recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zulu tilbage i 4:3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZulu tilbage i 4:3?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 20:17

Sjovt nok har jeg aldrig oplevet at bitraten for en kanal er blevet øget, hvis pladsen tillader det, så hvis bitraten først er sat ned er den tabt for stedse.

[/QUOTE]

Nej og derfor er det optimalt at man blandt f.eks 100 kanaler skulle kunne vælge og betale for præsis de 10-12 stykker man ser, så skulle der være masser af plads til en ordentlig bitrate,ak ja ,måske vil mine børnebørn komme til at opleve dette.

MVH Frank Pedersen

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det siger sig selv at der herved mistes billedkvalitet i forhold til det oprindelige signal på satellitten, men da forbugerne ikke har noget sammenligningsgrundlag slipper TV-Udbyderne afsted med det, og rykker de rundt på kanalerne, så får bitraten lige en nøk nedaf hvis der ikke er plads i det MUX som kanalen flytter til.

jeg sad netop og lurede på zulu. Det er ret tydeligt, der kommer de typiske firkanter ligesom i et dårligt downloaded videoklip.

Jeg har heldigvis noget at sammenligne med. Vi har en alm antenne på taget og kan også tage DVB-T kanalerne. Sad lige og sammenlignede DR2, der er jo en verden til forskel. Analogt på den alm. antenne er det stadig langt bedre end den digitale version af samme kanal fra yousee. Analogt tv opgav jeg at se på kabelnettet for flere år siden, jeg synes godt nok det er ringe (læs meget støj)

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 01:23
Har lige set den 6 sans på TV2, men der var ikke undertekster på. Hvis man så filmen via det analog YouSee signal, så var der undertekster. Er der andre end mig er har oplevet dette problem?
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Har lige set den 6 sans på TV2, men der var ikke undertekster på. Hvis man så filmen via det analog YouSee signal, så var der undertekster. Er der andre end mig er har oplevet dette problem?

Jeg skiftede tilfældigvis over og så omkring 5 minutter af filmen. Jeg havde undertekster på i de 5 minutter, jeg ved dog ikke med resten af filmen.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 01:31

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Jeg skiftede tilfældigvis over og så omkring 5 minutter af filmen. Jeg havde undertekster på i de 5 minutter, jeg ved dog ikke med resten af filmen.

Underligt.... måske jeg skal prøve med en sluk/tænd

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 03:07

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Underligt.... måske jeg skal prøve med en sluk/tænd

Prøv og vælg den alternative undertekst.

TV2 har imo lavet en fejl ved at lægge undertekstsporet for hørehæmmede først, så derfor får man ingen undertekster på film, med mindre man selv aktiverer dem. Ikke særlig smart af TV2.
Mvh Hans
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 07:23

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg forstår bare ikke hvordan de sådan bare kan ændre bitraten, hvis de "bare" sender signalet videre som de påstår.
Det er desværre ikke
tilfældet.Langt de fleste signaler på TV-Stationernes satelitter er baseret på variabel bitrate, men for at kunne styre båndbredden i de enkelte MUX'es omkoder TV-
Udbyderne signalet til konstant bitrate.Det er desværre således, at hvis en kanal på satelitten har en VBR på 4-6 mbit, så bliver den typisk omkodet til 4 mbit for at spare
båndbredde hos udbyderen, og derved kan de "stoppe" flere kanaler ind i de enkelte MUX'es.

Det er så det YouSee siger at de ikke gør. Har du tal for kilden som du kan sammenligne med? Det kunne være sjovt at høre hvad de har at sige til deres forsvar.

Nu har jeg ikke tjekket Zulu (er ikke hjemme), men måske har de rent faktisk nuppet Viasat udgaven nu, for den vil helt sikkert være i 4:3 ganske som alle de andre TV 2
kanaler derfra.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Nej og derfor er det optimalt at man blandt f.eks 100 kanaler skulle kunne vælge og betale for præsis de 10-12 stykker man ser, så skulle der være masser af
plads til en ordentlig bitrate,ak ja ,måske vil mine børnebørn komme til at opleve dette.

Øh, der skal stadigvæk være plads til alle 100. Det er jo samme signal du og din nabo modtager selv om I vælger forskellige kanaler.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Nej og derfor er det optimalt at man blandt f.eks 100 kanaler skulle kunne vælge og betale for præsis de 10-12 stykker man ser, så skulle der være masser af
plads til en ordentlig bitrate,ak ja ,måske vil mine børnebørn komme til at opleve dette.

Øh, der skal stadigvæk være plads til alle 100. Det er jo samme signal du og din nabo modtager selv om I vælger forskellige kanaler.

Nå det var en svipser  det lød ellers rigtigt godt.God jul til alle.

MVH Frank Pedersen

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg forstår bare ikke hvordan de sådan bare kan ændre bitraten, hvis de "bare" sender signalet videre som de påstår.
Det er desværre ikke
tilfældet.Langt de fleste signaler på TV-Stationernes satelitter er baseret på variabel bitrate, men for at kunne styre båndbredden i de enkelte MUX'es omkoder TV-
Udbyderne signalet til konstant bitrate.Det er desværre således, at hvis en kanal på satelitten har en VBR på 4-6 mbit, så bliver den typisk omkodet til 4 mbit for at spare
båndbredde hos udbyderen, og derved kan de "stoppe" flere kanaler ind i de enkelte MUX'es.

Det er så det YouSee siger at de ikke gør. Har du tal for kilden som du kan sammenligne med? Det kunne være sjovt at høre hvad de har at sige til deres forsvar.

Nu har jeg ikke tjekket Zulu (er ikke hjemme), men måske har de rent faktisk nuppet Viasat udgaven nu, for den vil helt sikkert være i 4:3 ganske som alle de andre TV 2
kanaler derfra.

det er jo muligt at tv2 har mange versioner af den samme kanal med meget stor forskel i bitraten, eller de laver det når en udbyder "bestiller" en anden bitrate. Hvis det var mig der sad og besluttede bitrates både for DR og TV2, ville jeg bare køre max bitrate på kanaler. Jeg kan ikke se hvad DR og TV2 skulle få ud af at sænke bitraten, tvært imod kan det vel opfattes sådan at de laver et skodbillede. Specielt kan de være iskolde med om en enkelt mustcarry kanal fylder 1 helt mux. Ellers må de (yousee) sgu lige tage sig sammen og fjerne nogle af de kanaler der alligevel ikke er nogen der ser. Jeg vil gerne stille spørgmålstegn ved hvor mange der f.eks. ser TV5 Monde. Der er sikkert nogen, men der er nok flere der vil blive gladere for bedre kvalitet fra en anden kanal end dem der er utilfredse med at den bliver fjernet. Derudover er 80% af dem der er utilfredse med det sandsynligvis ikke engang nogen der rent faktisk ser kanalen, men bliver sure over at muligheden bliver fjernet.

En kort liste over programmer jeg aldrig nogensinde selv kunne finde på at betale for og da slet ikke se som efter min mening bare optager plads op nettet:

mezzo, star, arte, tv5 monde, viasat golf, eurosport 2, motors tv, jetix, playhouse disney, hallmark, playboy, blue hustler, zone reality, mtv 2, hits og dance, vh1 classic, bloomberg, pro7, vox, ard, zdf, france 2, nrk2, svt 1, svt 2, tv4, dk4, tve, rai 1, alt fra sprogpakkerne,  

Redigeret af Brasch - 24-December-2008 kl. 13:41
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 13:40
YouSee kan ikke vise kanalerne bedre end kilden, og TV2 skal dele plads i DTT nettet med DR og Tegnsprogskanalen, så der er et maksimum at tage hensyn til.

DR får YouSee dog direkte fra DR i ukomprimeret udgave (eller har fået, jeg ved ikke om de har skiftet), og der sender YouSee faktisk kanalen med en ganske høj bitrate.

Dog tror jeg at så snart de får løst problemet med DRs DVB tekster, så får vi DTT udgaven,

Min holdning er også at YouSee burde droppe det analoge signal (i det mindste alt andet end grundpakken) for at få mere plads.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 20:01
I øvrigt sender Zulu i 16:9 hos mig (København).
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu