|
Zone 2, digitale kilder + internet kilder |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JTLA
Junior bruger Oprettet: 03-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Maj-2012 kl. 09:08 |
Hejsa,
Jeg søger efter om det er muligt, at finde en surround reciever som kan afspille lyd fra andet end analoge kilder på zone 2. Det behøver ikke nødvendigvis være cd/bluray, men gerne noget som Spotify, fra NAS og evt. netradioer. Apparatet skal også helst kunne styres fra en smartphone/tablet. Findes det? Vh. Jeppe
|
|
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live |
|
Cableguy
Bruger Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den leder jeg faktisk også efter...de fleste zone 2 har kun den klassiske rød/hvid... Bare et optisk ville være fint også...
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes vist ikke ret mange modeller der kan det og slet ikke i budget eller mellemkalssen. Et alternativ er at finde en model der har speaker A/B omskifter. Man kan så ikke spille forskellig musik i hvert rum samtidig, men i det mindste kan man spille en digital kilde i "zone" B. Nogle af denons modeller, som har airplay, har mulighed for at tildele surround back effektkanalerne til "Front B". Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er implementeret, men jeg vil næsten tro at man så har mulighed for 5.1 det ene sted og stereo det andet sted.
Redigeret af tvkartoffel - 15-Maj-2012 kl. 23:21 |
|
Darathar
Junior bruger Oprettet: 11-August-2007 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan afspille afspille andre kilder i zone 2 (2.0 setup) end dem der afspilles i zone 1 (5.1 setup). F.eks internet radio, spotify , AirPlay , cd o.l. (ved ikke med tv/film lyd, da jeg ikke har prøvet). Og det kan styres fra iPhone/ipad , og måske også fra android ?
Fordelen er at der kan spilles separate kilder i hver zone. Jeg har dog et lille delay problem i zone 2, når det er samme kilde der afspilles i begge zoner, og det er lidt generede når man står et sted mellem de 2 rum. Men det er meget sjældent jeg har brug for dette, så det lever jeg med :) Forstærker er pioneer lx75 btw, og jeg tror også nogle af deres mindre modeller kan håndtere det samme setup (dog ikke helt sikker på dette) Redigeret af Darathar - 20-Maj-2012 kl. 11:38 |
|
TV: Pioneer 428XD
AV: Pioneer LX-75 Speakers: B&W CM9 |
|
Darathar
Junior bruger Oprettet: 11-August-2007 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rettelse/tilføjelse:
Så vidt jeg kan se af manualerne, så kan Pioneers mindre/middel modeller ikke afspille zone 2 fra kilder tilsluttet digitalt (hdmi, coax, optisk). Fra modellen vsx-1021 og op efter kan man dog afspille HMG (home media gallery) samt ipod/usb. HMG er kun lyd, og dækker over f.eks. netradio & PC/server, men også airplay kan afspilles i zone 2. Spotify premium kan dermed også streames til afspilning i zone 2 via airplay. Jeg har dog ikke selv erfaringer med NAS, DLNA e.l. Jeg ved ikke hvordan det virker med android, men via apps kan du styre det hele fra apple enheder som ipod touch, iphone og ipad. |
|
TV: Pioneer 428XD
AV: Pioneer LX-75 Speakers: B&W CM9 |
|
Therock
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 581 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Fra 28xx og opefter på Denon`s modeller kan du køre Zone 2 S/PDIF ud så lang tid det er 2.0 PCM
|
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
JTLA
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
Jeg er mest interesseret i om man kan smide Spotify eller lign. ud via zone2 eller om man skal til læderet og ofre en Sonos enhed på det. /Jeppe
|
|
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
|
Therock
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det skulle jeg mene, det er vel bare et indput du smider ind i Reciverene, også lytter du på en anden udgang.....
|
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
|
JTLA
Funktioner
Tak(0)
|
Det jeg håbede lidt på var, at de recievere der har Spotify mulighed indbygget, de kunne outputte det via Zone2. Så man kunne sidde med sin smartphone eller tablet og styre løjerne. I bund og grund for at undgå at skulle investere i en Sonos enhed.
|
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej The rock.
Mener du at jeg ville kunne afspille digitale signaler i zone 2. På min Denon avr 2808. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
Therock
Funktioner
Tak(0)
|
Yep, Bare det er 2.0 Pcm
|
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok havde ellers fået at vide at jeg ikke kunne. Har et nyt sæt cambridge es30 udendørs højtalere til at ligge, som jeg overvejer at sætte op en gang. Jeg havde ellers købt phono kabler.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |