|
Zaptor2 stabilitet - bedre eller dårligere? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2012 kl. 23:41 |
Vil gerne høre hvordan I andre oplever stabiliteten af Zaptor2, specielt da Stofa jo reklamerer med at Zaptor er blevet mere stabil med den nye software.
Spørgsmålet er ment som en meget bred subjektiv vurdering af opdateringen fra Zaptor1 til Zaptor2, der dækker stabiliteten helt generelt for alle Zaptors funktioner, herunder alm. tv, start-forfra, VOD, arkiv, tv-guide osv. - vægtet efter hvor vigtig du syntes de forskellige funktioner er.
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
warfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har stemt "meget dårligere", fordi min boks genstarter af sig selv hver dag, og også næsten ligeså tid skal powercycles. Og fordi den jævnligt mister alle betalingkanaler i flere dage når den har genstartet.
Alt tyder på at det hænger sammen med at mit HDMI signal går gennem en forstærker, men det kan bare ikke passe at det skal få zaptoren (undskyld "smart tv") til at genstarte når man tænder TV. Det er ikke en option at at køre uden om forstærker, så det ender nok istedet med at zaptoren skrottes, eller ihvertfald bliver sekundær tuner der kun bruges når der er brug for vod tjenster. Bortset fra det her powercycling, og det faktum at vi alligevel ikke fik mulighed for at starte forfra bagud i tid, så kører zaptor 2 dog på flere punkter bedre end zaptor 1. Postitiv er det især at den ikke genstarter når man bruger tvguide, det blev aldrig løst på zaptor 1. Redigeret af warfly - 16-April-2012 kl. 09:44 |
|
![]() |
|
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
Jeg synes den er mere stabil, men jeg har også valgt at få den fulde pakke i min antenneforening, da jeg ikke gad genstarte hele tiden når Zaptoren mistede kanalerne. Men uanset, jeg synes det kører bedre og hurtigere.
Men uanset, jeg overvejer at udskifte mine 3 Zaptor bokse med noget andet, da de koster mig ca. 1.100 kr i strøm om året. Problemet er at de bruger 16W ca, uanset om de er tændt eller i standby. mit kabelmodem bruger 18W. Jeg savner muligheden for at bede Zaptoren gå i "sleep"mode og bruge mindre end 1W i standby.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Helt klart bedre end zaptor1 firmware, har dog været et par fejl som forhåbentligt er blevet rettet med seneste opdatering i sidste uge.
Vi har ikke haft samme fejl på seneste opdatering, som på den forrige. Så helt klart en forbedring
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
warfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
Har ligesom beolion skiftet til pakke 3, istedet for temapakke løsningen -for at løs problemet med at den smider kanalerne, og får at kunne bruge mit TV som hovedtuner, og så kun bruge zaptor når det er nedvendigt. Men det er Stofa jo nok glade for, der bliver jo trukket en del flere penge på kontoen. Har overvejet om næste skrit bliver at sætte zaptoren i en fjernstyret stikkontakt, det hjælper på strømforbruget, og når den alligevel skal boote hver gang jeg skal bruge den, eller om jeg alternativt skal kyle den ud og købe en LG recorder istedet. Og ellers må man jo bare vente på der kommer fiber ind i byen..... Var betatester på zaptor 2, og processen med at rette fejl kørte egentligt OK, ind til man ret hurtigt sagde "Nu er det godt nok", slog startforfra bagud i tid fra, og sendte den ud til alle.. Selvom de graverende fejl med at genstarte og smide kanaler stadig er der.
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
JEg har oplevet at boksen genstarter stor set dagligt. Derudover tager det længere tid at skifte kanal, og lyden ud af Zaptoren synes jeg er meget lav
|
|
![]() |
|
Med den nye software husker den ikke lydniveau efter genstart, så den skal skrues op hver gang den har genstartet.
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Jeg har endnu ikke oplevet problemer med at boksen smider ekstra kanaler og det er måske 1 eller 2 gange jeg har skullet genstarte boksen efter den nye software. Alt i alt kører det meget bedre.
warfly: det her med at starte-forfra på programmer der har været sendt er jo noget som din antenneforening skal sige ja til at de gerne vil have. Jeg ved at det kommer her i Næstved fra 1/7 og garanteret også en masse andre steder. |
|
![]() |
|
Runge ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Præcis samme problem jeg oplever og kører også signalet igennem min forstærker. Det sker 8 ud af 10 gange at jeg får sort skærm når jeg tænder for alt udstyret (via min Logitech Harmony remote) og bliver nødsaget til at genstarte Zaptoren, før jeg kan se tv. Det er virkelig ved at gå mig på nerverne! Kan det virkelig være så svært at få den boks til at opføre sig bare nogenlunde ordentlig efter så mange år?
Redigeret af Runge - 18-April-2012 kl. 18:20 |
|
Panasonic TX-P42G20E
Onkyo TX-SR607 Panasonic DMP-BD35 Scandyna Minipod, Cinepod og Micropod |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Det kan være at zaptor er oppe at køre før din hdmi indgange, så vil du typisk opleve sort skærm.
Jeg har typisk samme fejl på min hdmi switch (bruger ikke zaptor på switch) Ved ikke om du har prøvet det, men en mulighed kunne være at fjerne den gamle software på zaptor og lade den opdatere helt forfra.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
Lyder som en god ide at se om hdmi switchen starter efter at Zaptoren er tændt. For min genstarter hver gang jeg tænder for den. Og flere gange genstarter den i genstarten. Stopper ofte ved 4 stjerne og slukker så (rød lampe på boksen og 4 stjerner og død) - der skal strømmen tages igen og igen (ofte 8-10 gange før den kommer helt op).
Familien vil nu af med Zaptoren og Stofa, så det bliver nok enden på det. Vi har også kun haft problemer med den siden vi fik dem (vi var med som de første dengang og den har aldrig kørt optimalt desværre, og den er blevet for dyr imod at der pt.næsten ikke er en dag den kører uden at genstarte) |
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
|
![]() |
|
min zaptor er tændt hele tiden, og forstærken normalt slukket. Det eneste der sker er at jeg tænder TVet, og hdmi signalet går gennem forstærkeren (der er i standby). Det første man så ser er en sort skærm, og efter 5-10 sekunder kommer så de berømte blinkende kugler på skærmen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |