recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee tekniker > regning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee tekniker > regning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee tekniker > regning
    Sendt: 16-Juni-2015 kl. 20:40
Heysa

Har aldrig haft Yousee før & hvordan står det til med Yousee tekniker & regning?

Da vi flyttede ind i lejlighed var der mulighed for at kunne se Yousee grundpakke over husleje. Problemet var, at der ikke kom signal ind men blot, intet signal. Kundeservice medarbejder kunne ikke finde fejl i signalet eller i mit opsætning & vi blev enig om tekniker besøg. Jeg spurgte indtil om det var gratis og kundeservice medarbejder oplyste, at hvis problemet var mit udstyr så er det på min regning.
Da tekniker kom ud(weekend besøg) kunne vedkommende ikke forstå, hvorfor der ikke kom signal ind da signalet kom fejlfrit i kælderen. Det viste sig, at problemet lå i vægtstikket som han fixede ret hurtigt.

Nu kom så regningen & jeg tænker over om det er mig som skal betale 1400 kr?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 20:47
Jeg ville nok prøve at videresende den til din udlejer, da han jo har ansvaret for installationen.

Problemet er jo nok, at du burde havde spurgt ham inden teknikkeren kom.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 20:48
Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning. Hvis du har grundpakke over huslejen, må det stå i lejekontrakten at udlejer sørger for en brugbar antennedåse og kabel hen til.
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 20:58
Jeg har i den gamle lejlighed haft tekniker ude hvor han skiftede skikdåsen i lejligheden og fik melding om at det er Yousees installation og dermed deres ansvar. :-)
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville nok prøve at videresende den til din udlejer


Der er vel ikke nødvendigvis en udlejer - det kan jo være en ejerlejlighed.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning.


Hvis jeg var udlejer og en af mine lejere havde bestilt en dyr reparatør uden at kontakte mig først, kom lejeren selv til at stå med regningen!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 22:51
Hej.

Der er nok flere hvis'er i dit spørgsmål.

Men først vil jeg skrive, at kunne se Yousee over huslejen dækker kun leveringen af kanalerne. Installationen er noget helt andet.

Men først undrer det mig at enten du selv eller Yousee's Kundeservice ikke kom ind på at der var to muligheder for besøg?
Enten et om mandagen i normal arbejdstid eller i weekenden til ekstra betaling?

Jeg ved ikke om det er en lejet eller ejerlejlighed, men hvis du aftaler weekend besøg vil jeg mene at merprisen må du selv betale.

Spørsgmålet er så om du evt kan få andre til at dække prisen for et standard besøg?

Hvis det er en ejerlejlighed kan du måske få det dækket over refusions opgørelsen, eller hvis det er en leje lejlighed med en vedligeholdelses konto, kan det måske dækkes over denne?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Juni-2015 kl. 22:53
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 09:16
Jeg ville mene at vægstikket er dér hvor Yousee skal levere produktet, og derfor bør de slet ikke opkræve dig for et teknikerbesøg. Alt efter vægstikket er dit ansvar (dvs. antennekabel, selve tv'et etc.) så hvis det var her du havde lavet en brøler, skulle du naturligvis selv betale - men at signalet kommer ud af stikket, det kan aldrig være dit ansvar.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 12:58

Det kommer igen an på hvem der er ansvarlig for installationen, er det leverandøren, så er det deres ansvar, er det udlejer, så påviler det denne, og i det tilfælde bør de kontaktes først, så de sender en teknikker ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 17:33
Yousee er da kun ansvarlig frem til første indgang. Så er stikket i kælderen første stik, så er det ærgerligt for dig. (Var ihvertfald hvad Yousee fortalte mig, da de skiftede mit stik UB)
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 18:05
Her har de engang skiftet stikket i lejligheden uden beregning, så det er nok bare (som så meget andet hos Yousee) tilfældigt om man får en regning eller ej...
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning.


Hvis jeg var udlejer og en af mine lejere havde bestilt en dyr reparatør uden at kontakte mig først, kom lejeren selv til at stå med regningen!

Klaus

Sådan fungerer det også, selv i den virkelige verden. Hvis en lejer rekvirerer håndværker, står lejer selv for udgiften, medmindre det er med udlejer/bestyrelsens accept.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu