recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny tvstue under udarbejdelse. Update 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy tvstue under udarbejdelse. Update 5

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 08:28
Tak for rosen Smile
 
Skærmen er en Medion jeg fandt i Aldi, ikke det kønneste rent designmæssigt, men den virker og var tænkt som en start skærm for at se om det hele virker.
 
Min server er placeret i vores bryggers, som er tilstødende til køkkenet. Jeg har trukket DVI og usb kabel (med booster) over loftet til skærmen. En aflagt bærbar kan også benyttes. Serveren kører Win7, og med lidt tweaks kan man have flere brugere logget på ad gangen. Har så lavet en Touch bruger til skærmen. Virker rigtigt godt.
 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 12:20
Et input til det med Touch skærmen: Jeg har selv fornyligt købt en AOC 21,5" touch skærm (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=aoc&sp=all&pid=4228381). Koster 1.750 kr.
Fungerer ved berøring (og ikke tryk, ligesom "gammeldags" skærme) og har multitouch. Kombineret med Win7 fungerer det imponerende godt (dog stadig ikke som dedikerede Touch-OS som Android og iOS).
AOC-skærmen har dog ikke huller til vægmontering, så hvis det er et krav, så er den ikke optimal.

Bruger den selv som Party Jukebox, hvor den indtil nu har været en stor succes.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 12:39
Ja det er super fedt til musik, har en softplayer kørende til min squeezebox. Win7 har nogle rigtigt fede funktioner med en multitouch skærm. Internet browsing, billede sortering osv. virker som på en iphone med slide og pinch.
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:45
Hvor er det bare nice og god inspiration til os der blomstrer sent og lige er kommet i gang med at få lavet en biograf i hjemmet. Har netop købt min reciever af Sploink herinde fra. En Onkyo og ja, der er laaangt igen men bliver det bare halv så flot som dette , er jeg mere end tilfreds!
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 10:27

Tak for de rosende ord.

 
Jeg går med tanker om en projektor i setuppet. Men er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan montere lærredet ? Da mine højttalere er hvor de er, må en løsning vel næsten være at hænge lærredet lige over tv'et ?
 
 
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 10:47
Det kan næste kun sidde et sted. Det er lige under dine højtalere og så skal det så langt ud så det kommer foran TVet når det køre ned. Jeg vil selv sætte min center nede under TV og lærred . Et alternativ er at få et perforet lærred så lyden kan komme igennem,
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 14:27
Ang. Touchscreen overvejer jeg selv at vente på at der kommer en god windows 7 tablet så slipper jeg for kabel træk og have en maskine stående gemt et sted. Men nu må vi se hvad det bliver til.
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Et input til det med Touch skærmen: Jeg har selv fornyligt købt en AOC 21,5" touch skærm (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=aoc&sp=all&pid=4228381). Koster 1.750 kr.
Fungerer ved berøring (og ikke tryk, ligesom "gammeldags" skærme) og har multitouch. Kombineret med Win7 fungerer det imponerende godt (dog stadig ikke som dedikerede Touch-OS som Android og iOS).
AOC-skærmen har dog ikke huller til vægmontering, så hvis det er et krav, så er den ikke optimal.

Bruger den selv som Party Jukebox, hvor den indtil nu har været en stor succes.
Den skærm ser da spændende ud til mit jukebox program. Ved du tilfældigvis, om multitouch, via win7, kun fungerer gennem et hdmi kabel eller også via et vga kabel ?? (tror nemlig ikke, at der er hdmi i mit grafikkort)
 
På forhånd tak
Søren Riis
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 13:49
Selve Touchinterface kører via et USB-kabel, så dit displaykabel har ikke umiddelbart nogen indflydelse på dette (har ikke testet, men kan ikke forestille mig det har noget at sige).
Det er også en ganske lækker skærm, og den står også pænt. Eneste anke er som sagt manglende VESA beslag, hvis man har behov for dette, men jeg synes stadig det er imponerende til prisen.
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Selve Touchinterface kører via et USB-kabel, så dit displaykabel har ikke umiddelbart nogen indflydelse på dette (har ikke testet, men kan ikke forestille mig det har noget at sige).
Det er også en ganske lækker skærm, og den står også pænt. Eneste anke er som sagt manglende VESA beslag, hvis man har behov for dette, men jeg synes stadig det er imponerende til prisen.
Ok - tror jeg må prøve den skærm. til kr 1700 kan det jo ikke gå helt galt :)   Tak for det hurtige svar
Søren Riis
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 17:23
Hvordan med varme i dit teknikskab. Ser ikke ud til, at enhederne kan komme af med varmen?
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 17:26
Jeg har 3 x 120mm blæsere siddende i helholdsvis bunden og siden af skabet. De tænder via en el sparreskinne sammen med forstærkeren. Har ikke målt over 28 grader i skabet endnu, og heldigvis bliver pioneer forstærkeren ikke voldsom varm pga. ice.
 
 
/michael 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu