recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode høretelefoner

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 11:59
Jeg ser du har hævet budgettet til 1200, så mener jeg bestemt du bør overveje http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770pro.htm. Jeg er dybt begejstret for mine, jeg hører funk og rock som også er ret bastungt og der er de altså bare skønne. Fed lyd, godt med punch, behagelige at have på og bygget til studiebrug så de holder til alt. De er helt lukkede så glem alt om at høre telefonen, dørklokken og ungen der vræler med dem på, til gengæld kan du feste igennem for fuld skrue uden at genere kæresten der sidder og læser en bog.
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 12:40
Som andre også siger så lyt til dem inden du køber, det er kun dig selv der ved om du synes om lyden.

Jeg vil dog højt anbefalde Ultrasone HFI-680, Der er bygget af rigtig god kvalitet.

Ultrasone laver høretelefoner der skulle mindske risikoen for høreskade, ved at sende lyden ud på en anden måde end andre høre telefoner.

En anden ting 680 har er at de har S-logic, som er viatuel sorroundsound, jeg har hørt dem mange gange om er yderst imponeret over hvordan de kan spille som de gør.

Der findes rigtig mange artikler på nettet om ultrasone, og hvordan de laver deres høretelefoner.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg ser du har hævet budgettet til 1200, så mener jeg bestemt du bør overveje http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770pro.htm. Jeg er dybt begejstret for mine, jeg hører funk og rock som også er ret bastungt og der er de altså bare skønne. Fed lyd, godt med punch, behagelige at have på og bygget til studiebrug så de holder til alt. De er helt lukkede så glem alt om at høre telefonen, dørklokken og ungen der vræler med dem på, til gengæld kan du feste igennem for fuld skrue uden at genere kæresten der sidder og læser en bog.
Bastung ja, men de har ingen mellemtone. 
Generalt kan man sige det er ekstremt svært at konstruere en lukket hørertelefon med samme luftige kvaliteter som en åben.
Lukkede konstruktioner er efter min mening kun noget man skal købe hvis man skal færdes meget i offenlig transport og ikke vil genere nogen, hvilket jeg synes er sympatisk nok.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Ultrasone laver høretelefoner der skulle mindske risikoen for høreskade, ved at sende lyden ud på en anden måde end andre høre telefoner.

Link til den påstånd, tak.
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Ultrasone laver høretelefoner der skulle mindske risikoen for høreskade, ved at sende lyden ud på en anden måde end andre høre telefoner.

Link til den påstånd, tak.

http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/technology/safer-hearing.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasone <--- ja ved godt det er wiki.

"Safe hearing - Konstruktionen gør endvidere, at det subjektive lydtryk opfattes som værende 3-4dB højere end ellers. Man kan derfor føde dem med op til 40% mindre effekt uden at opfatte lydtrykket som lavere. Dette begrænser naturligvis kraftigt risikoen for høreskader ved længerevarigt brug.

Lav magnetisk stråling - Alle Ultrasone hovedtelefoner har indkapslet selve driver enheden, så den magnetiske stråling på brugeren er reduceret kraftigt (op til 60% i forhold til andre mærker hovedtelefoner). Standard udgaverne har alle denne lave udstråling, medens PRO modellerne (Pro Line) er endnu mere indkapslet for yderligere reduktion af den magnetiske stråling (op til 98% i forhold til andre mærker). Disse to varianter er ellers helt idenntiske, også hvad angår lyden."

http://www.youtube.com/watch?v=WIsD9dyVQn4 <--- lidt om S-logic og en video om hvordan det hele fungere.


Redigeret af mTs813 - 27-August-2011 kl. 15:20
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Bastung ja, men de har ingen mellemtone.

Spøjst, jeg har da ellers ikke nogen problemer med at nyde sangstemmer på dem og de ligger i mellemtoneområdet.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Ultrasone laver høretelefoner der skulle mindske risikoen for høreskade, ved at sende lyden ud på en anden måde end andre høre telefoner.

Link til den påstånd, tak.

http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/technology/safer-hearing.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasone <--- ja ved godt det er wiki.

"Safe hearing - Konstruktionen gør endvidere, at det subjektive lydtryk opfattes som værende 3-4dB højere end ellers. Man kan derfor føde dem med op til 40% mindre effekt uden at opfatte lydtrykket som lavere. Dette begrænser naturligvis kraftigt risikoen for høreskader ved længerevarigt brug.

Lav magnetisk stråling - Alle Ultrasone hovedtelefoner har indkapslet selve driver enheden, så den magnetiske stråling på brugeren er reduceret kraftigt (op til 60% i forhold til andre mærker hovedtelefoner). Standard udgaverne har alle denne lave udstråling, medens PRO modellerne (Pro Line) er endnu mere indkapslet for yderligere reduktion af den magnetiske stråling (op til 98% i forhold til andre mærker). Disse to varianter er ellers helt idenntiske, også hvad angår lyden."

http://www.youtube.com/watch?v=WIsD9dyVQn4 <--- lidt om S-logic og en video om hvordan det hele fungere.

Magnetisk ståling - måske

Men den med lydtrykket køber jeg sq ikke.. det lyder som smart marketing fremfor noget andet.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:38
Ja det lyder lidt som en salgs gimmick at man kan lave et lydniveau der er 40% lavere uden det kan høres at det er lavere.
Sikkert et produkt der vel appelere til mange bekymret teenage forældre.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:56
Det er jo ikke mig der har skrevet det, men hvis det ikke tilnærmelsesvis passede måtte de nok ikke skrive det, da det vil være falsk markedsføring... Men det kan da godt være at bruger her inde ved mere om det end anmelder og prøver der er lavet af det :)

Det sidste er lidt for at drille ;)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 18:02
Falsk arkedsføring.. welcome to the US of fucking A!
Til top
Atheos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: helsinge
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Atheos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 23:42
Nu har jeg bestil de der superlux hd681 med velour passer til,

Jeg kommenteret ikke på da i foreslog dem pga prisen, nu har jeg haft mange høretelefoner til de der 300max, udover til min pc, og alle de der lavpris høretelefoner jeg har haft var noget lort.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 13:48
Nu har jeg købt sådan et par Superlux, for at finde ud af hvad hypen drejer sig om... Farvet som jeg er, så må jeg sige: Det kan godt være at det er det bedste man kan få for 200 kroner - det er det såmænd nok, det er længe siden jeg har beskæftiget mig seriøst med hovedtelefoner til de penge, men det lader da til at der er noget for pengene. Men jeg kan kun sige at hvis man har svært ved at finde tilsvarende hovedtelefoner til 1000,-, så leder man godt nok de forkerte steder... Mere fantastiske er de altså heller ikke. Jeg har kun 500+ hovedtelefoner ved hånden at sammenligne med, og jeg kan da ikke lige umiddelbart finde noget der er ringere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu