recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee, er den værd at købe ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee, er den værd at købe ?

 Besvar Besvar Side  <12345 18>
Afstemningsspørgsmål: YouSee, er den værd at købe ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
6 [3.30%]
70 [38.46%]
74 [40.66%]
32 [17.58%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det er dog en strid om ord.  Hvis vi var uenige om det skulle virke på den ene måde eller den modsatte - så OK. Men  om manglende valg af fx favoritprogram via en nummertast er  en mangel, en uhensigstmæssighed eller en fejl er da helt ligegyldigt.

Det er totalt 'trabant' agtigt . 

Nej, det er ikke en strid om ord. Det er en strid om, hvorvidt man skal kalde det for det som det er, eller det som man synes det er, uden dog at det er det. Jeg holder på det første, og nægter til jeg vejer 1 kg. at kalde en uhensigtsmæssighed for en fejl

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.

Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her.

Men DEN kamp kan du helt overlade til youSee. Du hjælper dem og os klart bedst ved at finde og fortælle om de fejl - undskyld uhensigtsmæssigheder -  som du måske kan, men vi andre ikke VIL leve med. 

Se, det er jo det som Yousee skal tage til sig, hvorvidt forbrugerne vil købe deres produkter, når/hvis de er uhensigtsmæssige. Det er Yousee´s vurdering om resourcerne skal lægges på at rette fejl og/eller uhensigsmæssigheder først. Jeg som betatester og du som forbruger kan kun gøre dem opmærksom på disse ting vi falder over, (uanset om det er fejl eller uhensigtsmæssigheder). 

Men hvis vi holder fokus på det rette og kalder tingene for det som de er, så har Yousee nemmere ved at gennemskue det.

Eksemplevis vil jeg f.eks hellere have skaleret SD materialet, end at jeg vil have hurtigere menuer. Jeg vil hellere have hurtigere EPG end jeg vil have favoritlist (der funger ordentligt). Og sådan kan jeg blive ved med mine ønsker til prioriteringer. Men decideret fejl, såsom opstart/download af firmware osv. Disse ting skal bare prioriteres først, for ellers kan alt det andet være ligegyldigt.

Det er den slags vi skal prøve at holde fokus på, og holde det adskilt, simpelthen for at Yousee kan lave de rigtige/bedste prioriteringer.   

Vi har forsøgt at lave 2 toptråde nu, hvor folk kan komme med deres feedback om tekniske fejl samt ønsker om ændringer (uhensigtsmæssigheder). Det er et forsøg på at få adskilt disse ting, så de stakkels folk hos Yousee kan følge med. Husk på, de har et arbejde i dette, vi andre er bare nørder og har det som hobby.

 



Redigeret af Kandersen - 06-Februar-2008 kl. 22:27
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

YouSee nye boks, er den værd at købe ?

Gerne med en begrundelse ?

Kun folk der har købt den bør stemme.

jeg har stem. den virker ok.

jeg har ikke mange problemer med boxen

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 23:13

Ja, jeg er sgu ked af at sige det, men jeg er nu ganske imponeret over denne lille ting! - og har selvfølgelig stemt JA.

HD kanelerne står jo supert, selv min meget kritiske kone stod og måbede over kvaliteten  Selv de almindelige kanaler står bedre end Sagem60  Også dejligt med surround lyd.

Ja, der var lidt problemer med at scanne kanaler, men det fik jeg løst

Ja, den er noget langsom i menuen, men det er trods alt ikke derinde man bruger det meste af sit liv..... nok kun er i "lege-fasen", og som sagt så arbejdes der på at løse problemet

Ja, fjollet at favorit listen ikke følgerne numrerne, men det bliver sikkert fixet - ellers virker listen da perfekt hos mig, kunne smække alle kanalerne ind på en gang 

Ja, almindelige SD kanaler står i 4:3 på mit 42"  Lidt surt og selvfølgelig for dårligt for os forbrugere, men med et par tryk på en knap- over på "bred-format", og så er problemet løst nok til at jeg kan leve med det indtil der kommer en FW opdatering Det er selvfølgelig kun på mit setup.....men der er da lys for enden af tunnelen!

Sidst men ikke mindst - til alle dem som brokker jer over denne maskine i denne og alle de andre tråde..... I har da langt hen af vejen ret, man køber et produkt og så burde det jo virke!!

Men hold nu kæft med jeres klynken, og lad Hother og de andre beta-testere være, uden dem havde den sikkert været som Sagem 81! Hvor mange i dette forum har ikke haft deres Sony 40x3500 til 20.000 kroner inde til FW opdatering pga støj fra blæsere, hvor mange har ikke fået opdateret deres FW i deres PS3, deres Onkyo reciever oav......fuck, min svigerfar har lige haft sin 670.000 kroner dyre BMW inde til service fordi antispin ikke virkede.......

Denne lille "lortekasse" koster 699 kroner, og YouSee og Samsung har allerede opdateret FW, selvom at den kun har været på markedet i 3 dage + de siger at de arbejder på alle de andre problemer......

Nyd den nu for hvad den er, med dens mangler, og glæd jer over at de bliver løst

Mvh

LBA75

Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 08:06
Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
flhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 08:53

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)

Hej

Det er himmelvid forskel på SCART og HDMI når vi snakker HD. Jeg tror selv at en svagtseende 95 årig kan se forskellen! Det er ikke overdrevet. Det er naturligvis mindre på de andre kanaler, men forskellen er der  absolut. Man må så gøre op med sig selv om man vil have muligheden for at strække/zoome/tilpasse billedet eller se det i virkelig knivskarp kvalitet.

På mit fjernsyn (Sony) kan man sådan set bare sætte begge dele til og så vælge hvilken indgang man vil se via. Så kan man jo altid sidde og skifte frem og tilbage

 

mvh

Flemming Hansen
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 21:46
Det må helt klart være et godt køb til prisen.
Ja der er fejl og uhensigtmæssigheder, men jeg tror helt sikkert at folk ville vælge at få den nu i stedet for at vente 1/2 år hvor den er "bedre".
Husk lige på at det er som en 1. version - ny leverandør og boks.  Hvilke andre produkter er der ? og så i den prisklasse. Man skal også lige huske at det danske digitale marked er meget lille - dvs. der er grænser for hvor mange penge man kan kaste i indkøb, udvikling og test.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Byteman Byteman skrev:

Det må helt klart være et godt køb til prisen.
Ja der er fejl og uhensigtmæssigheder, men jeg tror helt sikkert at folk ville vælge at få den nu i stedet for at vente 1/2 år hvor den er "bedre".
Husk lige på at det er som en 1. version - ny leverandør og boks.  Hvilke andre produkter er der ? og så i den prisklasse. Man skal også lige huske at det danske digitale marked er meget lille - dvs. der er grænser for hvor mange penge man kan kaste i indkøb, udvikling og test.

Jeg er helt enig i dine anskuelser. Når jeg tænker på hvordan Sagem 81 var i starten, og hvad den stort set blev til, så er jeg ikke synderlig nervøs. Og det er jeg ud fra den begrundelse, at Samsung boksen er et langt mere færdigt produkt end Sagem 81, da den kom frem

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.



Det kan du, jeg kan i hvert fald optage dem på min HDDoptager via VCR Scart udgangen på Samsung'en, men kvaliteten er naturligvis droslet ned og det ser ud til at der er skåret en anelse i siderne, men nu har jeg kun rodet med dette ganske kort.
Til top
Esmis Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.



Det kan du, jeg kan i hvert fald optage dem på min HDDoptager via VCR Scart udgangen på Samsung'en, men kvaliteten er naturligvis droslet ned og det ser ud til at der er skåret en anelse i siderne, men nu har jeg kun rodet med dette ganske kort.


Scart-udgangen laver de ægte 16:9 kanaler om til noget panscan af en art, det gør de i hvert fald på TV-indgangen.

Lige nu har jeg kun scart siddende i sammen med HDMI, så jeg har mulighed for at skifte hvis jeg bliver meget træt af letterboxed 4:3 på en eller anden skodkanal *host*TV2 Film*host*
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 21:39

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx

Hvordan vil du bære dig ad med at levere den tilbage. Så vidt jeg ved, så er der ikke fortrydelsesret ?

Du har ret I at sagem 60 på nogle områder er bedre end den nye samsung. Fordi scart jo kan overføre kontrol signaler (wss), der gør at den selv skalerer/zoomer billedet.

Men jeg kan nu godt zoome med tv'ets remote, når der sendes i 4:3 letterbox via den nye samsung. Så jeg tror lige du skal lege lidt mere med boxen, før du kasserer den.... 

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu