Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jan T
Bruger
Oprettet: 12-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 17:09 |
Hej
Nu har det hakket og pixeleret helt vildt på diverse kanaler her hos mig mig i Ålborg den sidste uge snart, hvornår får dette en ende (eller rettere får det en ende?) man må dælme godt nok snart sige at reservetanken af tålmodighed er ved at være brugt op her hos os
Vi har endnu ikke kunnet se en hel film (UDEN FEJL) på nogle af kanal+ kanalerne siden vi fik pakken så man må jo gå ud fra at det er gratis indtil det virker ?
Ikke mere om at det er signalet der er for svagt for det pixelerer helt vildt selv med mellem 37-38 DB, der må være en fejl i den skide boks!!!!
Det er også fuldstændigt vilkårligt hvilke kanaler der er ramt, det er helt tilfældigt her hos os.
Nu er der jo mange som har skrevet at vi skal have lidt tålmodighed med Stofa!! Så vil jeg gerne høre andres mening om hvad I mener et rimeligt tidsaspekt ? 2-4-6-8-10-12 mdr.
Får også stadig beskeden " Intet Signal" ind imellem !!!
Kunde nummer 93167070 AN-TV
Redigeret af Jan T - 23-Januar-2008 kl. 17:15
|
 |
johnlc
Bruger
Oprettet: 27-November-2005
Point: 73
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 17:51 |
Jeg startede boksen på SilverHD i går aftes ca 21:00 - da jeg fik tid til at chekke her til aften, så var boksen åbenbart genstartet - den stod ihverfald der hvor den starter op - default kanalliste, intro billede m.m.
1978196/Horsens Syd
|
 |
jazh
Ny bruger
Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 8
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:21 |
Efter opdateringen d. 17/1-2008
1. Forringet billed kvalitet. Er jeg den eneste der oplever dette?
2. EPG - hvid skærm 1-2 sek. før den fanger EPG. Det oplevede jeg ikke før opdatering af software.
3. Sort skærm ved trailer. Zulfo; jeg ved godt du har nævnt det som en af de ting der pt. bliver arbejdet på!
Med undtagelse af de 3 emner jeg har beskrevet er jeg godt tilfreds med Zaptor.
1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring
2. Zaptor har kørt upåklageligt i 5 døgn uden genstart, med undtagelse af små pixel-og lydproblemer som allerede nævnt i driftstatus.
Mvh
kunde nr. 9316619 anthg. Helsingør
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:42 |
jazh skrev:
1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring
|
Hvis zappetiden er et kendt problem, der stadig arbejdes på, hvordan kan det så være at der er så stor forskel?
Ligger fejlen måske i de lokale anlæg?
|
 |
Bisquit
Junior bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 26
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:10 |
Nu er det ikke hver dag jeg lige får set tv, men lige i dag er der en del spytklatter.
Noise Ratio Svinger mellem 39 og ca 41
Uncorrected Blocks Når op omkring 80 spytklatten kommer.
Ved ikke om der er flere ting jeg skal tilføje?
|
Stofa KundeNr: 9310728
Sony KDL 40W4000
Sony PS3
Samsung DVD-HR753
|
 |
PerChristiansen
Bruger
Oprettet: 06-December-2007
Point: 76
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:01 |
Så virker traileren igen her i Aalborg.
Til Zulfo (Stofa)
En rigtig god ide vil være, at lave en liste over de film, der kan lejes på Stofas hjemmeside. Jeg tror ikke at zaptoren nogensinde når op på internettes hastighed.
|
 |
Kristjan
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:14 |
Jeg kan stadig ikke se andet end en masse pixeleringer på TV2SPORT? Det har nu varet ved siden opdateringen i lørdags?
/kundenr 9208026
|
Har man sagt A må man også sige GF....
|
 |
arkivaren
Bruger
Oprettet: 10-December-2007
Point: 101
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:32 |
Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".
Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.
Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db. Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.
Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.
Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.
Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.
|
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
|
 |
Whiteriver
Ny bruger
Oprettet: 14-December-2007
Point: 8
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:51 |
Når jeg kører TV-guiden går Zaptoren i sort og genstarter automatisk. Efter ca. 5 min. starter den så op med alle kanaler. Det ville være rarere, at den startede op på Favoritliste 1, hvorfra den gik ned.
Ellers få pixeleringer. Antenneforening i Kolding
|
 |
Bart
Junior bruger
Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 47
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:27 |
arkivaren skrev:
Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".
Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.
Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db. Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.
Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.
Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.
Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.
|
Det vil jo så sige at man skal invistere i sådan en Antenneforstærker..
Når jeg trykker info + info + grøn så viser min mellem 37-40 db.. og hvis den skal op på 70, er det jo ALT for lidt.. Er dette korrekt?? eller ska man afvente og se hvad Stofa har i sinde at gøre??
|
Pioneer 427XD
Zaptor Hjørring AntenneSelskab
|
 |
arkivaren
Bruger
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:33 |
Bart skrev:
[QUOTE=arkivaren]
eller ska man afvente og se hvad Stofa har i sinde at gøre??
|
Nu var det jo en Stofa-tekniker, der var her. Han var slet ikke i tvivl. Rørte hverken min Zaptor eller modem; men gik direkte til måling af signalstyrke.
Jeg har i aften endnu ikke haft et eneste problem; men lad os nu se lidt senere på aftenen
|
Kunde nr. 9319826
|
 |
arkivaren
Bruger
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:36 |
Hej Bart.
HOV!!
Det er vist ikke signalstyrke; men noget med støj. Min står og svinger mellem 36 og 37Db.
|
Kunde nr. 9319826
|
 |