recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee-boks på nettet uden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee-boks på nettet uden?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee-boks på nettet uden?
    Sendt: 21-September-2009 kl. 12:09

Hej alle

Vil gerne have min YouSee-boks på nettet. Har (firma)bredbånd hos Telenor.

Der skulle være returvej i YouSee-nettet hos mig, men kan man tilslutte YouSee-boksen og komme på nettet via kabel-TV-stikket, når man ikke har YouSee internet via kabel-TV? Min antennestik er ikke filtreret vedr. TV/Data, men man kan hos YouSee købe en "rygsæk":

http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25& dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe

Men denne kan vel ikke benyttes, hvis der kræves YouSee internet?

Hvis ikke jeg kan bruge YouSee's returvej, skal den sætts til min router fra Telenor. Men jeg kan ikke lige kable dem, da de står forskellige steder i huset. Så det skal være en trådløs løsning, men hvilke kan anbefales?

På forhånd tak!

AJ

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af alexjensen alexjensen skrev:

Hej alle

Der skulle være returvej i YouSee-nettet hos mig, men kan man tilslutte YouSee-boksen og komme på nettet via kabel-TV-stikket, når man ikke har YouSee internet via kabel-TV? Min antennestik er ikke filtreret vedr. TV/Data, men man kan hos YouSee købe en "rygsæk":

http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25& dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe

Hvis ikke jeg kan bruge YouSee's returvej, skal den sætts til min router fra Telenor. Men jeg kan ikke lige kable dem, da de står forskellige steder i huset. Så det skal være en trådløs løsning, men hvilke kan anbefales?

På forhånd tak!

AJ

Der kræves netop ikke internet fra YouSee. Der er returvej i antennekablet, men det forudsætter, at kablet går den direkte vej fra antennestikdåsen til boksen. Altså uden splitter, forstærker eller fordeler. Hvis den grønne linklampe foran på boksen lyser, er boksen på nettet.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hej alle

På forhånd tak!

AJ

Der kræves netop ikke internet fra YouSee. Der er returvej i antennekablet, men det forudsætter, at kablet går den direkte vej fra antennestikdåsen til boksen. Altså uden splitter, forstærker eller fordeler. Hvis den grønne linklampe foran på boksen lyser, er boksen på nettet.

Den er koblet direkte fra stikket i væggen til YouSee-boksen. Ifølge YouSee skulle der være returvej til adressen. Men der er ikke lys i Link-lampen.

Så hvad er op og ned?

AJ

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 12:40

Den er koblet direkte fra stikket i væggen til YouSee-boksen. Ifølge YouSee skulle der være returvej til adressen. Men der er ikke lys i Link-lampen.

Så hvad er op og ned?

AJ

Det stik den er koblet til, er det det officielle Yousee (1. stik) ?
Hvis det ikke er det, eller du har flere stik, så kan du risikere, at ikke alle stikdåserne er med returvej.

Hvis det er 1. stik. (det som Yousee i princippet er ansvarlig for), så burde de vide hvad de taler om. Og der burde derfor være returvej, når de siger der er det. Og der burde derfor være lys i lampen.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så hvad er op og ned?

AJ

Det stik den er koblet til, er det det officielle Yousee (1. stik) ?
Hvis det ikke er det, eller du har flere stik, så kan du risikere, at ikke alle stikdåserne er med returvej.

Hvis det er 1. stik. (det som Yousee i princippet er ansvarlig for), så burde de vide hvad de taler om. Og der burde derfor være returvej, når de siger der er det. Og der burde derfor være lys i lampen.

Stikket fra væggen går op til en fordeler/forstærker (af mærket Comega LLT 8-15), som sidder på loftet. Så "hovedstikket" må vel gå ind i den?

AJ

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 13:12

Og sidder din Yousee boks så på det stik i væggen, eller sidder det på stikket efter forstærkeren? Hvis det sidder efter, så forvent, at der IKKE er returvej i forstærkeren.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og sidder din Yousee boks så på det stik i væggen, eller sidder det på stikket efter forstærkeren? Hvis det sidder efter, så forvent, at der IKKE er returvej i forstærkeren.

Ikke helt forstået  På loftet sidder en fordeler/forstærker, der fordeler signalet rundt til 7 rum i huset. Et at de 7 udgange fra fordeleren går ned i stuen, hvor YouSee-boksen er koblet til direkte fra stikket i væggen.

Betyder det, der sidder en fordeler (opsat af en TDC-mand), der ikke har returvej

AJ

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:57

Ja, lige precist. Den skal udskiftes til en anden type med returvej.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 09:43

Jeg hopper lige med på den her, for jeg har præcist samme problem.

Min boks er til gengæld tilsluttet direkte til det stik YouSee har installeret i væggen. Der er ingen net adgang gennem antennestikket som der burde være (hvis jeg har forstået ovenstående korrekt).

Bør jeg kontakte YouSee eller kan jeg lige så godt med det samme rykke til alternativet med at tilkoble boksen til min router?

Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Jeg hopper lige med på den her, for jeg har præcist samme problem.

Min boks er til gengæld tilsluttet direkte til det stik YouSee har installeret i væggen. Der er ingen net adgang gennem antennestikket som der burde være (hvis jeg har forstået ovenstående korrekt).

Bør jeg kontakte YouSee eller kan jeg lige så godt med det samme rykke til alternativet med at tilkoble boksen til min router?

Tag og kontakt YouSee. De burde kunne tjekke om der er returvej i din kabelinstallation.

Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:11

Det er hermed gjort.

Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling  

Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Det er hermed gjort.

Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling  

Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det.

Det fremgår jo af brugervejledningen, at med internet gennem YouSee, vil det ikke nødvendigvis være muligt, at få boksen på nettet via boksens modem. Du behøver dog ikke at trække et kabel. Boksen kan kobles på en trådløs router via en trådløs game adapter.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu