recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 106" lærred til 4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket106" lærred til 4000

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Hej

Har et 106" fra deres mellem serie TX, er godt tilfreds med det. Dog skal det lige "lugte" af nogle uger, hvor stuen lugter fælt som en gummibåd.

Bygge kvaliteten er god, og lærreddugen virker fornuftigt. Steder hvor man godt kan mærke det det koster under halvt så meget som de "dyre" løsninger, er at selve den hvide del af lærredet ikke er 100% kvadratisk, men afviger med måske 1 - 2 cm. i bunden. Ikke noget der irriterer mig til dagligt, da jeg også har det hængende i stuen, med ikke optimale forhold.

Men alt i alt er jeg rigtigt godt tilfreds.

/michael
Hej

Mener du at "selve" lærredet, altså det du projekterer på, er 1 - 2 cm skævt ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 22:18

Ja, når jeg smider kalibrerings billedet på min projektor, kan man se at der er 1cm i bunden hvor det hvide i lærredet går lidt ud.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 12:32
Hmm.. håber ikke jeg får en der er skæv hvis jeg bestiller Shocked Hvad måtte du smide i porto ?
Til top
kasperoh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2009
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:35
Har lige bestilt 100" TX modellen i går.

Porto var €100

Redigeret af kasperoh - 13-Marts-2011 kl. 13:38
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:42
Puha.. det er en heftig pris.. Var det den til 499€ du købte ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:12
Kunne ikke lige gennemskue, hvad der var af mangler på dem de solgte til 499, så købte det til de 589.

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p196_Tension-Leinwand-100--mit-FB-50cm-Vorlauf-Schwarz-Schienensystem.html

Kiggede mest på den samlede pris med porto og i forhold til hvad de blev solgt til på hivision.dk før de lukkede, så er det stadig billigere.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:39
Næh, det kunne måske godt se ud som om den til 499 er en demo eller noget uden emballage. Har ikke priserne fra hivision.dk, men godt at vide det er billigere.

Du må lige smide et par linjer om dit førstehåndsindtryk når du modtager den. 

Der går lige 10 dage inden jeg bestiller, skal lige have noget skat tilbage 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:59
Det skal jeg nok, men afventer også stadig min projektor, så der går nok hurtig en måned før jeg får sat det op.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 16:57
Jeg har været så heldig at score mig en halsbetændelse, så nu har jeg masser af tid til, at drible rundt herhjemme og gruble over min lærred situation. Og har grublet det har jeg, især over det der tabtension.. Er lidt nervøs for de er så billige ved Hivilux..

Nå, men i eftermiddag sad jeg så og stirrede lidt på den væg jeg indtil videre har kastet billedet op på og der kan faktisk godt være plads til et 106" fastramme lærred på væggen.. hvis ikke et 110", hvis jeg vel at mærke får mine højttalere væk !!
Jeg har lige nu prøvet at flytte mine Dynaudio DM2/8 ned til ca 10 cm over gulvet og så vinklet dem mod lyttepositionen.. Indtil videre synes jeg faktisk de spiller bedre dernede :-) Må lige høre lidt mere forskelligt.
Men hvis jeg synes løsningen er holdbar giver det mulighed for et fastrammelærred over 100".
Må lige prøve at smide en film på i aften og se hvordan de fungere med lyden dernede fra..

Nu bruger jeg min projektor i en stue med hvidt loft og hvide vægge og rummet er ret smalt så der bliver kastet en del lys ind på lærredet fra væggene.. Hvorfor et lærred vil i mene vil gøre det bedst? skal det være et mathvidt eller gråt, min projektor smider vel omkring 500 ansi lumen afsted i dens bestmode.
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 17:41
Hvis det er fastramme lærred du nu er ude efter, vil jeg da gerne dele af min research henover det seneste stykke tid, da jeg selv er i gang med at konstruere en bio.
Jeg kiggede også på hivilux fastramme 106'', til en fin pris, men der er 8 ugers leveringstid og det gider jeg ikke vente på. Så fandt jeg et hos av-connection fra Projecta, men holdt op med at interessere mig for det, da jeg fandt flere eksempler på utilfredshed. Men det viser sig man kan få et Lissau ISF cert. 108" til 5.220, hvilket i min verden er en rimelig pris. Der er trods alt ISF "garanti" på det lærred...
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 19:23
Hej Bromberg, på fastramme lærrederne synes jeg heller ikke prisforskellen er stor nok til at vælge Hivilux fremfor Lissau.

Hvis du har researched det her, kan det måske være du kan svare på et par spørgsmål ? :)

Hvad er forskellen helt nøjagtig på Lissau's Mat hvid, Gray og True Color lærreder ? Er True Color lærredet et gråt eller mat hvidt lærred ?

Og hvad er det man får i True Color Color lærredet for de 900kr ekstra over de 2 andre ?
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 20:48
Jeg ringede til av-connection for at stille præcis det samme spørgsmål. Jeg må indrømme at jeg havde forventet et bedre svar, men hans svar var at true color dugen absolut var den bedste de lavede, den var absolut de ca.900 mere værd. Intet konkret svar. Som han også sagde, anbefalede de næsten aldrig den grå dug mere da den var designet til projectorer med svage farver og lav kontrast. Nu ville de absolut anbefale true color over mat hvid...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu