recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ser lækkert ud med den nye stue og fin størrelse, det skal nok blive rigtig godt. Men hvad er det jeg læser skal du til og have 4 stk DSP 5500??


Ja, det er en god stor størrelse og der er kommet nyt tapet, malet, nye døre med tætningsliste og der kommer hvide stikkontakter.

Jeg skal have et sæt DSP 5500 i soveværelset. Planen er på sigt at få en processor, og en MS200 fra Meridian til uafhængig zone 2 til musik.

Mit tv kommer op i soveværelse.

Til start bliver der trukket et MIT coax kabel til zone 2, fra anlæg.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 07:00
Nummer to levering kommet for et par dage siden med Inakustik Premium LAN kabler. Supra FFSL RCA stik, Neutrik Profi RCA stik fra deres professionelle serie og et par højttaler beslag 😀



Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 07:21
Hehe lyder vildt med DSP 5500 i soveværelset, grænser det sig ikke til det nogle kalder overkill?

Men et tillykke med dem og det nye hus må vist være på sin plads
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 07:31
Har du selv noget udstyr til måling af akustik?
Ellers må du sige til, så vil jeg gerne hjælpe med det. Har du planer om nogle absorber paneler?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hehe lyder vildt med DSP 5500 i soveværelset, grænser det sig ikke til det nogle kalder overkill?

Men et tillykke med dem og det nye hus må vist være på sin plads


Tak, skal du have. Jo, det er måske en anelse , men udstyr skal der ikke gåes ned på 😀
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Har du selv noget udstyr til måling af akustik?
Ellers må du sige til, så vil jeg gerne hjælpe med det. Har du planer om nogle absorber paneler?


Nej, ikke andet end en Radio Schack, jeg bruger, når jeg kalibrerer systemet. Det kunne jeg godt tænke mig, engang når jeg er flyttet og alt er kommet på plads.

Der er lavet en beregning, af forhandler, på placering af højttalere og lytte position, der er plottet ind i program, fra Harman Koncernen. Det er folkene bag Revel, der har lavet programmet for rummets stående bølger.

Placering er der styr på, men det kunne være interesant, om der kunne laves få, men simple stue venlige tiltag for akustikken.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 10:42
Det jo fornemt de ville lave sådan en beregning for dig, det burde der jo egentligt være mange flere forhandlere som tilbød.
Men når alt er på plads kan vi da lige lave nogle målinger, jeg har også lidt paneler jeg kan tage med, som vi kan eksperimentere med ;-)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det jo fornemt de ville lave sådan en beregning for dig, det burde der jo egentligt være mange flere forhandlere som tilbød.
Men når alt er på plads kan vi da lige lave nogle målinger, jeg har også lidt paneler jeg kan tage med, som vi kan eksperimentere med ;-)


Det lyder som en god ide. Kunne være interessant at prøve lidt paneler af.

Ja, det burde være flere forhandlere der tilbød det. Måske de ikke kan finde ud af det. Muligheden er også at de er ligeglade. Har før snakket med forhandlere, der kun ville sælge og ikke ville give en god service.

Det er i hvert fald nemmere med beregning, end at skulle flytte højttalere i en ukendelighed 😀

Redigeret af JackD84 - 05-September-2016 kl. 11:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 12:13
Når man bare ikke tager en beregning som en 100% korrekt placering!

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 12:48
Øhh der vil jo nok være et eller andet kompromi ved enhver placering, så 100% korrekt placering kunne jeg godt stille spørgsmålstegn ved, om overhovedet eksisterer ;-)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Øhh der vil jo nok være et eller andet kompromi ved enhver placering, så 100% korrekt placering kunne jeg godt stille spørgsmålstegn ved, om overhovedet eksisterer ;-)


Der vil altid være noget med vinklingen og fin justering. Du får et diagram over rummets stående bølger og det regnes ud og du kan derefter se optimal placering med de største tolerancer ved de mest indflydelsesrige frekvenser.. Der er intet hokus pokus mere i det end at regne volumen ud på en subwoofer.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Øhh der vil jo nok være et eller andet kompromi ved enhver placering, så 100% korrekt placering kunne jeg godt stille spørgsmålstegn ved, om overhovedet eksisterer ;-)


Der vil altid være noget med vinklingen og fin justering. Du får et diagram over rummets stående bølger og det regnes ud og du kan derefter se optimal placering med de største tolerancer ved de mest indflydelsesrige frekvenser.. Der er intet hokus pokus mere i det end at regne volumen ud på en subwoofer.


100% enig. Disse beregnere ligger jo også rundt omkring på nettet, og de plejer og stemme meget godt overens med mine målinger. Min kommentar var myntet på Henrik B.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu