Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
GebissetDK
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Status: Offline
Point: 56
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 18:25 |
1. Problemer med at der ikke kommet et billede på skærmen når man skifter kanal. Man kan så skifte lidt frem og tilbage og så kommer billedet. Det hjælper desværre ikke at vente længe (20 sekunder har jeg prøvet - så er min tålmodighed opbrugt )
2. Problemer med frysninger, som Zulfo m.fl. også har skrevet. Ca. en gang hver halve time i af varierende længde. Nogle gange ½ sekund, andre gange 4-5 sekunder.
3. Lange zappetider, det har været nævnt at det er en teknisk begræsning på de kodede kanaler, men jeg synes stadig at det bør kunne gøres bedre.
Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825
|
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 18:27 |
Hvis man mangler kanaler bør man lave en gendan alt undtagen favoritter.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|
PerChristiansen
Bruger
Oprettet: 06-December-2007
Point: 76
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 18:32 |
Runge skrev:
Firmware er opdateret til seneste version. Men det problem jeg har haft siden jeg fik Zaptor d. 15/1 er at jeg slet ikke kan se trailers i shoppen. Klikker jeg på vis trailer knappen får jeg bare en sort skærm og få sekunder efter kommer info boksen frem hvor der står hvilken trailer det er, spilletid osv., men den begynder aldrig??
|
Jeg kan heller ikke se trailere (i Aalborg). Når man trykker på info-knappen, kan man godt se at traileren kører. Det er bare ingen billede på.
Desuden kan jeg supplere med
TV2 hakkende lyd via toslink (AC3 engelsk). Hvis jeg skifter til Dansk MPEG1 er lyden ok. Der er desuden meget stor forskel på lydniveauet. AC3 lyden er meget svagere end MPEG1.
|
|
kdpzak
Ny bruger
Oprettet: 22-Januar-2008
Point: 3
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 19:49 |
Kunde i Århus V
Hej,
Mit helt store problem er frysningen af billede og lyd. Sker op til 5-10 gange hver time på kanaler som ikke ligger i basis pakken. Nogle gange fryser det i 1-2 sek, andre gange i op til 10-15 sek. Nu ser jeg selvfølgelig ikke alle kanalerne så specifikt drejer det sig om f.eks. TV2 Zulu, 3, 3+, Canal+ kanalerne etc.
Jeg har ingen problemer når jeg ser f.eks. DR og TV2.
Har ifølge Zaptor firmwaren nævnt i denne tråd.
Er godt klar over at dette er et "kendt" problem men nævner det lige alligevel fordi dette problem gør de nævnte kanaler praktisk talt ubrugelige. Jeg kan leve med det et stykke tid endnu for der er jo altid børnesygdomme på nye teknologier men jeg håber godt nok snart I får løst problemet.
|
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 20:21 |
Hey fandt lige ud af da jeg ikke kunne se min trailer - jeg startede den igen ved at trykke Zaptor igen og igen og vælge den igen. Så virkede den.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|
Lystrup
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2008
Point: 98
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 20:47 |
Har haft voldsomt hakkende billede og lyd den sidste time på samtlige kanaler (alt fra dr1, tv2, tv3 til canal+ kanalerne), som gør det komplet umuligt at se tv via Zaptor. Det svinger meget hvornår der er problemer med det. Nogle gange hele aftenen, andre gange slet ikke. Det er mit eneste problem, men er nu også et ret træls og forstyrrende problem.
Kundenr. 9286401
Antennen af 1. Marts 1994 (Sønderborg)
|
|
erikhave
Junior bruger
Point: 34
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 21:15 |
Aalborg, AN-TV , kundenummer 1677228
På mange af kanalernes undertekster er der et Z i stedet for 2 (to). Blandt andet på Zulu, showtime og Canal+
|
|
Kristjan
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 21:18 |
Jeg har intet signal på tv2sport hd, og tv2sport pixelerer helt vildt.
Nu er signalet kommet igen, men tv2sport har jeg ikke kunne se efter opdateringen, hvilket er ret træls...
kunde/knude nr. 9208026
|
Har man sagt A må man også sige GF....
|
|
Bart
Junior bruger
Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 47
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 22:44 |
Jeg har nogle af de samme fejl..
Lang zappetid, og kan ikke se Trailere...
derudover hakker det eller fryser på samtlige kanaler..
Jeg ved godt at Stofa arbejder på sagen..:)
Men det er jo stort set umuligt at se film osv på Canal+ når at det hele tiden fryser..
Håber snart de finder en løsning.. Ellers rigtig godt koncept...
|
|
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 22:50 |
hej
synes der er mange små pixeleringer i ålborg i aften, ikke lyd mæssig men bare små blink hist og pist.Du skriver ingenting om de lange kanal skift, er det gået i glemme bogen, eller er det bare sådan at det ikke kan laves.
hilsen agger
|
|
jphansen
Junior bruger
Point: 22
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 22:51 |
Jeg har også RIGTIG mange problemer med hakkeriet.. Det er sørgeligt
for det er umuligt at se en film..
Jeg er også ejer af en Force 3 box som jeg brugte tidligere.. og der var
problemet det samme.. Umiddelbart synes jeg at hakkeriet er mindre på
feks DR1 og jeg tænker på om kvaliteten / styrken på de forskellige
kanaler kan være forskellig?
På mit analog signal er feks kanal 5 rigtig dårlig - og den hakker også
mere på det digitale signal.. så kan sende styrken være forringet der?
Har for ca en uge siden haft teknikker på besøg der skruedeop for
signalet.. og mens de var her hakkede den ikke.. og jeg synes at opleve at
det er værre om aftenen??
Zaptor - 3.4.3.dvbc.1.5 - Helsingør Antenneforening
Redigeret af jphansen - 22-Januar-2008 kl. 22:52
|
|
Mylle37
Bruger
Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 02:41 |
Hvis jeg går til shop direkte fra hjælp (eller en undermenu heraf), genstarter Zaptoren uanset hvilken knap jeg derefter trykker på. Desuden er der ikke noget i shoppen, når jeg kommer direkte fra hjælp.
Man kan ikke gå fra TV-guiden direkte til Shop'en.
Oplever som andre periodiske frysninger i billedet. Håber at dette har første prioritet i løsning af problemer, da det forstyrrer oplevelsen af det man ser.
Ved Zoom på f.eks. tv3/Kanal 4, bliver der skåret noget af toppen, mens der samtidig er en sort bjælke i bunden. På andre kanaler passer Zoomen bedre. Kan man forestille sig, at der bliver mulighed for at rykke op/ned på, hvordan der skal zoomes? Endnu bedre vil det selvfølgelig være, hvis boksen selv kan "se", hvordan det bedste zoom vil være.
I øvrigt glæder jeg mig til, at tidsforskudt TV skydes igang. Nogen der har en fornemmelse af eller har hørt et rygte om, hvornår det sker (ud over første halvdel af 2008)?
|
|