recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Monitor Audio Silver RX6 eller RX8?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMonitor Audio Silver RX6 eller RX8?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Monitor Audio Silver RX6 eller RX8?
    Sendt: 16-August-2010 kl. 22:25
Her et review af Monitor Audio Silver RX8: http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX8/ De mener at RX6 er et bedre valg. ConfusedShocked
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:40
Det mener du da ikke?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Det mener du da ikke?
Mig? Det skriver de jo: If you’re addicted to bass, these RX8s will be a real hit. But if you don’t pine for extra low-end oomph (which comes at the expense of grip and timing) we think the Silver RX6s are a better all-round proposition.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:47
Bare nysgerrig efter hvad du ønsker med tråden, når det blot er en konstatering.

Har du samme mening som dem?
Eller mener du RX8 er bedre?
Søger du blot erfaring?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:59

Bare nysgerrig efter hvad du ønsker med tråden, når det blot er en konstatering.

Har du samme mening som dem?
Eller mener du RX8 er bedre?
Søger du blot erfaring?
Jeg troede at RX8 er bedre, hvilket de sikkert også er. LOL

Jeg oprettede tråden fordi det undrede mig at de giver RX8 StarStarStarStar og RX6 StarStarStarStarStar Derfor:ShockedConfused

Redigeret af Firebird - 16-August-2010 kl. 22:59

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 23:05
Ahhh, så er jeg med...

Ved at WHF går meget op i pris/ydelse, og selvom det ikke er tydeligt her, tror jeg bestemt også det spiller ind. Dertil er det nok også som de skriver, at bassen er ukontrolleret og deraf fejler på timingen. Så hvis du ikke bare elsker meget bass, er RX6 et bedre valg, da den iflg. dem er en bedre allrouder.

Har ikke hørt nogen af dem, men det er hvad jeg læser ud af anmeldelsen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 23:56

Ahhh, så er jeg med...

Ved at WHF går meget op i pris/ydelse, og selvom det ikke er tydeligt her, tror jeg bestemt også det spiller ind. Dertil er det nok også som de skriver, at bassen er ukontrolleret og deraf fejler på timingen. Så hvis du ikke bare elsker meget bass, er RX6 et bedre valg, da den iflg. dem er en bedre allrouder.

Har ikke hørt nogen af dem, men det er hvad jeg læser ud af anmeldelsen.
Tjaa, det var også det jeg læste. Gad vide hvad Otto mener om det review?

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Tjaa, det var også det jeg læste. Gad vide hvad Otto mener om det review?

Jeg kan jo ikke sige så meget andet end at jeg er uenig (hvilket ikke er første gang mht. What Hifi). Jeg synes ikke man giver afkald på noget ved at gå op i RX8, medmindre ens rum er meget lille, så kan det måske godt blive for meget (vores lytterum er omkring 20 m2). Det pudsige er at dette, at 6'eren er mere "raffineret" end 8'eren, netop er min holdning om den gamle serie, mens jeg netop ikke mener dette er tilfældet for den nye serie. Desuden synes jeg de overdriver mængden af bas rimeligt meget, jeg opfatter det som en ret neutral højttaler, den rækker dybt, men den spiller ikke som sådan MEGET bas.

Jeg har personligt aldrig været specielt imponeret af What Hifi's anmeldelser, der virker ret overfladiske og lidt for ofte fejlbehæftede. Eksempelvis omtaler de RX8 som en 2½-vejs højttaler, det er ikke korrekt - i modsætning til RX6, der er en 2½-vejs, så er RX8 en 3-vejs. Det er en detalje, men det understreger bare at deres anmeldelser er lidt for meget samlebånds-arbejde for min smag.

Jeg kan jo kun opfordre folk til at komme forbi og lytte selv, såvidt det er muligt. Bemærk iøvrigt at en af kommentarerne på artiklen er fra én der har lyttet på forskellige højttalere, inkl. RX6 og RX8, og har købt 8'eren - og han er uenig. Så igen - lyt såvidt muligt selv.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 10:03

Kan kun give Otto ret i at What Hifi har mange usæriøse tendenser i deres anmeldelser. Alt for mange af de produkter de anmelder får top karakter, de forholder sig overhoved ikke kritisk nok til produkterne. Derudover synes jeg også de farvoritisere engelske produkter.

Så i min bog bliver anmeldelser fra What Hifi taget med et stort gram salt.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 12:29

Nogle der ved om man kan høre dem på sjælland?

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:03
De føres vist kun af TapeConnection og AVConnection i Danmark, så der skal du nok over broerne.

Et helt andet spørgsmål i forlængelse af Otto's indlæg. Hvad er så egentlig forskellen på en 2.5 og en 3-vejs basrefleks? Skal en 3-vejs forstås som en bedre (more is more) eller bare en anderledes type, og hvordan fungerer de hver især?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 21:47
Spørgsmålet er, om en Marantz SR6005 ikke er en tand for svag til RX8? RX8 kræver vel en del mere power end RX6. http://us.marantz.com/Products/3236.asp. Det er meget sandsynligt at det er den receiver jeg skal have. Bør jeg ikke vælge en større receiver hvis jeg vælger RX8, og ikke RX6? Hvad mener eksperterne herinde?

Redigeret af Firebird - 18-August-2010 kl. 21:53

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu