|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 12:09 |
|
Hej alle Vil gerne have min YouSee-boks på nettet. Har (firma)bredbånd hos Telenor. Der skulle være returvej i YouSee-nettet hos mig, men kan man tilslutte YouSee-boksen og komme på nettet via kabel-TV-stikket, når man ikke har YouSee internet via kabel-TV? Min antennestik er ikke filtreret vedr. TV/Data, men man kan hos YouSee købe en "rygsæk": http://yousee.dk/privat/kundeservice/supportflow/?id=25& dogtag=ktv_priv_kdsrv_di_ffe Men denne kan vel ikke benyttes, hvis der kræves YouSee internet? Hvis ikke jeg kan bruge YouSee's returvej, skal den sætts til min router fra Telenor. Men jeg kan ikke lige kable dem, da de står forskellige steder i huset. Så det skal være en trådløs løsning, men hvilke kan anbefales? På forhånd tak! AJ |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Der kræves netop ikke internet fra YouSee. Der er returvej i antennekablet, men det forudsætter, at kablet går den direkte vej fra antennestikdåsen til boksen. Altså uden splitter, forstærker eller fordeler. Hvis den grønne linklampe foran på boksen lyser, er boksen på nettet. |
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() |
|
Den er koblet direkte fra stikket i væggen til YouSee-boksen. Ifølge YouSee skulle der være returvej til adressen. Men der er ikke lys i Link-lampen. Så hvad er op og ned? AJ |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det stik den er koblet til, er det det officielle Yousee (1. stik) ? Hvis det er 1. stik. (det som Yousee i princippet er ansvarlig for), så burde de vide hvad de taler om. Og der burde derfor være returvej, når de siger der er det. Og der burde derfor være lys i lampen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Stikket fra væggen går op til en fordeler/forstærker (af mærket Comega LLT 8-15), som sidder på loftet. Så "hovedstikket" må vel gå ind i den? AJ |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Og sidder din Yousee boks så på det stik i væggen, eller sidder det på stikket efter forstærkeren? Hvis det sidder efter, så forvent, at der IKKE er returvej i forstærkeren.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke helt forstået Betyder det, der sidder en fordeler (opsat af en TDC-mand), der ikke har returvej AJ
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Ja, lige precist. Den skal udskiftes til en anden type med returvej. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Kratz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Jeg hopper lige med på den her, for jeg har præcist samme problem. Min boks er til gengæld tilsluttet direkte til det stik YouSee har installeret i væggen. Der er ingen net adgang gennem antennestikket som der burde være (hvis jeg har forstået ovenstående korrekt). Bør jeg kontakte YouSee eller kan jeg lige så godt med det samme rykke til alternativet med at tilkoble boksen til min router? |
||
![]() |
||
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Tag og kontakt YouSee. De burde kunne tjekke om der er returvej i din kabelinstallation. |
||
![]() |
||
Kratz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Det er hermed gjort. Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det. |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Det fremgår jo af brugervejledningen, at med internet gennem YouSee, vil det ikke nødvendigvis være muligt, at få boksen på nettet via boksens modem. Du behøver dog ikke at trække et kabel. Boksen kan kobles på en trådløs router via en trådløs game adapter. |
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |