recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer og måske Recording Service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer og måske Recording Service?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

ARGH!!..... Nu er det sgu ikke sjovt længere...:-(

McenterFreak. Jeg har nu også prøvet at formatere Tv serveren og bare installeret DVBViewer almindeligt med en tuner tilsluttet. Det virkede fandme heller ikke?? (undskyld sproget).
De seneste forsøg har resulteret i de samme kanaler der ikke kan vises - jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Forleden havde jeg købt en dyr radio tekniker til at sætte antenne op og han målte dethele til at være perfekt?

Udover at jeg er RASENDE, så skal I alle der har hjulpet selvfølgelig have en stor tak for jeres foreløbige medvirken..:-)
Jeg vil gerne tilbyde dig en Teamviewer session, men jeg kan selvgølgelig ikke garantere at jeg kan hjælpe dig. Men send en PM hvis du vil have at jeg prøver. Jeg er pt. i gang med et større byggeprojekt, så det bliver efter aftale
Nu skal det med "efter aftale" ikke misforstås. Jeg skal naturligvis ikke have penge for noget som helst. Det er selvfølgelig fuldstændig, i tråd med dette forum, gratis
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 16:34
McenterFreak.....

Det vil jeg sige "RIGTIG MANGE TAK FOR"

Jeg får lige installeret Teamviewer på maskinen der er tale om.

Ellers skal der tilføjes her i forum. At jeg har haft kontakt til Boxer TV. For at høre nærmere om den fejlmeddelse jeg hele tiden får på de samme kodede kanaler..... Jeg fik at vide at jeg skulle tage kortet ud af boksen og derefter tage strømmen. Så skulle jeg sikre mig at der ikke var billede på nogle kodede kanaler og så skulle jeg tænde for boksen og isætte kortet. Og så skulle det gerne virke.....
Det er jo selvfølgelig sådan en standard en de fyrer af hos Boxer. Men det skulle virke på 9 ud af 10 tilfælde, med tilsvarende problem. Jeg undlod så at nævne at jeg kørte signalet via PC. Da de jo nok ikke vil supportere på sådan udstyr?

avh. Jeg skrev også at jeg havde formateret skidtet og startet helt forfra med en enkelt tuner i DVBViewer only. Men det hjalp heller ikke på problemet.

McenterFreak. Du får lige en PM med det samme....:-)
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 18:01
Efter at have rodet med dette 3 dage, næsten i døgndrigt. Så har jeg endelig fundet problemet. Og ja, nu føler jeg mig lidt dum. For det er 2 af kortene jeg har modtaget fra Boxer den er gal med. Men det er efter min mening IKKE lige det der falder en ind, når man kan få nogle af sine kodede bestilte kanaler til at virke, men andre ikke (de samme hver gang).... Og det er mindste pakken, så hvad hvis ekstra kortene var tilsendt forkert og gjalte til en mindre pakke. Så er det jo klart jeg ikke kan få dem til at virke. Men den pakke vi har, der er ganske få kanaler inkluderet og de kanaler er i alle Boxers pakker.
Jeg har afprøvet det ene kort som virker på alle mine Terratec H7 tunere og det funker. Men de 2 andre kort virker kun delvist på alle 3 tunere.

Nu får Boxer en MEGET vred kunde i røret...:-(
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 01:37
Husk nu på at der sidder et menneske i den anden ende af telefonen.
Hvis du ringer op og er hidsig er det eneste du opnår at personen i den anden ende mister lysten til at hjælpe dig. Selvfølgelig skal de stadigvæk gøre deres arbejde, men det vil være modvilje fra starten af.

Du vil stort set altid få et bedre resultat ved at forklare din problemstilling i en ordentlig og høflig tone.

Har du prøvet tricket supporten anbefaler med de 2 kort du har problemer med? Det kan jo være de ikke er korrekt opdaterede.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 14:31
Nu ved jeg ikke om det er 3 fulde pakker du har købt eller 2 soveværelseskort. På soveværelseskortene er der kanaler du ikke får med ift. grundpakken. Det gælder eks. alle disney kanaler. Jeg vil også mene som mbw at kortet modtager sine oplysninger om hvikle kanaler der skal åbnes for, så de skal sikkert sidde i originalmodtageren lige som det er set med andre korttyper.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 20:54
Selvfølgelig opfører jeg mig eksemplarisk. Men derfor må jeg godt være rasende over at de har sendt mig 2 ekstra kort, som ikke kunne tage halvdelen af de kanaler de skulle....

At jeg er gal. Kommer sig jo af at jeg virkelig har knoklet med at få det til at fungere og når det nu samtidig var en helt ny opsætning. Troede jeg jo det var mig der lavede fejlen og jeg fortsatte med at klø på. + Jeg havde en virkelig IP nørd til at gå her en hel dag + Jeg har haft den lokale Radio TV forhandler til at komme og måle signalet....... Så jeg synes det er rimelig at jeg reagerer. Og nej, det gik ikke ud over en sagesløs supporter ved Boxer - faktisk tværtimod. Jeg var yderst behersket og gav dem 3 chancer for at kode kortene om.... Kortene skal sidde i en time i modulet, førend man kan se om kortet har modtaget koden. Så det var også temmelig langsommeligt. Men heldigvis var fjerde gang lykkens gang og de 2 kort var kodet korrekt næste morgen.

Så jeg var glad og startede med at sætte skidtet op igen - det hele på en gang. For nu vidste jeg jo at kortene virkede.... Da jeg var færdig med opsætningen, kunne jeg ikke få billede på?.... Jeg var mildest talt ved at rive håret af mig selv og en PM dialog med MCenterFreak, resulteret også i at han meldte pas, da han mente det var et driver problem.

Men nu kan jeg langt om længe sige JUBIIII!!. For nu lykkedes det for mig. Grunden til at jeg ikke kunne få det til at virke anden gang. Var at en af mine Terratec H7 tunere ikke virker..... Ja, jeg synes godt nok at jeg er hårdt ramt...:-)

På en eller anden måde har denne tuner blokeret signalet for de 2 andre tunere. For man skulle jo tro at når den ene tuner ikke virker, så tager de 2 andre vel bare over. Men nej, ikke i dette tilfælde og uden jeg kan forklare det. Så virkede det straks med de samme indstillinger, efter jeg fik fjernet den defekte tuner.

Jeg skal love for at jeg fik en hård fødsel med RS. Men jeg er sikker på at jeg vil ende op med at blive meget glad for det..... Dog er jeg ved at miste gejsten lidt og derfor vil jeg gå ned på mine blødende knæ avh. Og spørge dig, om du ikke nok vil guide mig igennem det her med at TV serveren kan "eje" tunerne og samtidig hjælpe mig med det hersens mux halløj?

Uden at vide om du vil hjælpe, skriver jeg lige, hvordan jeg gerne så setup'et så ud...

Der er den altoverskyggende TV server, som konen bruger. Denne maskine skal have første prioritet for alle tunere. Ment sådan, at hvis fruen vil optage 5 kanaler samtidig. Så skal hun have lov og andre klienter må så nøjes eller helt lade være med at se noget.
Hardwaren, som skal sættes op, er som tidligere nævnt 3 stk Terratec H7 CI modul tunere. Og så ved jeg godt at tidligere fik jeg nævnt 3 stk FTA tunere (Terratec T3). Men det er kun 2 af disse der bliver tilsluttet. Så kort er det 3 stk CI tunere og 2 stk FTA. Og som nævnt skal TV serveren prioteres til alt hvad den kan...:-)

avh, jeg håber virkelig du vil hjælpe. Da du virker til at være en af de eneste der kan sætte det op.

Mvh.

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 21:38
Og så lige en ting mere....

TV serveren står tændt 24/7...... Kan man gøre et eller andet, så TV serveren ikke står og optager en tuner, når man ikke er ved den?..... Det er jo fordi fruen optager for en uge af gangen og så skal den jo engang imellem bare stå idle og så kunne det jo være rart at den ikke stod og optog en tuner, som kunne være brugt på en af de andre klienter?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 21:56

Det må siges at være omfattende omgang for at få det til at virke...

Mit forslag må være at få tunere til at virke en for i selve dvbviewer som fase 1...

MUX1 FTA
En tuner FTA reserveres til dette mux og tildeles gruppe A.

MUX2 FTA
Den anden FTA tuner reserveres til mux2 og tildeles gruppe B

MuX3 - MUX4 - MUX5 kodet
De tuner med ci-interface tildeles gruppe C.

Dernæst at få fat på en frekvens oversigt, så du nøjagtig ved hvilken frekvens det er bedst at modtage de enkelte MUX på. (ofte kan man modtage flere sendere)

Scan så for hver TV-kort og begræns scanningen den den frekvens MUX-en har.
Rediger ikke relevante kanaler fra (såsom synstolkning)

Med hensyn til Boxer er der jo tre mux og det drejer sig om at få frasorteret de ikke relevante kanaler, så kun de mux der skal modtages fra er repræsenteret.
Kanaler som der ikke er abonnement på, kan ligeledes sorteres fra.

Så kan det hele afprøves i selve dvbviewer.

Med de TV-kort du har til rådighed, skulle man kunne følgende:

Se og optage kanaler fra mux1 og mux2 altid og senere også fra alle klienter.
(dvbviewer kan se/optage alle kanaler inden for et mux, når det er ukodet).

Med hensyn til mux3-4-5 vil der der kunne ses optages op til 3 programmer uafhængigt af hinanden.
Da RS kan beslaglægge flere tunere samtidigt og der komme til at mangle tuner til kodet live TV på klienterne.

Men som sagt, det kan prøves i fase 1 uden RS først på en en enkelt maskine og med det tuner antal, skulle man maximalt kunne se/optage 9 programmer samtidigt...
2 x 3 FTA + 3 boxer kanaler..

Fase2

#MCcenterfreak har indgående beskrevet opsætning af klienter, kan ikke lige finde det..
(og brugervejledningen til RS, beskriver også opsætningen)
Defaultvalg af porte kan umiddelbart bruges ...

Jeg har tildelt TV-serveren en fast intern IP-adresse, så den ikke skifter fra gang til gang.

Alle TV-kort skal ejes af RS, dvs. hvis en klient på samme maskine, skal man i dvbviewer markere not use...

Ellers laves der på klienterne samme gruppering pr. unicast enhed, så der er overensstemmelse med selve TV-kortene med hensyn til gruppering..

#MCcenterfreak har et forslag om at kopiere kanallisterne til klienterne, som jeg synes er en god ide....

Så var der spøgsmålet om altid højeste priotet til RS, det mener jeg ikke denne opsætning har løst...
Hvis klienter stort ikke bruger live-TV til kodet kanaler, så er det løst, men det er jo ikke smart med hensyn til f.eks. TV News... 

Redigeret af avh - 01-November-2011 kl. 08:18
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 00:29
Min gamle Quick guide:

Quick guide til installation af DVBViewer & Recording Service

Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer) ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/

På serveren:

1.       Installer Tuner(ne)

2.       Installer driverne til tunerne (det skal være BDA drivere, hvis der er flere valg)

3.       Installer DVBViewer.  Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på at alt virker

4.       Installer Recording Service

5.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud

6.       Klik på start>Alle programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options

7.       Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022

8.       Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer ned, sædvanligvis 600

9.       I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og Password

10.   I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få hentet tunerne

På klienten

1.       Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under setup fasen

2.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware. Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren

3.       Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner

4.       For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server” skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x))

5.       Samme addresse i ”DVB Unicast”

6.       Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022)

7.       Skriv ”DVB Unicast port” (3456)

8.       I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på serveren gerne være vist

9.       I Indstillinger>Indstillinger>Recording Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra  serveren og Username og password fra serveren (punkt 7  længere oppe)

10.   Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED

Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten

Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres

Codecs

Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink PowerDVD, Divx og mange andre

Grafikkort

Hvis man benytter DVB-T og vil se DR HD, virker ATI kort meget dårligt (pr. november 2010)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 00:48

Og så lige en ting mere....

TV serveren står tændt 24/7...... Kan man gøre et eller andet, så TV serveren ikke står og optager en tuner, når man ikke er ved den?..... Det er jo fordi fruen optager for en uge af gangen og så skal den jo engang imellem bare stå idle og så kunne det jo være rart at den ikke stod og optog en tuner, som kunne være brugt på en af de andre klienter?
Selvom TV serven står tændt, så er det ikke det det samme som at den benytter tuneren. Når der ikke er noget at gøre for RS, så rører den ikke tuneren, Men hvorfor bekymre sig. Hvis fruen har brug for en tuner, så er den der, medmindre at den pt. bruges til at optage, eller vise TV for en anden klient. Det er jo det der er så smukt ved DVBViewer Recording Service: Det bliver håndteret 110% intelligent. Har du 1 tuner så kan du kun have 1 klient, medmindre klienterne ser den samme kanal, eller kanaler der er på samme mux/transponder. Har du flere tunere, maksimeres chancen for at man kan benytte flere kanaler samtidig. Alt det håndteres af Recording Service. Har kørt med det i flere år. Det fede er at man kan se i RS, hvis der er en konflikt, hvis der ikke er tunere nok
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 23:02
Hej avh og MCenterFreak....

Det er med fuldt overlæg at jeg ikke har fået svaret endnu. Jeg skal virkelig "fordøje" din fine guide avh. Da jeg har mistet den røde tråd og håber at den vil efterhånden...:-)... Så jeg går lidt til og fra og prøver så lidt af osv.

I har begge været en fantastisk hjælp indtil nu. Men håber da stadig at I vil være behjælpelig, med de spørgsmål der utvivlsomt vil komme...:-)

avh. Lige så vel som den guide MCenterFreak har lavet. Så burde du nok også gemme din Mux guide. Da jeg næppe tror jeg er den eneste som kan se visionen i at sætte RS op, med disse indstillinger.

Mvh.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 23:28

Hej avh og MCenterFreak....

Det er med fuldt overlæg at jeg ikke har fået svaret endnu. Jeg skal virkelig "fordøje" din fine guide avh. Da jeg har mistet den røde tråd og håber at den vil efterhånden...:-)... Så jeg går lidt til og fra og prøver så lidt af osv.

I har begge været en fantastisk hjælp indtil nu. Men håber da stadig at I vil være behjælpelig, med de spørgsmål der utvivlsomt vil komme...:-)

avh. Lige så vel som den guide MCenterFreak har lavet. Så burde du nok også gemme din Mux guide. Da jeg næppe tror jeg er den eneste som kan se visionen i at sætte RS op, med disse indstillinger.

Mvh.

Kolvig
At alt for megen info er et problem fatter jeg ikke. Her er vi to inkarnerede DVBViewer brugere som gerne deler ud. Det du mener er uforståelig (og ja, jeg fatter heller ikke det der med grupper, nok fordi jeg ikke har behovet) kan du jo bare ignorere, og benytte det du har glæde af. At bede AVH gemme sin MUX guide er noget sludder. Det er jo ikke for din skyld, der ligesom mig ikke ikke fatter en brik, men for dem der har behov og forstår
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu