Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 18:45 |
Jeg er da helt enig i din betragtning, meeeeeeen hvis du forventet at tdc/yousee bare kunne gøre det sådan lige vil jeg også tillade mig at kalde dig naiv. Jeg undrede mig også over at man ikke kunne bestille det via deres hjemmeside, og bestilte det så over tlf onsdag.......så har jeg også kunne nyde "reruns" af de tidligere kampe indtil da.
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 19:46 |
DonJensen skrev:
Jeg er da helt enig i din betragtning, meeeeeeen hvis du forventet at tdc/yousee bare kunne gøre det sådan lige vil jeg også tillade mig at kalde dig naiv.
|
Hold da op
Hvorfor er det naivt ? ![](smileys/smiley5.gif)
Der er da ikke noget svært i at lave en webformular hvor jeg kan lægge min bestilling på kampen ved at indtaste mit abonnementsnummer og min pinkode - en sådan webformular kan jeg kode på under 10 minutter selv.
Der er da heller ikke noget svært i at skrive i informationsmaterialet på hjemmesiden jeg linker til at butikken kun modtager bestillinger indtil 1/11 hvis dette er tilfældet. Hvad er det jeg er naiv omkring ?
Hvorfor er jeg tvunget til at skulle ringe (og vente i timer fordi alle skal ringe) til et levende menneske som så skal trykke på bestillingsknappen for mig. Eller tvunget til at køre ned i TDC butikken før jeg kan få at vide de ikke tager imod bestillinger længere.
Du kan da bestille alt muligt andet på deres hjemmesider, lige fra dataabonnementer, tv-abonnementer, digitalmodtagere, mobiltelefoner osv. - hvorfor skulle jeg ikke kunne bestille adgang til et PPV event.
Jeg har altså arbejdet med IT-systemer i meget store virksomheder i snart 20 år - og med langt vanskeligere problemstillinger end dette.
Hvis du mener jeg er naiv i mit simple ønske om at kunne bestille adgang til dette via en simpel formular på nettet - så vil jeg påstå det er dig der er enten naiv eller uerfaren - no offence
![](smileys/smiley1.gif)
Tænk hvor meget tid, penge og ressourcer TDC/Yousee kunne spare ved at folk selv tastede bestillingen ind i en webformular/database, og der så bare sad nogle ansatte og håndterede de data der var lagt ind. Hvad er ideen med at jeg skal ringe til nogen og bruge min tid og deres tid på at videregive min bestilling mundtligt ? Man behøvede ikke engang lave et avanceret interface til deres interne systemer så der automatisk blev lukket op for de kanaler eller events man ønskede, selvom dette også sagtens kunne lade sig gøre, bare den simple metode med en formular der skriver bestillingerne i en database ville spare oceaner af tid både for kunderne og for dem selv.
Redigeret af spawn - 03-November-2007 kl. 19:55
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
LBA75
Super bruger
Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 20:51 |
Øhhh.......
.... cinema, 4 cifret pin kode, tryk ok - 20 sekunder senere var der boksning på kanal 149.... ? Det var da let ![](smileys/smiley2.gif)
Mvh
LBA75
|
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:01 |
Det var det da - men hvis du nu læser den informationsside som jeg har linket til hos Yousee, så står der intet om at man kan bestille via cinema.
Og går jeg på kanal 149 hvor eventet sendes gør der heller ikke.
På info siden står følgende:
-----------------------------------------
Sådan køber du Kessler-kampen
Har du allerede en digitalmodtager fra YouSee?
Så ring til Kundeservice på 80 80 40 80 for at bestille kampen.
Har du ikke en digitalmodtager fra YouSee?
Så besøg din lokale TDC Butik, Fona, 2tal, expert eller Elgiganten. Her kan du også bestille
------------------------------------------------------------ ---------
Så jeg skal altså selv gætte mig til jeg kan bestille via cinema ? Det er for svært at skrive på info siden ?
Og det er stadig ikke nogen begrundelse for ikke at kunne indtaste en bestilling på internettet - og heller ikke nogen begrundelse for det dårlige informationsniveau
Redigeret af spawn - 03-November-2007 kl. 21:05
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:07 |
spawn skrev:
Det var det da - men hvis du nu læser den informationsside som jeg har linket til hos Yousee, så står der intet om at man kan bestille via cinema. |
Det er tilladt at tænke selv ![](smileys/smiley17.gif)
Selvfølgelig burde de have skrevet, at man kunne købe det via cinema, men selvom det ikke står der, så var det nok det første sted jeg ville kigge...
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:11 |
Jeg vil give LBA75 ret, special events har nu længe kunnet bestilles på den måde, også da det hed Kiosk.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:12 |
Sandal skrev:
spawn skrev:
Det var det da - men hvis du nu læser den informationsside som jeg har linket til hos Yousee, så står der intet om at man kan bestille via cinema. |
Det er tilladt at tænke selv ![](smileys/smiley17.gif)
|
Øh - jeg har lige fået digitalmodtager og har aldrig nogensinde hørt om noget der hedder cinema eller kosk, men har hørt man kan købe adgang til en boksekamp. Så jeg er naiv nok til at kigge på Yousee's informationsside om emnet.
Sandal - du er jo en veluddannet mand, du har sikkert også læst lidt om kommunikation. Står der i noget læremateriale om kommunikation at modtageren af informationen man vil videregive selv skal kunne "tænke sig" til den information man udelader ?
Og jeg forstår stadig ikke hvad Cinema har at gøre med manglende mulighed for at bestille via internettet.
Redigeret af spawn - 03-November-2007 kl. 21:12
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:23 |
spawn skrev:
Og jeg forstår stadig ikke hvad Cinema har at gøre med manglende mulighed for at bestille via internettet. |
Jeg angriber på ingen måde din harme over YouSee, for er helt enig med dig. Den lille kommentar var blot for at provokere dig lidt. Det burde have været muligt, at købe adgang på nettet og når det nu også var muligt at købe sig adgang via cinema funktionen, så burde de da også have oplyst herom. Jeg tror også der er mange der ikke er bekendt med cinema funktionen, så YouSee kunne muligvis havde udbredt kendskaben ved at henvise kunder til at bestille kampen her.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2007 kl. 21:37 |
Nåmen pyt være med det - jeg blev bare småirriteret i formiddags da jeg pludselig fik lejlighed til at være hjemme så jeg kunne se kampen og derfor gerne ville bestille i en fart.
Nu vil jeg istedet glæde mig over den spændende kamp
![](smileys/smiley1.gif)
|
|
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
|
Sendt: 04-November-2007 kl. 17:09 |
Hold da op det er virkelig noget der har pisset dig af det her! Lidt småirriteret kan man da kalde en underdrivelse. ![](smileys/smiley36.gif) Jeg forventer ingenting fra tdc andet end dårligere produkter og prisstigninger, derfor skrev jeg som jeg gjorde.
|
|
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2007 kl. 17:55 |
Nej - jeg var såmænd ikke så pisset af som jeg lyder - men nogen gange kan man godt blive lidt stædig når man argumenterer for noget.
Desværre gik kampen jo ikke som håbet ![](smileys/smiley19.gif)
Den kære Kessler manglede imho. noget fighterhjerte og boksede slet ikke sin chance. Efter 7-8 omgang hvor man kunne se hvad vej det gik pointmæssigt, skulle han have smidt forsigtigheden overbord og gået meget mere til den, men det var somom han aldrig rigtigt kom i gear.
|
|
birkholm
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2005
Point: 241
|
Sendt: 13-November-2007 kl. 09:12 |
Der skulle vel ikke være nogen som optog kampen, så det var muligt at få et eksemplar på DVD ?!
Venligst Birkholm
|