|
Tomrør i nybyg |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2014 kl. 16:46 |
|
Hej,
Som nogle af jer har sikkert har set, er jeg i gang med at planlægge el m.m. i vores kommende hus. Jeg har besluttet at beholde mine nuværende højtalere (se min første tråd), og skal nu i gang med at planlægge tomrør ud fra det. Til det har jeg brug for lidt hjælp angående, hvor store tomrør, der er nødvendige til: - HDMI-kabel (evt. med micro-HDMI-connector, Type D) - 2x CAT5/6 + 1x antenne - 4mm2 højttaler-kabel |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor mange kabler skal der i hvert rør? Det er også umuligt for os gætte dimensionerne på dit højttalerkabel.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
|
Jeg formulerede det måske ikke helt klart til at starte med, men min tanke var:
1 tomrør til: HDMI-kabel (evt. med micro-HDMI-connector, Type D) - hvilken størrelse kræves? 1 tomrør til: 2x CAT5/6 + 1x antenne - hvilken størrelse kræves? 1 tomrør til: 4mm2 højttaler-kabel - hvilken størrelse kræves? |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Hvis du går op i 40mm rør så kan du trække et almindeligt HDMI-kabel igennem.
Resterende vil jeg tro kan være i 20mm rør og så er der stadigvæk lidt luft tilovers. Som sagt har vi ingen chance for at kende dimensionerne på dit højttalerkabel. 16mm er sikkert nok. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Tak. Det kommer vel også lidt an på hvor stive kablerne er, vil jeg gætte på - og hvor pænt tomrøret er lagt i væggen mht buk. Det kunne være jeg skulle få trukket seperate rør til antenne og netværk.
Jeg har ikke købt højttalerkabel endnu, men regner med at købe 4mm2, så der skal 2x 2x 4mm2 + isoleringen igennem. Det 2,5mm2 jeg har liggende er ca. 4x8 mm, så 4mm2 vil nok være i størrelsesordnen 5x10mm, dem burde der vel også kunne komme to af igennem et 20 mm rør? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
2x4 kvadrat mm Monsterkabel er 6,5 x 13 mm med isolering. Jeg har det selv liggende
|
||
![]() |
||
|
Tak. Det tager jeg med i overvejelserne. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |