recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YPAO - sletter den indstillinger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YPAO - sletter den indstillinger?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YPAO - sletter den indstillinger?
    Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 13:06
Hejsa, jeg har ikke umiddelbart kunnet finde svar på dette i manualen, så måske kan jer som har, eller har haft, en ældre Yamaha-receiver, svare mig på dette:

Jeg har brugt en hel del tid på manuel EQ af min RX-A820 - hvis jeg nu kører en automatisk YPAO-kalibrering, bliver alle disse indstillinger så slettet, eller er de gemt og vil fortsat kunne tilgåes?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 09:00
Jeg har desværre ikke fået en af de nye modeller fra Yamaha (RX-A8) så man kan jo ikke være sikker på om de har ændret på det. Men jeg mener bestemt ikke at man sletter den manuelle indstiling, man kopier jo en måling f.eks. flat over til en manuel behandling for egen indstillinger. De målte kan man jo ikke direkte justere på, før målingen er ført over til manuel fra Flat eller Natural.

Og man har jo 2 muligheder, pattern 1 og 2.

Men du har jo også mulighed for backup/ recovery funktionen.

Ser i øvrigt frem til, at YAPO PEQ etc. skulle være bedre til at justere på de lavere frekvenser. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 11:22
Jeg har en rx-a880 og kørte i morges en YPAO på den, der blev de indstillinger jeg havde lavet manuelt tidligere ikke slettet. Tror som @Potter skriver, at de først bliver slettet når du trykker copy. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 13:11
1000 tak, begge! Thumbs Up

(jeg kan bekræfte, at manuelle EQ-indstillinger ikke slettes, men "Configuration" (small/large), "Distance" og "Level" parametre overskrives dog).


Redigeret af jacobe - 09-Oktober-2021 kl. 22:15
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 08:34
Den med large / small, jeg altid kun oplevet at receiveren sætter højtalerne til large uanset hvor små højtalerne end måtte have været. 
Jeg har nu altid brugt backup funktion i receiveren og benyttede begge pattern. eller taget screendump af indstillingerne på receiverens web interface når jeg skulle lege lidt med tilpasningerne i PEQ etc.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu