|
Dirac Live |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-April-2016 kl. 15:52 |
Jeg har en UMIK1 mikrofon og tænkte derfor at jeg ville prøve en trial på Dirac Live software på pc.
Jeg har kørt sveeps igennem og på test siden inden sweep, tjekkede jeg at alle 6 kanaler i 5.1 virkede og niveu var korrekt. Men det filter den har lavet har en ret høj negativ gain på alt andet end LFE. Det burde bevirke at LFE bliver højere, men jeg kan ikke høre der er den store forskel. Jeg kan se at jeg kan stille på Gain og Delay, men jeg for ikke lov at vælge andet end 'Front Left'. Det er ligemeget hvor jeg klikker, så vil den ikke skifte til nogle af de andre kanaler. ![]() Har så prøvet at lytte med og uden filter og synes ikke der er den helt store forskel. (Jeg ændre selvfølgelig på volume på min forstærker, så det spiller med samme styrke.) Dirac er en smule mere dæmpet i de høje toner, ellers ikke den store forskel. Hvordan retter jeg så Gain bliver mere lig 0 og kan der være noget andet galt siden der ikke er den store lyd forskel. Jeg spiller stereo via, Denon AVR-X5200W på B&W CM5 S2.
Redigeret af ldplusse - 05-April-2016 kl. 15:55 |
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fandt løsningen i dokumentationen.
Man skal åbenbart holde shift tasten nede, når man klikker på de andre kanaler. Det er da ulogisk
![]() |
|
![]() |
|
Hvad er jeres erfaring med Dirac Live.
Giver det altid bedre lyd?
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Forstår ikke lige hvorfor den laver det store negative Gain, når levels var i orden på setup siden. Har jeg ikke set før, og jeg har prøvet Dirac i omkring 10 forskellige rum og setup. Alle steder med rigtig godt resultat.
Det behøver ikke lyde meget anderledes end før, det kommer an på hvor meget frekvensresponsen afviger fra target kurve. Dog plejer der altid og være en klar forbedring i stereo perspektiv. Redigeret af armani-thomas - 06-April-2016 kl. 07:57 |
|
![]() |
|
Jeg må prøve igen.
|
|
![]() |
|
Nu da jeg skal lave min måling om, så kom jeg til at tænke på at de skriver man skal måle i øre højde, men på 'Front' ilustrationen viser de at den første række af målinger er lavere end de bagerste.
Er det billede der er forkert og at alle 8 målinger skal være i samme højde?
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Og hvis du ikke allerede har gjort det, så husk og deaktiver Audyssey, dynamic eq, loudness og alt det skrammel. Jeg plejer og bruge direct funktionen på receiveren. Dog kan det godt være du render ind i problemer med Pure Direct. Kender ikke din receiver men nogle ændrer front til large, slukker diverse HDMI indgange og andre uundværlige ting.
|
|
![]() |
|
Du kan ændre synsvinklen på sofaen så bliver deres illustration lidt nemmere og se. Men første måling skal være i ørehøjde. Resten af målingerne skifter mellem lidt over og lidt under ørehøjde (2-4cm plejer jeg og sætte den). Husk og vende mikrofonen vertikal, og indlæs 90 grader kalibrerings filen.
Og mål kun steder i sofaen hvor folk rent faktisk sidder, ikke ude på armlæn osv. |
|
![]() |
|
Jeg har slukket alt Audyssey m.m.
Har også haft mikrofon lodret og brugte 90deg cal. Det var netop da jeg skiftede mellem de forskellige billeder, at jeg så at der var forskel på højden. Men de skriver bare ude i teksen i siden, at der skal måles i ørehøjde. Så har jeg ikke målt helt forkert. Har bare haft for stor højde forskel.
Redigeret af ldplusse - 07-April-2016 kl. 11:41 |
|
![]() |
|
Man kan vil også sende lyden fra REW igennem Dirac, for at se hvordan den Dirac optimeret kurve ser ud i virkeligheden.
Redigeret af ldplusse - 07-April-2016 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke om du bruger Java output eller asio4all i REW? Men det er kun lykkedes mig og få rew sweeps igennem Dirac med Java output. Og der kan man kun sweepe begge fronter samtidigt.
|
|
![]() |
|
Lavede en tråd for noget tid siden, med REW målinger før/efter Dirac.
Dirac målinger Redigeret af armani-thomas - 07-April-2016 kl. 12:02 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |