recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee WebTV Ude
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee WebTV Ude

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee WebTV Ude
    Sendt: 05-Oktober-2015 kl. 18:39
Da YouSee omlage deres "Play-univers" her i slutningen af august fjernede de bl.a. kravet til, at man skal have en YouSee-internetforbindelse for at streame sine tv-kanaler fra sin YouSee-tv-pakke på f.eks. en tablet eller smartphone.

I den forbindelse blev kravet om, at ens enhed skulle logges ind på YouSee's internetforbindelse mindst én gang om måneden også fjernet. Det giver så heller ingen mening, når man ikke længere behøver internetforbindelse for YouSee, så kan de jo ikke kræve dette mere.

Men nu tænker jeg jo så bare på, om YouSee så ikke logger en masse informationer når man benytter YouSee WebTV på en ikke YouSee internetforbindelse.

F.eks. på deres Android-app... kunne det tænkes, at der bliver logget hvornår YouSee Tv & Film-app startes op, hvilke tv-kanaler der bliver set og hvor lang tid, og ikke mindst hvilken IP-adresse der bliver benyttet.

Min mor har YouSee som tv- og internetudbyder og jeg har prøvet at benytte YouSee Tv & Film-app'en hjemme hos os selv, altså ikke på hendes forbindelse. Det virker godt og især med Chromecast. Men jeg kunne jo godt blive lidt nervøs for, at YouSee har installeret noget overvågningsudstyr hos dem, der "alarmere" hvis den samme fastnetforbindelse (som ikke tilhører YouSee) tit benytter deres tjenester. Det kunne måske være hvis den samme IP-adresse f.eks. 10 eller 15 aftener i træk benytter deres YouSee Tv & Film-app. Så får en medarbejder en "alarm", hvor de så undersøger loggen nærmere om hvad der forgår på min mors konto.

Er der nogle der ved, om dette er noget man skal være nervøs for? Altså om det er sådan det foregår i virkeligheden hos YouSee?


Redigeret af svbg1979 - 05-Oktober-2015 kl. 20:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu