|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Også her (Kbh's vestegn) - og endelig signalerer YouSee korrekt anamorf 16:9 og 4:3 format for Zulu på det analoge signal ! /Lars Redigeret af laursen - 03-Januar-2009 kl. 22:57 |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
De har hele tiden sendt i 16:9, men streaminformationen siger 4:3 uanset hvilket aspekt de sender i.
|
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Ja det er glædeligt, at det nu ser ud til at fungere. TV2 Film på analogt mangler dog stadig WSS. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
![]() |
|
De tre første i denne tråd har da ellers oplevet noget andet. |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
De skriver om den analoge kanal. Det er den digitale udgave der er problemer med. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
![]() |
|
Shaolin skriver: Jeg bruger en 3126 (m. HDD)
Derfor må man da gå ud fra at det er den digitale udgave han har oplevet i 4:3. Den digitale udgave ser jeg fint i 16:9. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, som jeg skriver sendes den i 16:9, men med en forkert streaminformation. Uanset hvad aspekt de sender siger den 4:3. Dette var ikke tilfældet med den oprindelige udgave, som ganske korrekt skiftede mellem 4:3 og 16:9. Det betyder f.eks. at en 16:9 optagelse nu vises i forkert aspekt i en medieplayer. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
En gang til for prins Knud: Shaolin med en Samsung 3126 oplevede at Zulu sendte/sender i 4:3 og ikke i 16:9.
Undertegnede - også med en Samsung 3126 - kan se Zulu i 16:9 og oplever ikke samme problem. |
||
![]() |
||
Shaolin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Valby, Danmark Status: Offline Point: 429 |
![]() |
|
Korrekt. Zulu bliver STADIG vist pillarboxed på mit 16:9 TV. Altså 4:3. Men det ser faktisk ud som om det er et 16:9 signal, som bliver trykket sammen. Med andre ord, når jeg bruger zoom-funktionen "bred" på Selectoren, ser billedet langt mere korrekt ud. Det er sgu noget underligt noget. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Og igen skriver jeg: Streminformationen er forkert på kanalen. Det kan du ikke se med din YouSee modtager, men det kan jeg. Altså anvender YouSee modtagerne ikke info fra streamen til at vælge aspekt, men WSS signalet, hvilket er usædvanligt for en digitalmodtager. Det er derfor sandsynligt at de har fået rettet WSS så det fungerer nu, men det ændrer altså ikke på det faktum at streaminfo stadigvæk er forkert. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg opgiver!
Redigeret af lunddal - 04-Januar-2009 kl. 10:30 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er det fordi du ikke forstår det, men never mind. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |