|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Shaolin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Valby, Danmark Status: Offline Point: 429 |
![]() Sendt: 21-December-2008 kl. 20:24 |
Efter der blev flyttet rundt på kanalerne i nettet (TV3, Zulu osv.), synes jeg ikke længere Zulu sender i 16:9, men atter i 4:3? Jeg bruger en 3126 (m. HDD), og der plejer ikke at være de store problemer. Er det bare mig? Redigeret af Shaolin - 21-December-2008 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Jeg har samme problem
|
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Shaolin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Valby, Danmark Status: Offline Point: 429 |
![]() |
Nå, godt at vide det ikke bare er mig. SÅ stort et problem synes jeg ikke det er, men det er jo rart at vide.
![]() |
|
![]() |
|
tvit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Nå i har det samme problem, jeg troede kun det var mig, men jeg syntes det er ligesom om de stadig sender i 16:9 men at signalet bliver konverteret til 4:3...... Meget mærkeligt
![]() |
|
m.v.h
John Winther |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Det er ganske korrekt. Streaminformationen siger 4:3 på anamorfiske udsendelser, så den er gal. YouSee har også endnu engang nedsat bitraten på en SD kanal efter ændring af netværket, så nu er Zulu nede på 4.5 mbit fra før 4.92, og det kan ses. Jeg er efterhånden lidt træt af dem, at de vedbliver med at udsulte SD kanalerne, så det til sidst bliver helt ulideligt at se TV. ![]() |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
tja, der er da på enkelte kanaler (bl.a. Zulu) snart ikke noget billede tilbage
|
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Bare se hvad der skete med TV2 kanalen med hardmattede undertekster. Den kørte i lang tid med en bitrate på 4 mbit. Så skulle der gøres plads til TV2 Sport HD på TV2's frekvens, og den blev flyttet og røg ned på 3.7 mbit. Herefter kom TV2 Film HD på banen, og så endte TV2 på 3.5 mbit, inden den helt blev fjernet efter den sidste ændring. Jo - Det styrer de bare som de lyster, og kunderne bliver trukket rundt ved næsen. ![]() Redigeret af fast2night - 22-December-2008 kl. 18:55 |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Jeg har skrevet til YouSee og spurgt, hvad de har gjort med 16:9 på Zulu jvf. link.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Ja, jeg kan ikke klage over mit Canal digital over sagem 101 hd gennem dvdo edge
![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
![]() |
De har vel fået fat i den version Viasat starter op med i januar
![]() |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
jeg forstår bare ikke hvordan de sådan bare kan ændre bitraten, hvis de "bare" sender signalet videre som de påstår.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er desværre ikke tilfældet. Langt de fleste signaler på TV-Stationernes satelitter er baseret på variabel bitrate, men for at kunne styre båndbredden i de enkelte MUX'es omkoder TV-Udbyderne signalet til konstant bitrate. Det er desværre således, at hvis en kanal på satelitten har en VBR på 4-6 mbit, så bliver den typisk omkodet til 4 mbit for at spare båndbredde hos udbyderen, og derved kan de "stoppe" flere kanaler ind i de enkelte MUX'es. Det siger sig selv at der herved mistes billedkvalitet i forhold til det oprindelige signal på satellitten, men da forbugerne ikke har noget sammenligningsgrundlag slipper TV-Udbyderne afsted med det, og rykker de rundt på kanalerne, så får bitraten lige en nøk nedaf hvis der ikke er plads i det MUX som kanalen flytter til. Sjovt nok har jeg aldrig oplevet at bitraten for en kanal er blevet øget, hvis pladsen tillader det, så hvis bitraten først er sat ned er den tabt for stedse. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |