recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Androids akilleshæl: Manglende opdateringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndroids akilleshæl: Manglende opdateringer

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:21
Features?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Features?
og dem vil man som bruger ikke gerne have ind via de før omtalte opdateringer.. måske lidt oftere?
Mvh

René
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:23
Jo selvfølgelig vil jeg gerne ha'. Alle folk vil ha. Men har du krav på det?

Derudover handler diskussionen ikke om features, men om sikkerhedshuller.


Redigeret af mbw2001 - 08-November-2011 kl. 12:23
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:25
Når jeg køber en smartphone syntes jeg da det er et umådeligt godt argument at vide at systemet faktisk løbende (feks 2-4 gange om året som minimum) opdateres med nye features.. og skulle der være fundet bugs og evt sikkerhedsproblemer ville jeg da bestemt også forvente at disse blev rettet så hurtigt som muligt.. men det er jo netop nye features som apple primært har i deres opdateringer
en ting er hvad jeg har krav på.. en anden ting er hvad gør producenten for at gøre sit produkt attraktivt for os brugere.. og her er let tilgængelige opdateringer ihvertfald et parameter når jeg skal vælge i min familie 

Redigeret af rhsin - 08-November-2011 kl. 12:26
Mvh

René
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Når jeg køber en smartphone syntes jeg da det er et umådeligt godt argument at vide at systemet faktisk løbende (feks 2-4 gange om året som minimum) opdateres med nye features..


Super. Så køb Apple.

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og skulle der være fundet bugs og evt sikkerhedsproblemer ville jeg da bestemt også forvente at disse blev rettet så hurtigt som muligt..


Det er der stadigvæk ikke nogen som har kunnet modbevise var tilfældet hos Android. Ironisk nok bliver Android kritiseret for at der IKKE findes fejl. Det er da absurd at man synes at Apple er mere sikker fordi der findes fejl, end Android hvor der ikke er fundet fejl.


Redigeret af mbw2001 - 08-November-2011 kl. 12:29
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Super. Så køb Apple. 
Jamen det har jeg også gjort til mig og min kone, min søn har en samsung med android... og jeg må da erkende jeg havde forventet bedre grad af opdateringer til den end virkeligheden faktisk byder.. og det fandt jeg da først ud af bagefter
 
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:


Derudover handler diskussionen ikke om features, men om sikkerhedshuller.
 
edit og tråden handler retteligt om "Androids akilleshæl: Manglende opdateringer" det omfatter vel både sikkerhed og features.. osv.  også er det vel en rimelig argumentation at det er en mangel ved android.. nye features bliver ikke løbende opdateret ind.


Redigeret af rhsin - 08-November-2011 kl. 12:32
Mvh

René
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Når jeg køber en smartphone syntes jeg da det er et umådeligt godt argument at vide at systemet faktisk løbende (feks 2-4 gange om året som minimum) opdateres med nye features..
Jeg vil da også gerne have nye features - men det er bare ikke alt, der kan køre på en gammel telefon... synes da, der har været en del historier om iphone 3gs der blev tvunget i knæ pga opdateringer af ios.
Men som mbw skriver, så er det ikke features, diskussionen handler om.
 
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og skulle der være fundet bugs og evt sikkerhedsproblemer ville jeg da bestemt også forvente at disse blev rettet så hurtigt som muligt..  
mht android er det jo netop dét, der er givet eksempel på.
 
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

men det er jo netop nye features som apple primært har i deres opdateringer
en ting er hvad jeg har krav på.. en anden ting er hvad gør producenten for at gøre sit produkt attraktivt for os brugere.. og her er let tilgængelige opdateringer ihvertfald et parameter når jeg skal vælge i min familie 
Det er også fint nok... men diskussionen handler vel heller ikke om, hvor attraktivt et produkt er pga. løbende implementeringer af nye features?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og jeg må da erkende jeg havde forventet bedre grad af opdateringer til den end virkeligheden faktisk byder.. og det fandt jeg da først ud af bagefter


Så du kritiserer Android for at du som forbruger ikke har sat dig ind i hvad der var du købte?
Desværre meget klassisk for danske forbrugere. Vi skal helst ikke tænke selv men skal fodres med informationer og det er aldrig vores egen skyld hvis vi køber et forkert produkt i forhold til vores behov. Det er producenten som skal læse mine tanker og tilpasse dem til MIG.
Desværre ikke et Android/Apple only problem. Det gælder hele markedet.

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

edit og tråden handler retteligt om "Androids akilleshæl: Manglende opdateringer" det omfatter vel både sikkerhed og features.. osv.


Tja hvis du kun kigger på overskriften kan du da sagtens diskutere løs. Men så lad være med at citere mig for jeg skriver angående sikkerhedsissues.


Redigeret af mbw2001 - 08-November-2011 kl. 12:33
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

1) Du er enig i der ikke er fundet nogen fejl.
2) Du er enig i man ikke kan rette fejl som ikke er fundet.
3) Du er enig i at selvom der teoretisk set måske er fejl, kan kan ikke rette dem før de er fundet.
4) Du vil have flere patches.

Altså vil du have tomme patches som kun indeholder et nyt versionsnummer.
 
1. Nej, det er jeg ikke enig med dig i, for jeg ved det ikke. Og det nytter ikke du bliver ved med at kaste ord i munden på mig eller bede mig om konkrete beviser. Det viser blot, hvor lidt du forstår det her..
2. Helt 100% enig.
3. Helt 100% enig.
4. Delvis enig.
Og her har jeg forsøgt at argumenterer ud fra en ganske simpel sandsynlighed.
Alle andre (undtagen Android og Windows Mobile, af dem som jeg lige kan komme i tanke om) må jævnligt udsende rettelser. Så skulle det være meget usandsynligt, at disse to ikke har behov for det samme. Den del burde helt seriøst ikke være så svær at fatte! 

 
Deri kan du godt konkluderer, at jeg vil have flere patches. Jeg nægter nemlig at tro, at disse to ikke har behov for det i samme udstrækning som alle andre. Men hvis man ikke leder efter fejl, og forøvrigt ignorerer tilbagemeldinger, (som HTC gjorde i 5 dage i eksemplet), og man ellers ikke gider bruge tid/resourcer på det, fordi man har travlt med at komme videre til næste version af OS. Ja, så er det klart man ikke finder de fejl der er. Og så er det klart de ikke bliver rettet.
 
 
Dit problem består i, at jeg må ikke tillade mig at sige sådan, argumenterer for det, uden at jeg også har noget konkret dokumentation. Og deri misser du hele mit argument. For argumentet er baseret på, hvad andre gør og må gøre i lignende situationer.
 
Du er nødt til at læse og forstå meningen med mit argument for at det giver nogen som helst mening.
 
Omvendt siger du, at når de ikke udsender patches, så må det være fordi der heller ingen fejl er. Du tager slet ikke stilling til om der evt. kunne være fejl. Du bruger heller ikke din erfaring fra ligende systemer. I det hele taget sætter du blankt din lid til producenterne, og regner med at de har styr på det.

Hvad hvis du tager fejl? Hvad hvis fejlene er der, producenterne kender dem, men de ønsker ikke bruge tid/resourcer på at rette dem? 
 
Een ting er sikkert, Google har en langsigte interesse i at rette deres Android OS, (Microsoft mistede interessen for Windows Mobile, da de gik igang med Windows Phone). Producenterne af mobiltelefonerne tvivler jeg derimod temmelig meget på, for den tid hvor fejl evt. opdages i en model af mobiltelefon, der er de allerede i gang med at lave og udsende adskillige andre modeller.
 
At Google har en langsigtet interesse, det hjælper dog ikke de brugere, som er bundet op på, at producenten af deres mobiltelefon skal foretage sig noget. Og det er et stort dilemma for forbrugerne. Og det ER forbundet med voldsomme store risici!
Det sidste ER et faktum!
 
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 14:22
Men dit argument giver jo ikke mening uanset hvad.

Du kritiserer Android for ikke at rette fejl som udelukkende findes i dit hovede.
Når fejlen kun findes i dit hovede er det så dit hovede der skal repereres eller Android?

Jeg sætter stadigvæk ikke min lid til producenterne. Men jeg nægter at tro på at der ligger en million fejl i Android, men hele verden bare har valgt ikke at sige et ord om det. Ikke en eneste post på nettet. Intet.

Siden hvornår er det her et rollespilsforum hvor vi laver vores egen verden og diskuterer hvordan det nu ville være hvis det nu var tilfældes?

Du er fuld af varm luft. Du har intet konkret at basere dine påstande på. Du skyder fra hoften og påstår at der er fejl, og udfra den påstand forventer du at producenterne smider alt i de har hænderne, stopper al udvikling og bruger alle deres resourcer på fejl som MÅSKE er der. Held og lykke med det.

Køb dig en papirshat mens du er igang som kan beskytte dig mod den atombombe som MÅSKE er på vej mod dig.
Og det er ikke usandsynligt der er en atombombe på vej mod dig. Jeg har set at der var folk i Japan som prøvede det. Og hvis det er sket for dem må det i sagens natur også ske for os (din egen, omend tossede, logik benyttet).


Redigeret af mbw2001 - 08-November-2011 kl. 14:24
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 14:39
Det er jo en akilleshæl der ,er i alt hvor der er flere elementer ,i et produkt (software eq hardware og user ) Hvem har ansvaret/pligten til rettelsen, eller hvem kan man "forære" aben . Det er mer komplekst, og kræver ,overordnede ledelses beslutninger, af berørte division, om et problem, giver større konflikter, af at blive rettet ,eller bedre af at hvile, til næste, ordinære rettelse/update, og det ligner da godtnok det sidste ,når så få modeller ,kommer med i hver update. 

Og så må jeg lige ud med, at jeg synes edderguddødemig at smartphones er latterligt dårlige til at lave "TELEFONER"!! 

Redigeret af len61 - 08-November-2011 kl. 14:44
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Men dit argument giver jo ikke mening uanset hvad.

Du kritiserer Android for ikke at rette fejl som udelukkende findes i dit hovede.
Når fejlen kun findes i dit hovede er det så dit hovede der skal repereres eller Android?
 
Tja.. Du burde måske undersøge tingene selv lidt bedre, inden du bare afviser alt, og tror jorden drejer rundt om dig.
 
 
Når du har læst den, og måske skulle du tage og læse det hele denne gang, så kan du jo sidde og tænke lidt over, hvordan denne såkaldt fix er kommet ud til mobiltelefoner, som ikke er blevet opdateret før, under eller efter d. 18 maj 2011.

 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu