recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube og 4K videoer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Youtube og 4K videoer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 14:48
Rasmus, HDCP kan også bruges af Netflix og andre Streaming tjeneste. Sågar SMART TV. Det er ikke bundet op til et specifikt interface (HDMI), men er en del af protokollen. Det er ihvertfald  sådan jeg forstår det.

Nu brugte jeg kun lidt tid på det igår, men det lader til, at du langt fra er den eneste der ikke har overblik over det lige pt. Selv producenterne har ikke overblik over det. Og det er lidt skræmmende, når man ved hvad HDCP kan gøre/forhindre i dag. 2.2 bliver ikke bedre, hvis det står til flere producenter, f.eks Sony. Men selv deres nuværende A/V enheder lader ikke til at have 2.2 endnu, selvom de omvendt gør meget for at sige, hvor nemt det er at få HDMI 2.0. Og så bliver forvirringen stor, for flere tror, at man får HDCP 2.2 med HDMI 2.0. Det er bare ikke tilfældet.
At købe et UHD TV/Receiver i dag, uden sikkerhed for HDCP 2.2, det kan vises sig at være en fatal fejl om kort tid, medmindre man har købt Samsung med One Connect. Men det er trods alt en forholdsvis høj udskrivning alligevel at udskifte One Connect. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 15:52
Ja, men i apps bruger man bare ofte en anden form for DRM, så som jeg ser det, bliver ny HDCP primært relevant ved kablede forbindelser imellem en 4K-afspiller og 4K-tv.

Men der er ikke rigtig klarhed over det. Branchen er rykket hurtigt på Ultra HD uden at få alle detaljerne på plads, hvilket jo ikke mindst blev demonstreret med sidste års 4K-modeller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu