recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Androids akilleshæl: Manglende opdateringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndroids akilleshæl: Manglende opdateringer

 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Så du vil have tomme opdateringer sendt ud for at give en falsk sikkerhed?
 
Nope.

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Du vedkender jo selv at der ikke er noget fejl at rette, men vil alligevel have flere opdateringer?!
 
Der må være tale om en misforståelse fra din side så.
Jeg vedkender bestemt ikke, at der ikke er nogen fejl at rette. Jeg ved det ikke.
Ergo kan jeg ikke sige om der er, eller om der ikke er.
 
Det er nok den størreste forskel på os i den her debat.
 
Hvad jeg derimod siger, at der med stor sandsynlighed er fejl, eller har været fejl indtil der kommer en opdatering. Og da det ikke er alle telefoner som bliver opdateret, så er sandsynligheden for, at der er telefoner derude med fejl, stadigvæk stor for dem.
 
Det vil være alt for naivt at tro, at der ikke skulle være fejl i dem. Så naiv er jeg ikke, mere!
 
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 11:29
Så du vil have tomme opdateringer sendt ud for at give en falsk sikkerhed?

Du vedkender jo selv at der ikke er noget fejl at rette, men vil alligevel have flere opdateringer?! Det giver jo ingen mening!


Redigeret af mbw2001 - 08-November-2011 kl. 11:30
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Det er jo helt ude i skoven, at udsende rettelser/opdateringer, til ikke eksisterende problemer ! Det er da ret logisk for selv for en novice som mig - og med garanti også for mange andre !
 
Yeps, på den led er vi skam ikke forskellige. Der er heller ingen der har krævet rettelser til fejl, som ikke er der.
 
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Vi kan alle starte en debat med teoretiske gisninger/formodninger, men hvad fører det til ??  Tjah, en masse teori og kævl. Fordi der intet konkret er i disse gisninger/formodninger !
 
Fordi du ikke forstå sammenligningen med den traditionelle computer. Men det gør det altså ikke mindre konkret, at du ikke forstår det. Tværtimod!
 
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Det er denne tråd et rigitgt flot eksempel på. Ihf. de sidste mange sider, hvor teoretikerne er låst fast, eller ihf. slet ikke kan/vil forholde sig til det faktuelle -> at udover et enkelt tilfælde, som blev løst fhv. hurtigt - har der IKKE har været nogen sikkerhedsproblemer. 
 
Hvad baserer du din sidste påstand på?
Er det igen de manglende opdateringer som gør dig tryg, at fordi der ikke har været nogle, så er der heller ingen fejl? I såfald er der meget stor chance for, at du lader dig narre af virkeligheden. Det er da dit valg, og står dig helt frit for.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Prøv nu lige selv at spole tråden tilbage og læs (og FORSTÅ!!), hvad der egentlig er skrevet - der er ikke nogen, der har påstået, at det ikke kan lade sig gøre... fejl sker!!

 
BINGO! Fejl sker.
Når du kan sige det, så burde du også kunne forstå bekymringerne for manglende opdateringer.
 
Een ting kan jeg dog forsikre dig for. Der sidder massevis af folk derude og leder efter evt. fejl og muligheder for at udnytte det. Disse mennesker har en helt anden dagsorden, der ikke er et forsøg på at gøre tingene bedre for hverken forbrugerne eller producenterne.
 
 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Bare lige for at mwb2001 ikke skal tro, at der er noget fuldstændig galt med ham, så må jeg altså lige tilstå, at jeg heller ikke rigtig kan se, hvad Kandersen med følge er ude på - jeg ved godt, at I har skrevet det samme igen og igen og igen osv osv...

Men hvis det her er måden at argumentere på:
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har påvist flere problemer end du har været istand til at kunne modargumenterer for. Hvorfor er det hele tiden du vil have mig til at vise dig mere, og så snart jeg gør det, så er det ikke nok alligevel?

så kan jeg egentlig godt se, hvorfor mwb2001 ikke gider længere. Synes egentlig ikke rigtig, at du, Kandersen, har vist noget som helst, som ikke har kunne graves ned nogenlunde lige så hurtigt...
 
Raum besvare det egentlig meget godt.
Samtidig med det, så skal du måske lige spole et par sider tilbage og læse et tilfælde med HTC som faktisk er sket fornyligt. Linket ligger der, og ja, HTC HAR reageret. Men det ændre ikke på at det skete. Hvad HTC gjorde kan alle gøre. HTC blev bare opdaget efterfølgende og de kunne forholdsvis nemt ændre det, da de er producenter!
 
Man skal altså ikke have meget fantasi for at kunne se, at det som HTC gjorde, det kan andre gøre. Det handler blot om at få brugeren til at hente og installer en apps.
Mit bud, det er allerede forsøgt.
Mit næste bud, det er både forsøgt og sket af andre end producenter af smartphones. Det er bare ikke opdaget endnu.
 

Prøv nu lige selv at spole tråden tilbage og læs (og FORSTÅ!!), hvad der egentlig er skrevet - der er ikke nogen, der har påstået, at det ikke kan lade sig gøre... fejl sker!! Men de skal vel lige opdages, før de kan rettes - og i det ENE tilfælde, du har gravet frem, der er fejlen sørme blevet rettet...
Word Clap - Det er lige nøjagtig essensen af denne her noget langtrukne disput. Det er jo helt ude i skoven, at udsende rettelser/opdateringer, til ikke eksisterende problemer ! Det er da ret logisk for selv for en novice som mig - og med garanti også for mange andre !
Teori er en ting - praksis er helt klart noget andet. Fordi et bilmærke har fejl i en udsendt modelserie, er det jo ikke ensbetydende med, at andres modeller også får det.
 
Vi kan alle starte en debat med teoretiske gisninger/formodninger, men hvad fører det til ??  Tjah, en masse teori og kævl. Fordi der intet konkret er i disse gisninger/formodninger !
Det er denne tråd et rigitgt flot eksempel på. Ihf. de sidste mange sider, hvor teoretikerne er låst fast, eller ihf. slet ikke kan/vil forholde sig til det faktuelle -> at udover et enkelt tilfælde, som blev løst fhv. hurtigt - har der IKKE har været nogen sikkerhedsproblemer. 
 
Det er mig en gåde, at der kan tærskes så meget langhalm på det ? 
EOD herfra, da denne disput jo aldrig vil føre til noget brugbart !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Bare lige for at mwb2001 ikke skal tro, at der er noget fuldstændig galt med ham, så må jeg altså lige tilstå, at jeg heller ikke rigtig kan se, hvad Kandersen med følge er ude på - jeg ved godt, at I har skrevet det samme igen og igen og igen osv osv...

Men hvis det her er måden at argumentere på:
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har påvist flere problemer end du har været istand til at kunne modargumenterer for. Hvorfor er det hele tiden du vil have mig til at vise dig mere, og så snart jeg gør det, så er det ikke nok alligevel?

så kan jeg egentlig godt se, hvorfor mwb2001 ikke gider længere. Synes egentlig ikke rigtig, at du, Kandersen, har vist noget som helst, som ikke har kunne graves ned nogenlunde lige så hurtigt...
 
Raum besvare det egentlig meget godt.
Samtidig med det, så skal du måske lige spole et par sider tilbage og læse et tilfælde med HTC som faktisk er sket fornyligt. Linket ligger der, og ja, HTC HAR reageret. Men det ændre ikke på at det skete. Hvad HTC gjorde kan alle gøre. HTC blev bare opdaget efterfølgende og de kunne forholdsvis nemt ændre det, da de er producenter!
 
Man skal altså ikke have meget fantasi for at kunne se, at det som HTC gjorde, det kan andre gøre. Det handler blot om at få brugeren til at hente og installer en apps.
Mit bud, det er allerede forsøgt.
Mit næste bud, det er både forsøgt og sket af andre end producenter af smartphones. Det er bare ikke opdaget endnu.
 

Prøv nu lige selv at spole tråden tilbage og læs (og FORSTÅ!!), hvad der egentlig er skrevet - der er ikke nogen, der har påstået, at det ikke kan lade sig gøre... fejl sker!! Men de skal vel lige opdages, før de kan rettes - og i det ENE tilfælde, du har gravet frem, der er fejlen sørme blevet rettet...


| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Bare lige for at mwb2001 ikke skal tro, at der er noget fuldstændig galt med ham, så må jeg altså lige tilstå, at jeg heller ikke rigtig kan se, hvad Kandersen med følge er ude på - jeg ved godt, at I har skrevet det samme igen og igen og igen osv osv...

Men hvis det her er måden at argumentere på:
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har påvist flere problemer end du har været istand til at kunne modargumenterer for. Hvorfor er det hele tiden du vil have mig til at vise dig mere, og så snart jeg gør det, så er det ikke nok alligevel?

så kan jeg egentlig godt se, hvorfor mwb2001 ikke gider længere. Synes egentlig ikke rigtig, at du, Kandersen, har vist noget som helst, som ikke har kunne graves ned nogenlunde lige så hurtigt...
 
Raum besvare det egentlig meget godt.
Samtidig med det, så skal du måske lige spole et par sider tilbage og læse et tilfælde med HTC som faktisk er sket fornyligt. Linket ligger der, og ja, HTC HAR reageret. Men det ændre ikke på at det skete. Hvad HTC gjorde kan alle gøre. HTC blev bare opdaget efterfølgende og de kunne forholdsvis nemt ændre det, da de er producenter!
 
Man skal altså ikke have meget fantasi for at kunne se, at det som HTC gjorde, det kan andre gøre. Det handler blot om at få brugeren til at hente og installer en apps.
Mit bud, det er allerede forsøgt.
Mit næste bud, det er både forsøgt og sket af andre end producenter af smartphones. Det er bare ikke opdaget endnu.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Ihh... Jeg kan ikke lade være...

Hvad er det for internet-sikkerhed som mangler. Du kan ikke blive ved med at påstå der teoretisk set mulighed, evt i et vakum mangler internetsikkerhed når du ikke kan dokumentere det.

De sikkerhedsissues i omtaler er jo grebet ud af luften. Det er noget i har fundet på.
 
Øh nej, jeg har påvist ihvertfald eet tilfælde. At du ikke bryder dig om det, det får det altså ikke til at gå væk.
Hvis du mener det er noget vi har fundet på, så har vi åbenbart større indflydelse end vi selv regnede med, for HTC reagerede da på det.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Debatkultur er at dokumentere sine påstande.
At sige: "Jeg har ret fordi jeg evt. måske i et teoretisk univers kunne have ret" er at lukke lort ud. 
 
Prøv med: "Jeg har ret, fordi i et meget nært ligende tilfælde er der sket præcis det der advares imod".
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Jeg kan godt se jeg taber denne diskussion. Jeg taler med folk som stiller krav uden at bygge det på noget faktuelt.
 
Det er såmænd fordi du afviser vores argumentationer i samligninger med PCén som faktuelt. Det kan vi ikke rigtig gøre noget ved, at du har svært ved at se, hvad det er vi mener.
 
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Jeg mener ikke at det er usandsynligt. Det er dér i bliver ved med at misforstå mig.

Jeg er bare konkret. Hvis i er utilfredse med men nuværende situation, hvad er det så der skal til for at i vil være tilfredse?

Og hvis det er systemopdateringer, hvad skal disse opdateringer så indeholde? For vi har gentagne gange konstateret at der ikke på nuværende tidspunkt er nogen kendte fejl at rette.

Og vi er enige om at det er uendelig svært at rette en fejl man ikke kender.

Til PC'er kommer der opdateringer fordi man finder fejl. Til Android telefoner kommer der ikke så mange opdateringer fordi man ikke finder så mange fejl.

Det er vel og mærke i selve styresystemet. For til diverse applikationer kommer der jo et utal af opdateringer.

Man kunne jo starte med at lave firewall og antivirus i en pris og ydelse som alle kan være med på, samt fortælle om vigtigheden i at bruge disse.........
Samt sørge for at alle vigtige opdateringer kommer ud på alle telefoner - det har vi jo hørt flere fortælle at de ikke gør her i tråden.

Og du skal ikke igen skylde skylden på google - det ER producentens ansvar overfor kunden.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:14
Ærede meddebatører, hvor er det dejligt at se der er gang i debatten, men kan i ikke prøve at holde en pæn og sober tone... Det er ok at være uenige.. Bare der skrives i et ordentligt sprog... Ellers løber tingene hurtigt af sporet.
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu