recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor vs. Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor vs. Yousee

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 12:40

 

Siden hvornår er der frit valg mellem Stofa og så Youssi som "Leverandør".

Og mon ikke Stofa også har en box der svarer til Youssi's Sagem60. I min verden er det sikrest med en box til MPEG2 og en anden til MPEG4/HDTV. Bokse som skal "Handle begge formater ser ud til blive dømt ude". Jeg har både et følge pengestrømmen problem OG et box problem!

De som idag modtager TV1000 eller Canal+ programmer via Stofa, de må vel bruge nogen aktuelle boxe?. Standard SD modtagere.

 



Redigeret af moho - 30-Juni-2008 kl. 12:45
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 14:13
Hvis du har AN-TV (som er den lokale antenneforening i Aalborg og omegn) har du kun mulighed for Zaptor hvis du vil have det via antennesignalet - du kan få andre løsninger via ADSL eller måske fiber men som regel er de meget dyrere og mere besværlige (f.eks. to bokse en, en til viasat programmerne og en til andre eller også skal du købe TV1000 kanalerne for at se 3+)

Zaptor boksen er "gratis" hvis du har den store analoge pakke og samtidig får 3 temapakker med. Så tilbuddet er helt suverænt for os der bor i Aalborg, modsat andre antenneforeninger.

Jeg har haft "glæden" af at opsætte både Zaptor og YouSee boksen, og begge bokse er helt klart blevet bedre efter de seneste opdateringer. Jeg syntes at Zaptor boksen helt klart er den bedste pga. følgende ting:

1. Den kan håndtere de forskellige video formater (4:3, 16:9) uden så mange dikkerdarer
2. Den har den bedste måde at vise programinformation - man kan "bladre" rundt og se hvad de andre kanaler sender uden af skifte kanal
3. Man kan se tekst-tv fra en kanal samtidig man ser billede/lyd fra en anden.
4. Canal+ Select (det har jeg dog ikke selv pt) - som gør man kan se mange flere film i shoppen og de koster 0 kr. (de er med i Canal+ total abonnementet, hvis man køber det - 149 kr/md.)
5. Meget hurtigere brugerflade - Yousees bokse virker tit som om den slet ikke har opfattet man har trykket.

Ulemper ved Zaptor:
1. Den kan stadig crashe når man hiver EPG'en op - jeg har dog ikke oplevet det længe.
2. Den skal forbindes med StofaNet kabelmodem - du skal ikkke have deres internet forbindelse - du får en "bærelinie" med.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu