recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming eller filmkøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming eller filmkøb?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 15:00
Enig, det er ikke normalt. Som reglen er det der er galt med folks internet dét at de bruger Wifi (for langt væk fra egen router mens de 17 nærmeste naboer gør det samme)

Det der fra mit perspektiv er problemet med kommercielle online tilbud er, at selv med den fedeste kablede fiberforbindelse kan man ikke få adgang til BD kvalitet. Den slags er desværre endnu overladt til fysiske medier og pirateri. 




Redigeret af TBC1 - 12-April-2016 kl. 15:14
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 12:32
Udfald og buffering oplever jeg så godt som aldrig. Det kunne tyde på, at du har et problem med din forbindelse, et eller andet sted. Det er IKKE normalt, at man ikke kan se Netflix uforstyrret af bufferi.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 10:35
Havde et prøveabonnement til Netflix i et halvt år sidste år. Det er da meget fint til serier, men pga. udfald/re-buffering og lavere kvalitet kunne jeg aldrig finde på at streame film. Dem køber og ser jeg udelukkende på BD. Hvilket også er årsagen til, at det pisser mig af, at Eldværgen øjensynligt ikke har tænkt sig at satse på film (og spil) i de "videreførte" Fona butikker. Angry
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg havde SÅ gerne ser lovefilm overleve. Nye film på Blu-Ray direkte med posten til billige penge. HD lyd etc uden at skulle ud og lede efter tilbud hos EG osv.


Filmlejning.dk
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 09:09
Streaming er langt fra godt nok, det er ok til børnfilm eller serier. Men når der skal ses film, så er kvaliteten langt under hvad jeg kan acceptere.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 22:48
Jeg streamer lidt fra Netflix mest serier. Kvaliteten er ikke den bedste. Jeg køber mange film på Blu-Ray og en del dvd hvis de er billige. Jeg synes dvd er okay til en del af de film der ikke behøves at ejes på blå. En del af de ældre film er kvaliteten ikke altid meget bedre end på dvd. Det kommer an på filmens værdi for mig og om jeg synes jeg vil betale det ekstra for bedre billede og lyd. Nogle film behøves ikke ejes på blå. Jeg vil tro jeg er oppe på en 3000-4000 stk. og som samler er prisen også en faktor frem for altid den bedste kvalitet.

Redigeret af JackD84 - 11-April-2016 kl. 22:49
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 22:39
Alle de film der SKAL ses, ser jeg i biografen. Ellers streaming (Netflix, iTunes). Den sidste film på fysisk medie blev købt for 5-6 år siden. Samlingen er for længst blevet solgt/smidt ud ...
           
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 22:10
Jeg havde SÅ gerne ser lovefilm overleve. Nye film på Blu-Ray direkte med posten til billige penge. HD lyd etc uden at skulle ud og lede efter tilbud hos EG osv.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 19:32
Min lokale spår ihvertfald uhd Blu Ray en svær overlevelse af samme grund. Kvaliteten er ikke det folk i dag vælger udfra, men tilgængeligheden. Tror nu nok uhd skal forblive på markedet, men jeg er ikke så silketop succesen som jeg var tidligere
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

 
Du kan jo godt leje de nye film i en rimelig kvalitet.
 
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Hvor?</span>

 
Itunes, f.eks.


Det mener jeg bestemt også kun er RIMELIG kvalitet; jeg vil dog havde bedre end rimelig kvalitet, når jeg skal se film. iTunes mangler især 24Hz og HD-lyd.

 
Jeg skrev også rimelig.
 
Det er stadig det bedste jeg har fundet af de streaming tjeneste, hvor man kan leje nye film med danske undertekster.

Hvis man ikke gider at købe for det er for dyrt, jamen så må man nøjes med at streame.

At begrunde piratkopiering med at det er for dyrt at købe film, holder ikke efter min mening, så må man leve med, hvad der findes.

Problemet er jo, at der ikke er marked for kvalitet.

Det var da fedt, da man kunne leje fysiske medier hos Blockbuster. Men der var jo ikke kundegrundlag for det, så de måtte lukke.
 
Generalt er største delen af befolkningen ikke interesseret i kvalitet. Man kan jo bare se, at der stadig er folk der køber DVD'er. Køb dog en BD afspiller til 400 kr og oplev forskel, de fleste har jo en fladskærm, så de ville kunne se forskellen.
Der er bare mange der køber Bluray afspilleren, og forsat køber dvd. da de mener kvaliteten er fin nok. hvorfor tror du at netflix, viaplay og HBO lever så godt?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang.
 
Så kan du jo sælge filmen igen, når du har set den.
 
Der er da tit her film til salg og tit bliver de jo solgt til halv pris (for nye film).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

 
Du kan jo godt leje de nye film i en rimelig kvalitet.
 
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Hvor?</span>

 
Itunes, f.eks.


Det mener jeg bestemt også kun er RIMELIG kvalitet; jeg vil dog havde bedre end rimelig kvalitet, når jeg skal se film. iTunes mangler især 24Hz og HD-lyd.
 
Jeg skrev også rimelig.
 
Det er stadig det bedste jeg har fundet af de streaming tjeneste, hvor man kan leje nye film med danske undertekster.

Hvis man ikke gider at købe for det er for dyrt, jamen så må man nøjes med at streame.

At begrunde piratkopiering med at det er for dyrt at købe film, holder ikke efter min mening, så må man leve med, hvad der findes.

Problemet er jo, at der ikke er marked for kvalitet.

Det var da fedt, da man kunne leje fysiske medier hos Blockbuster. Men der var jo ikke kundegrundlag for det, så de måtte lukke.
 
Generalt er største delen af befolkningen ikke interesseret i kvalitet. Man kan jo bare se, at der stadig er folk der køber DVD'er. Køb dog en BD afspiller til 400 kr og oplev forskel, de fleste har jo en fladskærm, så de ville kunne se forskellen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu