Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
|
Emne: Er TDC Fiber "rigtig" fiber? - måske en smule OT Sendt: 06-Januar-2011 kl. 14:02 |
- Kan man som privat-kunde hos TDC få en 10/10 el 30/30 eller sågat 50/50 Mbit forbindelse, hvorved et "rigtigt" fibernet defineres, eller er det stadig deres 10/1 25/8 "forbedrede ADSL-forbindelser de kalder fiber?
(ironi kan forekomme i dette indlæg, det skal altså ikke opfattes som en generalisering, og dog - det må du selv afgøre)
Redigeret af mhv_omjk - 06-Januar-2011 kl. 14:12
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:06 |
What? Du prøver vel ikke at sige at Talibanmark har smadret DONGs fine fibernet ved at forringe produktet med asymmetriske hastigheder på ADSL2/VDSL2 niveau og, som modydelse, sætte prisen kraftigt i vejret?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:20 |
Nu spørger han jo om det er tilfældet!
Derudover ville det klæde debatten, hvis man undlader barnlige termer som Talibanmark, YouSeeNot, Micro$oft, Crapple osv.
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9378
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:24 |
mhv_omjk skrev:
- Kan man som privat-kunde hos TDC få en 10/10 el 30/30 eller sågat 50/50 Mbit forbindelse, hvorved et "rigtigt" fibernet defineres |
Det er vist din egen def på et rigtigt fiber net. Et fiber PON net har da asynkron hastighed ligesom ADSL. Hvorimod et p2p fibernet ofte har ens upload og download hastighed.
Redigeret af lahan - 06-Januar-2011 kl. 15:25
|
|
PlasmaFreak
Super bruger
Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 15:53 |
Hvis fiber er asynkront så er det da kun fordi selskabet laver en begrænsning for selv fiber kablet sætter ikke begrænsninger på at den ene vej kun kan være fx. 50 m/bit hvis den anden vej skal være 100 m/bit som det er tilfældet med ADSL
|
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9378
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 16:11 |
PlasmaFreak skrev:
Hvis fiber er asynkront så er det da kun fordi selskabet laver en begrænsning for selv fiber kablet sætter ikke begrænsninger på at den ene vej kun kan være fx. 50 m/bit hvis den anden vej skal være 100 m/bit som det er tilfældet med ADSL
|
Det er teknologien som er asynkron. http://en.wikipedia.org/wiki/Passive_optical_network En del el selvskaber benytter PON i DK
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 16:28 |
lunddal skrev:
Nu spørger han jo om det er tilfældet!
Derudover ville det klæde debatten, hvis man undlader barnlige termer som Talibanmark, YouSeeNot, Micro$oft, Crapple osv. |
Er der nogen her som mangler humor? Det oprindelige indlæg fremhævede at "ironi kan forekomme", og det gælder også mit svar selv om jeg ikke gør opmærksom på det. Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke er fan af TDC koncernen eller Facebook ven med dem, men den vandalisme som de har udøvet på Dong's fibernet (som TDC beklageligvis for samfundet fik lov til at købe) overgår simpelthen min fantasi. P.S. Men tak for Crapple. Den kendte jeg ikke, måske fordi jeg er holdt op med at interessere mig for Apple produkter (men TDC koncernen er nogenlunde lige så svær at komme uden om som skattevæsenet).
Redigeret af JesperLund - 06-Januar-2011 kl. 16:31
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
mhv_omjk
Bruger
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 10:43 |
JesperLund skrev:
What? Du prøver vel ikke at sige at Talibanmark har smadret DONGs fine fibernet ved at forringe produktet med asymmetriske hastigheder på ADSL2/VDSL2 niveau og, som modydelse, sætte prisen kraftigt i vejret?
|
- Se der fanger du mig lidt på mellemhånd for jeg vidste faktisk ikke at TDC havde overtaget DONGs fibernet, og nej jeg tror ikke at Talidanmark har Is-lammet det endnu, forhåbenligt ikke.
Og som det nok har forbigået jeres opmærksomhed så holder jeg mig altså også på behørig afstand af deres produkter, Yousee og TDC Home Trio er nok noget af det ringeste man kan komme i nærheden af! (nu fik i altså bare lige min mening råt og usødet, og det kan være at jeg er meget dømmende med den kritik).
|
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:33 |
Lækkert lækkert lækkert
Nok muligt fiber kan meget men korrekt mistænke TDC, for alligevel snyde gevaldigt på vægten.
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:59 |
Nok er jeg heller ikke speciel fan af TDC. De har ganske enkelt for mange dårlige produkter, hvor deres Home Trio helt klart ligger i toppen af tåbelig tilbud til vanvittige priser.
Men på internetsiden må jeg erkende, at trods alt for ofte start vanskeligheder, så er det dem der har udbudt de mest stabile ADSL forbindelser igennem tiden. Jeg har haft TDC og Yousee siden den spæde start, og jeg kan ikke komme på nogen som kommer tilnærmelsesvis tættere på mht. stabilitet. Til gengæld betaler man så også prisen.
Så snart Seas/Woaa gider smide den skide fiber ind i røret her, så skal det blive spændende at se, om de kan opretholde den samme satbilitet. Det er bestilt og venter kun på noget tø-vejr. Så får TDC kamp til stregen hos mig.
|
|
|
mhv_omjk
Bruger
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 13:56 |
Kandersen skrev:
Men på internetsiden må jeg erkende, at trods alt for ofte start vanskeligheder, så er det dem der har udbudt de mest stabile ADSL forbindelser igennem tiden. Jeg har haft TDC og Yousee siden den spæde start, og jeg kan ikke komme på nogen som kommer tilnærmelsesvis tættere på mht. stabilitet. Til gengæld betaler man så også prisen.
|
- Ja men nu synes jeg ligesom ADSL-tiden er ovre, det kan godt være det er stabilt og sådan, men KOM NU MED I TIDEN! - de skal droppe de der små latterlige forbindelser og så være fremme oppe foran, et firma som TDC burde være det efter min mening, men er det langtfra.
- Og nu nævner du selv prisen, det er iorden at nogle vil betale de dyre varer, jeg vil bare ikke.
Redigeret af mhv_omjk - 07-Januar-2011 kl. 14:01
|
|
|
Bruger udmeldt 10
--
Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 14:16 |
lahan skrev:
En del el selvskaber benytter PON i DK
|
Hvilke selskaber er det? jeg kan ikke finde nogen som ikke har sync. hastighed.
|
|