recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vt30 55   med MEGA BURN IN!!   hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp
    Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:20
hej folkens.   jeg kunne godt lige tænke mig og vide hvor mange der rent faktisk har fået skiftet deres panel på garrentien pga. burn in.

sagen er den at jeg har et vt 30 55 fra marts som lider big time a burn in. jeg opdagede det for ca 4 måneder siden, og har efterfølgene kørt burn in wash i timevis uden held. af logoer kan jeg bla nævne 


tv2, tv3, dr1, premier league, kanal 6, kanal 4 fifa13, diverse ps3 logoer. og så videre.

jeg har skrevet til proshop som har sendt mig videre til elektronik centret hvor jeg har fået åbnet en sag. men kan du overhoved gøre noget ved det?? og bør jeg også henvende mig til panasonic dk, eller er det spild af tid..    

på forhånd tak.'

jesper r
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:23
Jeg mener du kan lave en white wash af skærmen, således at den fjerner logoerne..
hvordan dette gøres ved jeg ikke.

Kan du evt uploade et billede af problemet?
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:33
jeg har somsagt kørt diverse burnin wash!!! uden held.. det sidder sq fast det lort.. jeg er nysgerrig efter at høre og det nytter noget og gå i krig med panasonic eller proshop.

og ja har selv læst tonsvis af indlæg :)
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:16
Jep. Det er møg surt og du er som du sikkert ved ikke den første.

Det er overvejende sandsynligt at du ikke kan gøre noget ved det hvis du allerede har prøvet med burn in wash og har kørt med det i mange timer. Du skal nok forberede dig på at du kun kan mindske problemet, - ikke fjerne det.
 
Hvis du har købt TVet hos proshop er det dem der har ansvaret overfor dig som kunde, så det er der du skal henvende dig. Jeg kender ikke proshop, men erfaringen viser at en del forretninger afviser sager om panel burn in. Der bliver som regel henvist til at der står i manualen at permanent fastbrænding af billedet ikke er omfattet af garantien, da det opfattes som en "egenskab" ved den type TV.
Hvis det går sådan skal du ikke lade dig spise af med det. Det er helt urimeligt at et moderne TV får den slags problemer af almindeligt brug så jeg vil mene at du har en god sag hvis du opretter en klage via forbrugerklagenævnet. Start dog med at høre hvad proshop siger til det.
 
MVH
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:37
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:37
 de sender mig bare videre til deres partner der ordner den slags rep sager... efter blot 30 sek  på tekst tv har jeg retention over hele skærmen så tydeligt at man kan læse alt
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:46
Ja det er død irriterende at nogle forretninger forsøger at knibe sig uden om ved at sende kunden videre. Det ændrer dog ikke ved at det er proshops ansvar hvis der er et problem med noget der er købt hos dem.

Jeg læser det som om du allerede har kontaktet elektronik centeret. Hvad siger de til det?

Hvis det er så slemt som du skriver er der muligvis ikke andet at gøre ved end at skifte panelet.

Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

 de sender mig bare videre til deres partner der ordner den slags rep sager... efter blot 30 sek  på tekst tv har jeg retention over hele skærmen så tydeligt at man kan læse alt
 
 
Hvor længe er det siden du opdagede problemet?
Det er vel sket fra dag til dag....
 
Prøv at henvende dig til Proshop, de er da flinke ( fysisk butik har de også )Wink
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 16:34
Nu har man jo hørt om modeller med panelfejl som feks. VT50 har har. Snak med din forhandler og ellers ville jeg ringe til Panasonic. Men giv ikke op. Hvis du har kraftig retension bare af at kigge lidt tekst tv, så er panelet defekt.
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:08
jeg tror skam ikke de prøver og slippe uden om ENDNU!!  som jeg forstår det er elektronik centret et firma de benytter til rep. om de så egentligt har tænkt sig og skifte noget ved jeg ikke endnu... jeg har fået oprettet en sag hos dem og vi skal så aftale videre om afhentning... jeg har bare en brækket arm og derfor kan jeg ikke få det hentet endnu da jeg skal hjælpe med og bære det ned fra 3 sal  :(
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:14
Mener da ikke de kan kræve du selv hjælper med at bære det ned. Og da slet ikke når du har brækket en arm.
Til top
jepper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jepper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jepper2500 jepper2500 skrev:

 de sender mig bare videre til deres partner der ordner den slags rep sager... efter blot 30 sek  på tekst tv har jeg retention over hele skærmen så tydeligt at man kan læse alt
 
 
Hvor længe er det siden du opdagede problemet?
Det er vel sket fra dag til dag....
 
Prøv at henvende dig til Proshop, de er da flinke ( fysisk butik har de også )Wink

jeg vil umiddelbart mene det er ca 3-4 måneder siden. det er særligt slemt med tv2. det meget problematiske er at der stadig udvikles burn in i stor grad trods tvet er blevet brugt virkelig meget
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu