recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor i Århus (Temapakker)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor i Århus (Temapakker)

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor i Århus (Temapakker)
    Sendt: 08-Januar-2008 kl. 21:42

Er der andre der synes at det tager ufattelig lang tid for Århus Antenneforening om at få lavet de 3 temapakker.

Antenneforeningen har svaret mig på mail at de vil komme inden for meget kort tid. Uden dog at komme ind på hvad begrebet "meget kort tid" dækker over.

Jeg har i dag skrevet mail til dem for at spørge om hvad de mener med "meget kort tid" om det er dage, uger, måned eller kvartal.

P.s. Kom nu ud af sengen Århus Antenneforening.



Redigeret af alias - 09-Januar-2008 kl. 09:12
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 09:13

Svar fra Århus Antenneforening, temapakkerne bliver klar i løbet af Januar.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 10:54

Min holdning er at Ønskeprogrammer   og Aarhus Antenneforening ligesom er ___________

Hvad dette gør for problematiken mellem om Stofa kan overtales til distribuere HD Kanaler, man skal jo alligevel have den særskilte HD Receiver; på en måde så det ikke er Antenneforeningen som bestemmer enerådende. Nu bliver det spændende.

Antenneforeningen Aarhus og "Med Rettidig Omhu", kunne samme forening aldrig forestille nogen gerne ville have HD?

Hvem hugger denne Gordiske knude over?  



Redigeret af moho - 09-Januar-2008 kl. 10:58
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 13:23
Antenneforeninger er noget møg per definition - lav det således:

I alle antennekabler ligger der DR1, DR2, TV2 analogt. Hvis man vil have mere må man købe en boks og købe pakker eller kanaler.

Hver gang der ligger en analog kanal kan der ligge 4-8 digitale kanaler. Så færre analoge kanaler tak!
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:16
Hvorfor er antenneforeninger noget møg?
Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?

Det er ikke gratis at have kabler liggende i jorden, der skal betales strøm til forstærkere, modtagere osv.

Der skal også laves service.

I et alm kabelnet med returvej(der er up to date, dvs 5-865 MHz) er der plads til 75 analoge programmer, vi udsender PT 33 analoge programmer i vores anlæg, dvs at der er plads til ca 40*4 digitale lig 160 programmer, så mon ikke der skulle være plads til begge dele?

Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv
Til top
Maller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:46

Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Hvorfor er antenneforeninger noget møg?
Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?

Det er ikke gratis at have kabler liggende i jorden, der skal betales strøm til forstærkere, modtagere osv.

Der skal også laves service.

I et alm kabelnet med returvej(der er up to date, dvs 5-865 MHz) er der plads til 75 analoge programmer, vi udsender PT 33 analoge programmer i vores anlæg, dvs at der er plads til ca 40*4 digitale lig 160 programmer, så mon ikke der skulle være plads til begge dele?

Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv

Det skal alle antenneforeninger vel, og det er ikke det vi som forbrugere betaler for ?



Redigeret af Maller - 10-Januar-2008 kl. 15:47
http://www.live2k.net
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Hvorfor er antenneforeninger noget møg?
Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?

Det er ikke gratis at have kabler liggende i jorden, der skal betales strøm til forstærkere, modtagere osv.

Der skal også laves service.

I et alm kabelnet med returvej(der er up to date, dvs 5-865 MHz) er der plads til 75 analoge programmer, vi udsender PT 33 analoge programmer i vores anlæg, dvs at der er plads til ca 40*4 digitale lig 160 programmer, så mon ikke der skulle være plads til begge dele?

Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv


En tanke - TDC eller Stofa overtager anlægget. Der er kun en analog pakke med DR1, DR2 og TV2 i som alle kan få "gratis" - alt derudover skal købes på en boks - hvis så f.eks. kun 1 ud af 10.000 køber Mezzo på boksen så fjernes den fra udbuddet. Det er da dejlig kommercielt også er vi også ude over hvad der skal være i de analoge pakker.

Alle antenneforeninger groft sagt kørt af en flok gamle mænd som ikke rigtig kan forklare hvordan de er kommet frem til hvordan pakkerne bliver sammensat - f.eks. her i Aalborg laves der vejledende afstemningen men man kan ikke få adgang til de reelle resultater af disse afstemninger.

Hvorfor skal en antenneforening bruge penge på at have en hjemmeside, aflønne en bestyrelse som spiser på restaturant til hvert eneste bestyrelsemøde, der skal også drives en infokanal og nogle antenneforeninger udgiver også et medlemsblad.

Jeg har forgæves forsøgt at få indsigt i hvad pengene bliver brugt til i AN-TV - man kan kun få procenter af vide. Jeg ville bare gerne vide hvor mange penge der bliver brugt på andet end programmer og service.

Se f.eks. http://www.an-tv.dk/dk/hvem_er_an-tv-/oekonomi/

16% copydan og koda - det kan man jo ikke komme uden om

16% service/forsikring og abonnementadm. - der formoder jeg er noget af det Stofa får penge for.

62% programafgifter

4% faste omkostninger - hvad f*nden er det for en post at have - det svarer jo til "diverse"

2% overskud - hvorfor foreningen der er brugerejet skal have et overskud forstår jeg ikke helt.

Men lad os regne lidt på tallen - ifølge deres egne tal har 60% af kunderne pakke 3 i 2007. Den kostede ca. 3.000 kr. i 2007 - lad os antage resten har pakke 1 som kostede 500 så gange vi om - de siger de har 50.000 kunder.

Så har 30.000 pakke 3 og 20.000 har pakke 1 - det giver:
Pakke 3: 90.000.000
Pakke 1: 10.000.000
Ialt: 100.000.000

Der er deres indtægter - af dem går der så 94% til udgifter jeg "måske" kan forstå:
94.000.000 - hvilket giver en rest på 6.000.000 kr.

Af dem går der så:
4.000.000 kr. til faste udgifter - det er mange faste udgifter til en brugerejet forening.

2.000.000 kr. er overskud - det er også rigtig meget overskud i en brugerejet forening.


Redigeret af Mike S. - 10-Januar-2008 kl. 19:29
Til top
menelaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 14:01

Jeg er fuldstændig enig. Det er under al kritik at Århus Antenneforening er så mega langsom.

Herudover er det elendigt, at hver enkelt temapakke faktisk bliver så stor, at den kommer til at koste 300 kr med det hele, og derved kun er ca. 50 kr. billigere end den store pakke.

Hvorfor laver man hele 3 opsvulmede pakker, der overlapper hinanden så meget, at der reelt ikke er ret meget valgfrihed i det? Jeg fatter heller ikke hvorfor man ikke kan lave en "mellempakke" til os der godt vil have lidt mere end DR, DR2 og TV2, men som samtidig ikke gider betale 300 kr pr måned for en sværm af kanaler vi ikke får set.

Hvor det tidligere kun var 10% af husstandene i Århus der fravalgte den store kabeltvpakke, så er vi nu oppe på at hele 35% fravælger pakken, fordi de ikke kan eller vil betale 6.800 årligt for tv (4.200 årligt for tv + 2400 medielicens). Dette tal ændrer Zaptor boksen ikke ret meget ved.

Jeg er sikker på der er rigtigt mange der gerne vil have en mellemløsning i prisklassen 175-200 kr., men det kan de gamle sure mænd i antenneforeningen åbenbart ikke finde ud af! De ender med at proppe en masse ubrugelig lort ind i pakkerne så de svulmer op og koster en formue!

Heldigvis er Cybercity på vej med IPTV, og når det kommer, så bliver Stofa og Århus Antenneforening smidt på porten!

 

 

 

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:47

Tjah her i Aarhus han vi Edvin Juhl som rent Antennemæssigt, Stofa, digitalt fravalg og pakker, kan gøre sort til hvidt.

Meget frit citeret efter Skræppebladet December 2007. En beboer skrev om priser på 400 kr senere op til 800 kr per måned; i 10 år i 20 år, altid  . Med en person som samme Edvin Juhl kan jeg kun sige, det bliver problematisk blot forsøge spare noget af Tv seningen.



Redigeret af moho - 15-Januar-2008 kl. 13:55
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:52

Viby Sjælland

Det er korrekt men hvor langt skal en Antenneforening strække sig med hensyn til Indtægter for programleverandørerne? Det er her mine tanker kommer for langt ud.

Blot ét eksempel "Minut betaling ville have slået al Internet ihjel, hvis dette var fastholdt". Grådigheden hos TDC. Hvad samme har hos Kabel Tv _______ her tænker jeg udenfor Youssi.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 15:36
Moho dine indlæg er altid fuldstændig sort snak. Jeg forstår ganske simpelthen ikke hvad du skriver og hvad du mener.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
menelaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 14:55

Tja jeg har også svært ved at læse ud af det der hvad Moho egentlig mener, men han mener tilsyneladende kabeltv er billigt!

Jeg mener derimod det er fuldstændig vanvittigt at have en prisstruktur, hvor man på den ene side kan vælge den store pakke med en overflod af kanaler til 350 kr pr måned, mens man på den anden side kan få den lille pakke med næsten ingen ting for 74 kr.

Hvorfor helvede kan idioterne i Stofa og Århus Antenneforening ikke finde ud af at lave en kabeltvpakke, der ligger i prisklassen til ca. 150-199 kr. De kunne fx tage 1-2 af tv2 kanalerne og enten udvælge 3 og 3+ eller kanal 4 og 5. En sådan mellemløsning med noget mere, men ikke alt, tror jeg der ville være rigtig mange der ville være interesserede i.

I den forbindelse hjælper Zaptor pakkerne til 300 kr for 1 pakke ikke en dyt. Hvis man skal betale 300 kr for en zaptorpakke så kan man da lige så godt tage den helt store analoge pakke til 350. Prisafstanden er jo aligevel så lille.

Så er man i øvrigt også fri for Zaptorboxens hakken og at den skal genstartes hvert andet øjeblik!

 

 

 

 

 

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu