recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1234 71>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Vældig flot Rasmus, det have dog også undret mig hvis det ikke var blevet flot.

Sjovt nok bliver mine ting altid vindskæve men 4 kilo plastisk træ kan rette nogenlunde op på det.

Kan godt se jeg burde have forlangt, du kom og lavede mit projekt .



Haha haha Smile

Mange tak, ja er også selv helt tilfreds må jeg indrømme. Så bliver det bare spændende at få sat skidtet op.
Meeeeeeen, den tid, den glæde Smile

Rasmus


Redigeret af fausing - 15-April-2012 kl. 17:05
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:14
Virkelig, virkelig, virkelig flot møbel!! Thumbs Up

Det ser hjernedødt godt ud.


Bliver spændende at se, når bliver helt færdigt.. Big smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af aragorn09 aragorn09 skrev:

Virkelig, virkelig, virkelig flot møbel!! Thumbs Up

Det ser hjernedødt godt ud.


Bliver spændende at se, når bliver helt færdigt.. Big smile


Jamen mange tak da Smile

Ja, men der kommer til at gå lidt tid, da det bliver konen der skal vælge farven på stoffet til lågerne, og den endelige afslutning omkring møblet når først det er monteret. Smile

Hvilket falder tilbage på mig, da jeg først skal have opført bygningen hvori det skal stå. Wink

Rasmus
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:32
Rigtig flot arbejdeClap...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:34
Super flot lavet,dem ku du sku sælge,let at se at du har hænder skruet rigtigt på Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:38
Ser rigtig godt ud fausing. Godt gået!

Lidt spørgsmål til selve opbygningen af mdf delen da jeg selv går og tænker på at lave noget selv (men er helt nyt for mig at arbejde med)

- Hvordan er bund, top, sider, hylder gjort fast (samlet med hinanden)?
- str./dimension på skrue, lim type? Og hvor mange er der brugt til hver side/samling?
- Hvordan er møblet bygget op, step by step og hvilken type grunder/maling har du brugt?
- Synes tit at enderne som er skåret til bliver lidt "grimme", har du gjort noget specielt ved dem inden maling?
- Hvordan har du lavet de der små hylder/ophæng - kan man købe de små dimser som holder hylden i et byggemarked?

Og til sidst er der nogle særlige ting som man lige skal tænke over inden og under arbejdet med møblet?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Ser rigtig godt ud fausing. Godt gået!

Lidt spørgsmål til selve opbygningen af mdf delen da jeg selv går og tænker på at lave noget selv (men er helt nyt for mig at arbejde med)

- Hvordan er bund, top, sider, hylder gjort fast (samlet med hinanden)?
- str./dimension på skrue, lim type? Og hvor mange er der brugt til hver side/samling?
- Hvordan er møblet bygget op, step by step og hvilken type grunder/maling har du brugt?
- Synes tit at enderne som er skåret til bliver lidt "grimme", har du gjort noget specielt ved dem inden maling?
- Hvordan har du lavet de der små hylder/ophæng - kan man købe de små dimser som holder hylden i et byggemarked?

Og til sidst er der nogle særlige ting som man lige skal tænke over inden og under arbejdet med møblet?


Mange tak Smile

Ja, der lidt du skal vide omkring at arbejde med MDF.
Den vigtigste af alt er AT BORE FOR. Bor altid med et 1 mm mindre bor, end den skrue du bruger.
Altså ved en 5 mm, borer med et 4 mm bor osv. Smile HUSK AT BORE HELE LÆNGDEN AF SKRUEN!!!!

- Alt er limet med alm hvid snedker lim. (Det man brugte i sløjd)
- Det hele er samlet med 4,5*60 mm skruer (boret for med 3,5 mm)
- Jeg er gået 5 cm fra alle kanter med den første skrue, og så 10 cm mellem dem derhen af (se sidste billede, der er skruerne synlige)
- Det hele har jeg skåret op med den Dyksav (en rundsav der kører i en fast skinne, med en FIN klinge på)
- Grundet med alm hvid trægrunder, malet med sort maling fra Jem&Fix. Træ og metal maling, til 119 kr, for 0,8 liter. (Rigeligt til denne størrelse møbel)
- Mht enderne, skal de slibes godt inden grunding, (korn 120 er rigeligt), og mellem slibes inden 1. lag maling (også med en korn 120)
- Mht hyldebærerne så er det nogen jeg har fået i overskud fra en køkkenmontage. MEN, er ret sikker på du kan få dem gratis i IKEA's vareudleveringer, ellers i en køkkenforretning. Det er ganske alm hyldebærere, jeg så bare har sprayet sorte.

Håber det kunne hjælpe dig, ellers sender du bare en PB, så kan jeg assistere yderligere.

Mvh. Rasmus Fausing


Redigeret af fausing - 15-April-2012 kl. 17:58
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 18:07
Fedt møbel og godt tænkt med alle de strømstik Thumbs Up
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:43
Ser godt ud gamle. Må lige forbi og se det engang. Skal du så ikke bruge møblet før i får lavet jeres tilbygning ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:34
Nej, det skal jeg faktisk ikke. Men det står godt og sikkert og modner. Smile
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:40
Det ser godt ud rasmus:) Synes også det ser pænt ud med malingen på billederene ihvertfald.. BTW Hvor skal jeres tilbygning være hende? Der hvor i har terrasse idag?
 
Det er mig som er brians kammerat, Du skar engang en lille egetræs hylde over for mig.. Den bruges flittigt til min Squeezebox :)
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:05
Super flot
Stor Ros herfraClapClapClap
Kunne godt tænke mig billeder med alt i
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu