|
Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2017 kl. 17:37 |
|
Hej
Jeg har i dag en antennefordeler (uden forstærker) der splitter det indkomne signal fra YouSee til 3 udgange. Jeg skal have mig en ny med minimum 4 udgange. Samt nye F-connectorer og en afslutningsboks/slutdåse. I den forbindelse læser man meget om krav om "tæthed" efter 4G net mv. er kommet. Det er som nævnt til YouSee. Jeg har ikke forstærker på i dag og håber heller ikke at få det (vil ihvertfald starte med at prøve uden). - Hvilken kvalitet af antennefordeler vil I anbefale? - gerne specifik link. - Hvilken kvalitet af F-connector vil I anbefale? (også gerne link). I links nedenfor er der ikke nogen F-connector der er HF-tæt? - Hvilken slutdåse kan I anbefale. Eksempler: |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nemt hvis du vælger yousee godkendt udstyr.
Her er et eksempel. http://www.av-connection.dk/?ML=2086 http://www.av-connection.dk/?PGr=6303 Redigeret af Mufti - 28-Februar-2017 kl. 20:01 |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
F-connectorer er altid RF-tætte - de er lavet af metal.
Min klare anbefaling: Køb en fordeler MED forstærker, i en ordentlig kvalitet. M.v.h. |
||
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hold dig fra twist-on f-connectorer. De er ikke HF-tætte, og med tiden bliver de løse, så du kan trække kablet af stikket uden problemer.
|
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
1. Alle F-connectorer er HF-tætte! Ellers er de monteret forkert. 2. Hvis de bliver løse m.v., så har man benyttet forkert størrelse/monteret dem forkert! M.v.h. |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alm. F-connectorer (som dette: https://www.kabelmix.dk/416-large_default/fconnector-stik-7mm.jpg) er ikke HF-tætte. Har selv været møllen igennem og skiftet alt ud til ordentlige terminaler og det afhjalp mine forstyrrelser. Comega eller Televes-stik er vejen frem. Og så en ordentlig kvalitet antennekabel, gerne dobbelt-skærmet (eller tripple/quad).
|
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig er de HF-tætte! Hvis ikke er de forkert monteret.
Jeg monteret hundredevis af disse, ja måske over tusind, og ALDRIG oplevet problemer. M.v.h. |
||
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg anvender selv antenne fortstærker og F connector fra MIT med kabel af samme mærke. Jeg splitter med 2 stk. Televes dobbelt fordeler. Der igen bliver splittet i to stk. Television 4 dobbelt fordeler.
I min anlægstråd, er der et billede, i en af de nyere Indlæg, hvordan mit bud på en god løsning er. Jeg anvender Yousee godkendte slutdåser. Redigeret af JackD84 - 01-Marts-2017 kl. 22:08 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selv fordelere og F-stik fra Harald Nyborg er HF tætte - de er jo i helstøbt metal.Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det sku nok noget af dit arbejde jeg har været ude og lave om.
Sådan er par twist-on stik der har siddet monteret på et loft i en 10 år, med skiftende varme og kulde, sidder sku tit så løst, at kablet er lige til at hive ud. Også selv om det har været monteret korrekt. Redigeret af Enerneslo - 01-Marts-2017 kl. 15:29 |
||
satbox
Bruger Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
alt det udstyr yousee montere i dag er fra dkt comega og kan ikke være mening i som mange nævner skrue con er noget du skal holde dig langt væk fra, det noget yousee gik væk fra for over 10 år siden af en årsag.
|
||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skyldes ikke F-connectoren, men at der er brugt noget (billigt) l**te kabel! M.v.h. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |