recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee-boks på nettet uden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee-boks på nettet uden?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:26

Men det er så stadig et ekstra 'device' du skal ud og skaffe, og paradoksalt ikke så simpelt som hvis du har bredbånd gennem en konkurrent.

Faktisk sidder jeg i mellemtiden og kommer helt i tvivl om hvorvidt TDC er rodet ind i mit bredbånd abonement? Oprindeligt var de ikke, men der har gennem tiden været så mange konkurser/ændringer at jeg har mistet overblikket...

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Men det er så stadig et ekstra 'device' du skal ud og skaffe, og paradoksalt ikke så simpelt som hvis du har bredbånd gennem en konkurrent.

Faktisk sidder jeg i mellemtiden og kommer helt i tvivl om hvorvidt TDC er rodet ind i mit bredbånd abonement? Oprindeligt var de ikke, men der har gennem tiden været så mange konkurser/ændringer at jeg har mistet overblikket...

1. Nu skal du huske på, at det ikke er et problem med TDC. Kun hvis du har internet via YouSee.
  2. Du må kunne se, hvem du betaler til.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:43

1. Du har selvfølgelig ret. Jeg vrøvler, der skulle have stået YouSee

2. Nej, det kan jeg rent faktisk ikke. Regningen betales over huslejen, hvor der ikke er nærmere udspecificering hvem udbyderen er. Men det må selvfølgelig være muligt at få klarhed over.

Redigeret af Kratz - 24-September-2009 kl. 13:44
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:50

1. Du har selvfølgelig ret. Jeg vrøvler, der skulle have stået YouSee

2. Nej, det kan jeg rent faktisk ikke. Regningen betales over huslejen, hvor der ikke er nærmere udspecificering hvem udbyderen er. Men det må selvfølgelig være muligt at få klarhed over.

Ofte kan man udlede det af mailadressen. YouSee bruger bl. a. @webspeed.dk.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kirsten_hen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-November-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er hermed gjort.

Iøvrigt underligt koncept at man som bredbånd kunde skal trække et ekstra kabel? Den må da være lidt svær at sælge for deres marketing afdeling  

Umiddelbart har jeg i hvert fald svært ved at se fordelen eller fornuften ved det.

Det fremgår jo af brugervejledningen, at med internet gennem YouSee, vil det ikke nødvendigvis være muligt, at få boksen på nettet via boksens modem. Du behøver dog ikke at trække et kabel. Boksen kan kobles på en trådløs router via en trådløs game adapter.

Det er stadig mærkeligt, at hvis jeg skifter bredbåndsudbyder, sparer jeg udgifter til f.eks. en powerline løsning fra enten Linksys eller Belkin. Jeg har nu (snart) to bokse i huset. en Samsung 3126 0g 3106, og hvis jeg ikke vil kable, skal jeg enten

1. skifte bredbåndsudbyder eller
2. anskaffe udstyr, så min trådløse router kan udnyttes

Mit alternativ er en prisbillig fibernetløsning (Aplus), som alle her i bebyggelsen benytter. Jeg er den eneste, der har valgt Yousee pga. virkelig god service, selv om det koster 6-700 kr. mere om året.

Måske slipper jeg slet ikke for at kable, hvis jeg benytter fiberkabeludbyder?

Redigeret af Kirsten_hen - 08-November-2009 kl. 14:42
Bedste hilsner

Kirsten

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu