|
Yousee VS Hiper |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | ||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 769 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bliver bestemt af CMTS'en (udstyret i TDCs ende), som er den controller, alle modemmerne i nabolaget taler med. Den bestemmer, hvordan trafikken bliver fordelt i kanalerne og her har OFDM førsteprioritet.
|
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fik liger den tanke, at det er i denne CMTS´en at trafikken bliver lagt på andre kanaler når det er en anden udbyder. Er det så forklaringen på Hiper kan have en langsom forbindelse? Redigeret af LofterPalle - 17-Juli-2020 kl. 13:43 |
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 769 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På det her niveau handler det ikke om udbyder vs udbyder. Det handler kun om at udnytte kapaciteten i kabelnettet bedst muligt. Det gøres ved, at de modemmer, som har adgang til superkanalerne (OFDM), fylder dem ud, før de belaster de små kanaler. Magtforholdet: Den store OFDM-kanal på 190000 kHz kan bære ~1,8 Gbit/s. De små SC-QAM-kanaler kan hver bære 38 Mbit/s.
Redigeret af bubbleboy - 17-Juli-2020 kl. 14:07 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det var en 1000 mbit linje og nej fandt aldrig ud af hvor problemet lå, ud over at Hiper indrømmede at deres net var underdimensioneret. Dette trak de så tilbage efterfølgende. Alle målinger var foretaget med cat 6 kabler direkte i routeren. Og ja, jeg klager bestemt ikke over vores nuværende løsning fra FastSpeed.
|
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg haft besøg af tekniker fra TDC. Han fandt ud af at den router jeg har skal udskiftes. Han fandt også ud at der var lidt tab på linjen på stikket. Jeg kan ikke huske hvad de hedder det noget med 1E0 et eller andet. Den målte fejl på han instrument. Han mente det kunne have betydning på hastigheden. Han kunne ikke bare sådan skrue op for signalet. Så hvordan fejlen skal løses vidste han ikke lige udmiddelbart. Jeg undrer mig stadig over hvorfor jeg har så mange uncorrect codewords. Tænker om det har noget med det at gøre? Redigeret af LofterPalle - 25-Juli-2020 kl. 19:13 |
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 769 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det med 1E0 handler om BER (bit error ratio). Hvad ligger dine hastighedsmålinger i gennemsnit på? Hvad skiftede den tidligere tekniker - hvorefter du begyndte at se disse codeword-fejl? Har du evt. en ping-test kørende, som måler pakketab?
Redigeret af bubbleboy - 26-Juli-2020 kl. 00:37 |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg ikke fået tilføjet gigabit kanalerne på Hiper routeren, fordi jeg fik en ny router fra Hiper som var den gamle "rumskibet". Det den som teknikeren mener skal udskiftes til en ny. De havde sendt en der har været i kredsløb hos nogle tidligere kunder. Så min hastigheder ligger lige nu på ca. 200-250mbit på hiper. Jeg er lige nu koblet på yousee router hvor jeg har den nyeste sagemcom V3 router og her er giga kanalerne tilføjet. Det er skærmklippet vist tidligere. Her er min hastighed målt fra LAN fra router til PC ca. 900. Det kan være forvirrende, men jeg har nu haft teknikerbesøg igennem Hiper med 2XTDC og 1 x TDC igennem yousee. Det eneste TDC har udskiftet er min samling med sort COAX kabl samlet med hvidt coax der går til mit teknikrum. Jeg begynder at bliver bekymret for om bit error skyldes en fejl i det hvide coax kabel eller er det kablet der er for langt? Jeg mener dengang TDC leverede kablet og monterede det var signalet højere end i dag. ca. 70 DB, nu er vi helt nede på 60db. TDC teknikeren havde ikke set den type bit error. Den er næsten symmetrisk med 3 fordybninger med symmetrisk afstand og så stopper og kommer igen efter et stykke tid. Det ser ud til jf. tekniker at den store fordybning kommer hver time. (Ligner en tagrende eller en U fordybning som er den værste) Jeg nødt til at være sikker på om det er kablet eller er det længden inden jeg udskifter kabel. Det ikke ligetil da det ligger i rør hele vejen over loftet. Dit sidste spørgsmål om ping test har vi forsøgt at måle fra min PC til TDC centralen og der kunne han godt se der var nogle pakketab. Det var igennem Yousee support hvor jeg blev ringet op fra TDC tekniker. Kan jeg lave en lignede test og hvordan gør jeg det? Jeg kom i tanke om et han målte efter min fordeler. Kan dette mon skyldes min fordeler da jeg i forvejen har haft problemer med min router efter lynnedslaget? Redigeret af LofterPalle - 26-Juli-2020 kl. 10:26 |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der sker mange mystiske ting her.
Nu er min LAN port på Yousee router stået af. Nu har jeg flyttet den over på LAN 2 |
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 769 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du haft lynnedslag efter teknikeren, som rettede ved din samling? Jeg tænker, at samlingen må være synderen, hvis der var 0 fejl før, men x fejl efter. Du kan prøve at pinge Hipers dns-server. Hvis Windows, åbn en kommandoprompt og skriv: ping -t ns3.hiper.dk du stopper den med ctrl+c, som slutter af med lidt statistik. I en anden prompt pinger du modemmet/routeren, for at kontrollere, at du ikke har samme tab lokalt. Når du skriver 60 dB og 70 dB, så antager jeg det er dBuV. Det svarer til hhv. 0 og 10 dBmV, som er den skala, modemmet viser. Det er bedre at ramme modemmet med et signal på 0 dBmV, end det er at ramme med 10 dBmV.
Redigeret af bubbleboy - 26-Juli-2020 kl. 15:44 |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der var lynnedslag før tekniker besøget. Vi ved ikke om der har været problemer med bredbåndet før det, jeg har ikke haft 1000 mbit tidligere. (skulle have haft det men det blev af en eller anden årsagen aldrig fulgt op på hvorfor jeg ikke kunne få det. Jeg tror kanalerne altid har manglet. Men samlingen har også været der før lynnedslaget. Vi kender ikke til om der har været problemer før. Teknikeren har lavet nye stik på samlingen men ikke hjulpet. Det kan være jeg husker forkert. Men dengang TDC trak kablet (det hvide Coax kabel ud til den samling) der målte han omkring 70. og jeg fik ikke oplyst dengang at der var problemer med BER (bit error ratio). Det ved vi ikke om der har været? Redigeret af LofterPalle - 26-Juli-2020 kl. 16:45 |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spørgsmålet er om kan det afhjælpes ved at trække et nyt kabel eller gøre kablet kortere?
Jeg har 2 meter i den ene ende og 1-1,5 meter ved samlingen der kan gøres kortere. |
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
MOD HIPER med Yousee modem.
Hvad skal jeg skrive hvis det er yousee modem? Packets: Sent = 26, Received = 26, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 29ms, Maximum = 38ms, Average = 32ms Control-C TEST PÅ YOUSEE MODEM DIREKTE I LAN Packets: Sent = 151, Received = 151, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 8ms, Maximum = 22ms, Average = 12ms Control-C |
||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |