recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp
    Sendt: 28-Februar-2017 kl. 17:37
Hej

Jeg har i dag en antennefordeler (uden forstærker) der splitter det indkomne signal fra YouSee til 3 udgange. 
Jeg skal have mig en ny med minimum 4 udgange. Samt nye F-connectorer og en afslutningsboks/slutdåse.

I den forbindelse læser man meget om krav om "tæthed" efter 4G net mv. er kommet. Det er som nævnt til YouSee. Jeg har ikke forstærker på i dag og håber heller ikke at få det (vil ihvertfald starte med at prøve uden). 

- Hvilken kvalitet af antennefordeler vil I anbefale? - gerne specifik link.

- Hvilken kvalitet af F-connector vil I anbefale?  (også gerne link). 
I links nedenfor er der ikke nogen F-connector der er HF-tæt?

- Hvilken slutdåse kan I anbefale.

Eksempler:

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:56
Det er nemt hvis du vælger yousee godkendt udstyr.

Her er et eksempel.

http://www.av-connection.dk/?ML=2086

http://www.av-connection.dk/?PGr=6303

Redigeret af Mufti - 28-Februar-2017 kl. 20:01
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 20:52
F-connectorer er altid RF-tætte - de er lavet af metal.

Min klare anbefaling: Køb en fordeler MED forstærker, i en ordentlig kvalitet.

M.v.h.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 21:56
Hold dig fra twist-on f-connectorer. De er ikke HF-tætte, og med tiden bliver de løse, så du kan trække kablet af stikket uden problemer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Hold dig fra twist-on f-connectorer. De er ikke HF-tætte, og med tiden bliver de løse, så du kan trække kablet af stikket uden problemer.

1. Alle F-connectorer er HF-tætte! Ellers er de monteret forkert.
2. Hvis de bliver løse m.v., så har man benyttet forkert størrelse/monteret dem forkert!

M.v.h.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. Alle F-connectorer er HF-tætte! Ellers er de monteret forkert.
2. Hvis de bliver løse m.v., så har man benyttet forkert størrelse/monteret dem forkert!

M.v.h.
Alm. F-connectorer (som dette: https://www.kabelmix.dk/416-large_default/fconnector-stik-7mm.jpg) er ikke HF-tætte. Har selv været møllen igennem og skiftet alt ud til ordentlige terminaler og det afhjalp mine forstyrrelser. Comega eller Televes-stik er vejen frem. Og så en ordentlig kvalitet antennekabel, gerne dobbelt-skærmet (eller tripple/quad).
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:59
Selvfølgelig er de HF-tætte! Hvis ikke er de forkert monteret.
Jeg monteret hundredevis af disse, ja måske over tusind, og ALDRIG oplevet problemer.

M.v.h.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:30
Jeg anvender selv antenne fortstærker og F connector fra MIT med kabel af samme mærke. Jeg splitter med 2 stk. Televes dobbelt fordeler. Der igen bliver splittet i to stk. Television 4 dobbelt fordeler.

I min anlægstråd, er der et billede, i en af de nyere Indlæg, hvordan mit bud på en god løsning er. Jeg anvender Yousee godkendte slutdåser.

Redigeret af JackD84 - 01-Marts-2017 kl. 22:08
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 15:14
Selv fordelere og F-stik fra Harald Nyborg er HF tætte - de er jo i helstøbt metal.
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 15:28
Så er det sku nok noget af dit arbejde jeg har været ude og lave om. LOLEmbarrassed

Sådan er par twist-on stik der har siddet monteret på et loft i en 10 år, med skiftende varme og kulde, sidder sku tit så løst, at kablet er lige til at hive ud. Også selv om det har været monteret korrekt.

Redigeret af Enerneslo - 01-Marts-2017 kl. 15:29
Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 16:32
alt det udstyr yousee montere i dag er fra dkt comega og kan ikke være mening i som mange nævner skrue con er noget du skal holde dig langt væk fra, det noget yousee gik væk fra for over 10 år siden af en årsag.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 17:14

Så er det sku nok noget af dit arbejde jeg har været ude og lave om. LOLEmbarrassed

Sådan er par twist-on stik der har siddet monteret på et loft i en 10 år, med skiftende varme og kulde, sidder sku tit så løst, at kablet er lige til at hive ud. Også selv om det har været monteret korrekt.

Det skyldes ikke F-connectoren, men at der er brugt noget (billigt) l**te kabel!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu