|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Kan helt klart se fordelen med dit setup til dit behov. Men jeg har kun et fjernsyn og når jeg er flyttet i hus og får flere vil jeg sikkert gerne udskifte alligevel. Så i mit tilfælde er det en holdbar løsning der vil kunne dække mit behov mere end rigeligt.
Hvor kan man forresten købe en billig FireDTV C/CI DVB-C? Redigeret af Briam - 28-Maj-2009 kl. 21:17 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Patriaken: ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget, men kan man gøre følgende med extendere:
Kan man bruge Reclock med extendere? Kan man se teksterne fra txttv på sin extender? (Det bruger eksempelvis TV1000) Kan man vise indlejret tekster på sine mkv filer med extender? Hvordan afspiller extenderen materiale med 23.975 frames pr. sek. Har man tilgang til Apple trailere gennem sin extender. Kan den trække alting i 1080p? Kan extenderen automounte et iso image på serveren og afspille det? Kan man via VMC udvide sin extenders funktionalitet til eksempelvis give muligheden for se info i IMDB for den film der kører på skærmen? Redigeret af Cyberguyen - 28-Maj-2009 kl. 22:48 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Kan man bruge Reclock med extendere? Ja indirekte, men hvorfor skulle man det? Kan man se teksterne fra txttv på sin extender? Extenderen kan godt vise texttv, ja.... Kan man vise indlejret tekster på sine mkv filer med extender? Du bruger FFmpeg i MP til at vise undertekster, det kan du også på extendere indirekte via transcode 360 som parser via mplayer og evt reclock. Men jeg ripper ikke til mkv ![]() Hvordan afspiller extenderen materiale med 23.975 frames pr. sek. Det går fint, for man skal ikke igennem hoops. De afvikles progressivt via interpolering og 2:2 svjv. MF kan desuden transcode on the fly skulle dette være nødvendigt Har man tilgang til Apple trailere gennem sin extender. Nej, men hvad i himlens navn skulle man også med det? Der findes alternativer. Fx NEtflix Kan extenderen automounte et iso image på serveren og afspille det? Nej men det er andre løsninger til dette, hvis man gider...Hvis jeg skal igang med at rippe det ene eller det andet så ripper jeg, og laver det i et format jeg kan bruge, hvis jeg endeligt skal spille ukurrante formater, så kan jeg permanet transcode det eller gøre det on the fly via transcode 360. Kan den trække alting i 1080p? Xboxen kan afvikle [edit]1080p, DMA'en ditto det rækker til TV content og video content i soveværelse og tilstødende lokaler....HTPC'en....den er der jo også og hvis det skal være.. Og så ret mig endeligt hvis jeg tager fejl: En ATOM baseret pc kan ikke lave alle de directshow tricks du nævner ovenstående. Directshow er mere eller mindre yesterdays news med Windows 7? Redigeret af Patriarken - 29-Maj-2009 kl. 15:54 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja Patriarken Du har svar på alt Min kone spørger hvad maskelængden skal være i ærmegabet når det er en 4½ åbning. Jeg tror hun tar pis på mig |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
xcanner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Patriarken: At du er tilfreds med din centrale HTPC løsning er da godt, det er bare ikke godt nok for alle. Du siger at du godt ved hvad en tynd klient er og på trods af det siger du hele tiden tynd klient om at bygge en HTPC med Zotac's ION board... Nu skal jeg ikke have 10 HTPC i mit hjem, max 2. Og det er jo kun den ene der skal sættes op (og derefter rulles ud). Jeg personligt gider ikke have en fed central HTPC, når det ikke er nødvendigt. Det virker også som extendere er også på vej ud (heldigvis), jeg har haft en DMA2200 mellem hænderne og menuerne var langsomme og jeg kan bestemt ikke lide at man ikke har "fuld control". Prisen er måske også lidt høj (1600 pt.), men det er jo også det først ION kort der er ude, priserne skal nok falde og der kommer helt sikkert bedre bundkort end det først. Jeg kan også godt lide at du nævner prisen som en dårlig ting, når du selv har en matrix switcher, som sikkert koster 3 gange ét ION eller mere :-) Jeg ved jeg aldrig for brug for 256 kombinationer at sende billede rundt i huset, totalt overkill. Jeg vil have kontrol,- med en lille PC bag mit TV!
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg har skrevet flere gange at jeg ser ION som en tynd klient, og derfor omtaler jeg den som en sådan. Jeg siger ikke at mit system er det eneste rigtige, og jeg siger heller ikke at en extender er bedre end en egentlig HTPC. Jeg siger at en extender er billig, og vedligholdelsesfri og at det for mig at se er en bedre løsning end at bygge små decententralicerede pc'ere ved hver fjernsyn. Min matrixswitcher er måske overkill, og ja den kostede da 3000kr, og mange har ikke behovet for denne løsning...Men den giver instant access til alle mine kilder fra en hvilken som helst lokation. Hdmi stikkene sidder i væggen og jeg skal ikke trække noget som helst andet. Men som sagt virker det til at mit ambitionsniveua ikke stemmer overens med jeres. Min deltagelse i denne tråd stopper derfor. |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
Du skriver først at du ikke mener at din løsning er den eneste rigtigte,
hvor du der efter skriver at dit ambitionsniveau ikke stemmer overens med vores. Er det ikke lidt det samme som at sige at din løsning er den eneste rigtige. Jeg mener nu at er lige præcis dit ambitionsniveau der ikke stemmer overens med vores andre. Din løsning med extender kan jo max. 720p det er jo bare ikke nok man alligevel er ude og købe ud nyt udstyr skal det som min. kunne spytte alt ud i 1080p. En anden ting er med extender hvor xbox er den eneste der kan benyttes hvis man vil se HDTV, er støj. Jeg mener en fornuftig løsning er en mediaportal løsning hvor du selv har kontrol over det hele og ikke er tvunget til at benytte MS codecs. Som er et krav hvis du vil optimere dit billede og lyd. Hvor man så har en primar htpc hvor man har tv tuner som så tv-server. Der skal der kun trækkes net kabel ud til de steder man vil have tv. Her er det jo så mulig og lave en total lydløs opsætning. Men fed løsning du har, hvis man er ikke er bange for lidt støj. Og ikke vil optimal billede.I sær din matrix swith. Redigeret af Korsbæk - 29-Maj-2009 kl. 14:13 |
|
![]() |
|
![]() |
Min løsning kan skam godt vise 1080p, for det første kan jeg Switche min HTPC rundt.... Det samme med xbox 360'erne - De kan faktisk også vise 1080p i extendermode. Mit system larmer i øvrigt ikke slet ikke...EN ir modtager fylder intet og har ingen blæsere ![]() Redigeret af Patriarken - 29-Maj-2009 kl. 16:06 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Du skulle finde noget så du kan styre via trådløst net, så bliver du fri for ir modtagerne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej....Jeg kan sagtens styre det hele fra trådløst net....Men jeg kan ikke tænde et fjernsyn eller en extender direkte via BT/WLAN med mindre jeg bruger rs232 eller IR..Ir er den kedeligste men eneste mulige fællesnævner så derfor er denne valgt... Jeg kan godt bruge wireless til at styre det hele, men det er kun til at komme i kontakt med serveren. Serven har så kontrolprogrammet Girder der sørger for at sende en ir kommando videre til den relevante transciever. I praksis bruger jeg ikke denne funktionalitet til mere end tests osv. Men teknisk og hardwaremæssigt er muligheden indarbejdet. Girder understøtter alt hvad man kan tænke sig til den slags... I øvrigt har jeg rettet lidt i mine tråde ovenstående. Det er nemlig umådeligt længe siden jeg har lejet med extenderne, og de kan faktisk godt køre 1080p....Både DMA 2100/2200 og Xboxen. Jeg har dem bare koblet til 720p fjernsyn der ikke kan køre 1080p og derfor står extenderne på 720p. Sorry my bad. Redigeret af Patriarken - 29-Maj-2009 kl. 16:21 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Min oprindelige plan med mit setup var at ombygge en msi wind u100 klon (medion akoya e1210) til en tablet og så bruge den som fjernbetjening via noget VNC. Ville så have brugt usb-uirt'en som også har en sender til at tænde fjernsynet samt styre nogle andre ting.
Det gik dog lidt i vasken da kæresten ikke synes at hendes bærbar skulle bruges til det :) Fik dog installeret touch filmen så det projekt må få liv igen når kæresten får ny bærbar :) |
|
![]() |
|
Landrock ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Jeg har leget med HFX classic og mini kabinetter som koster formuer før man er færdig. Målet med disse er selvfølgelig at få det hele så lydløst så muligt. Desværre er det meget svært når man begynder at fylde op dem op med cam kort osv. Derfor mener jeg dette ION kort er fantastisk, for ca. 3500 kan jeg smide det i en lille kabinet og sætte en SSD disk på = total lydløs. Samtidig kan det spille 1080P og med en standard windows har jeg fuld kontrol over tingene modsat extendere, xbox, PS3 og hvad folk ellers bruger. Jeg regner med at bruge dette kabinet: http://www.silverstonetek.com/OEM/d_case.php?model=PT-07 Derudover har jeg lige set denne fra Terratec som løser problemet med DVB-C. Det ser ud til at være et nyt produkt som jeg ikke kan finde nogle test på... Er der nogen der kan noget med google jeg ikke kan ? ;-) http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html?p remium=1
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |