangler dog OFDM-kanalerne, som er DOCSIS 3.1. Ingen gigabit uden dem.


Siger du at jeg mangler de sidste 8 kanaler?
Hvordan får jeg dem, i general setting står der jeg har Docsis 3.1.



Redigeret af LofterPalle - 11-Juli-2020 kl. 11:32
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:36
Er der så ikke en venlig sjæl der kan tage skærmklip i deres Hiper router med de kanaler jeg mangler for at få gigabit?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:39
Det er en konfigurationsindstilling hos TDC. De har grundlæggende to indstillinger: med og uden OFDM.

Hvis udbyderen ikke kan se, at man sidder på et opgraderet antenneanlæg, så er højeste hastighed 300/60.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu