recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Super netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Super netværk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Super netværk
    Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 02:05
jeg har 2 Hikvision kameraer sat til en billig POE switch og en Synology NAS på 5 år nu, og den fungere bare.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2019 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har selv Ubiquiti og hvis man nørder med sit netværk så er der mange muligheder og informationer. Så er man IT mand eller bruger tid på at vedligeholde sit net ofte så er det en super løsning. Det er tydeligt at produkterne er rettet mod det semi/professionelle marked.


Bare fordi mulighederne er der behøver man jo ikke bruge dem. Du har helt ret i hvad produkterne er rettet imod, men jeg kender flere der ikke hverken arbejder med IT eller interesserer sig for netværk som har Unifi - udelukkende fordi de ville have stabilt wifi.

Ubiquiti har også produkter rettet mere direkte imod private som er langt mere simple.

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Så jeg endte med et Arlo 2 Pro setup, der bare er så super simpelt at enhver kan sætte det op. Kameraerne kører på Wifi og har indbyggede genopladelige batterier. Det optager i FHD til skyen hvor der er 7 dages gratis adgang til alle optagelser. Batterierne holder fint strømmen i uger til måneder afhængigt hvor meget de optager og der er apps til PC, ATV, mobile enheder etc. 


Det lyder som et glimrende valg for den totalt modsatte type af mig :) Jeg ville hade at skulle skifte batterier. Jeg vil langt hellere bruge et par timer på at trække et kabel en gang for alle og så vide det altid virker. Jeg ved bare at den dag jeg virkeligt havde reelt brug for kameraerne ville halvdelen af dem være løbet tør for strøm.

Derudover skal jeg absolut ikke have nogle optagelser op i en eller anden tilfældig skytjeneste.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

det var en 8-60w, som til at starte med kørte som alm. switch, altså uden brug af nogen form for PoE. Det opgav jeg pga problemerne
 

Det er vidst dem jeg har 2 af. Hverken dem eller deres storebror med 150 watt har jeg oplevet nogle problemer med.

Systematiske problemer har jeg kun hørt om på 16 port udgaven - tilgengæld ret mange.



Redigeret af hedberg - 31-Juli-2019 kl. 14:45
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 09:42
Har selv Ubiquiti og hvis man nørder med sit netværk så er der mange muligheder og informationer. Så er man IT mand eller bruger tid på at vedligeholde sit net ofte så er det en super løsning. Det er tydeligt at produkterne er rettet mod det semi/professionelle marked.

Men personligt behøver jeg ikke gå i så mange detaljer efter det først er sat op og jeg synes Ubiquiti gør meget unødvendigt kompliceret.

Min vision var også at bruge Ubiquiti setup'et til overvågning, men da jeg begyndte at undersøge hvad der skulle til så løb jeg igen ind i at det var unødigt kompliceret efter min smag, også ifht. at skulle strømføde udendørs kameraer etc.

Så jeg endte med et Arlo 2 Pro setup, der bare er så super simpelt at enhver kan sætte det op. Kameraerne kører på Wifi og har indbyggede genopladelige batterier. Det optager i FHD til skyen hvor der er 7 dages gratis adgang til alle optagelser. Batterierne holder fint strømmen i uger til måneder afhængigt hvor meget de optager og der er apps til PC, ATV, mobile enheder etc. 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 07:41
det var en 8-60w, som til at starte med kørte som alm. switch, altså uden brug af nogen form for PoE. Det opgav jeg pga problemerne

Redigeret af kim.t - 31-Juli-2019 kl. 07:43
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg at haft en switch, men de driller. Den kan genstarte flere gange dagligt, for til sidst at miste forbindelsen helt. Hvis man kikker på deres forum er der mange der har dette problem, men der sker intet. Selv om folk bruger nogle af deres store switcht professionelt.


Hvilken model er det? Der har været en del indlæg omkring 16 ports udgaven og så vidt jeg kan se kun den. Jeg har også selv oplevet det, men jeg har løst det med en workaround som jeg beskrev her:

https://forum.recordere.dk/ubiquity-unifi-til-hjemmebrug_topic146878_page31.html

https://community.ui.com/questions/Interesting-observation-and-possible-workaround-for-an-unstable-Unifi-16-port-POE-switch/2e602bea-1809-4b59-9499-1d1629a15a3d


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Michael H-C Michael H-C skrev:

Jeg står og skal etablere et helt nyt netværk i et hus på 500m2 i tre etager samt udvendigt på grunden [...]

.. og jeg syntes mit hus har en ok størrrelse med 240m2 :) Har du plantegninger over huset og grund med en markering af hvor der er netværks stik og en ide om hvad de interne vægge er bygget af?

1: Husk at Ubiquiti's 24 port swich ikke er lydløs. Afhængig af hvor mange porte du skal bruge ville jeg overveje 2 mindre modeller som f.eks. 2*8 porte. På den måde har man også noget "redundans" hvis nu en switch skulle stoppe med at virke.

2: Jeg tror ikke du vil få noget ud af at køre HD modellerne. De er typisk bygget til *MANGE* enheder.

3a: Hvilke funktioner skal du bruge i controlleren?

3b: Det er meget rart at kunne styre det hele i et interface, men den har et par år på bagen efterhånden og trænger til en opdatering (performance mæssigt).

4: Lyder fornuftigt. Prøv at undersøg om du eventuelt kan køre controlleren på Qnap. Synology kan ihvertfald. Alternativt kunne du overveje den gratis løsning jeg linkede til i indlægget ovenfor.




Redigeret af hedberg - 30-Juli-2019 kl. 22:49
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Jeg har aldrig forstået, hvorfor Ubiquiti  ikke bare gør som Grandstream og indbygger en controller i alle AP'er? For de uvidende så kan man også bruge Grandstream uden deres cloudløsning, og her kører enhederne så på en lokal controller (der er indbygget i hvert AP), som kan styre op til 30 AP'er.


Hvis jeg skal gætte, så tror jeg det handler om at gøre AP'erne så simple som muligt af hensyn til strømforbrug og fabrikations pris.

Men det ville da være rart hvis de tilbød en official og gratis cloud løsning

Indtil da kan man eventuelt overveje at bruge denne her: https://hostifi.net/#free-plan-0



Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Altså, man behøver jo heller ikke controlleren kørende 24/7, det går også fint at styre det hele gennem UniFi-appen eller en random PC du tænder når du vil ændre noget, så vidt jeg kan forstå. Skal man bruge gæsteportalen, så skal softwaren naturligvis køre hele tiden på server/Cloud Key.


Ja selvfølgelig men så går man også glip af al statistikken, hvilket kan være yderst brugbart til en helt række ting. Det ændre ikke på, at en cloud key eller en server er en ekstra udgift.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Husk nu at Cloud Key ikke er et krav på Unifi, har du en server (stor eller lille) til at køre, så installerer du bare controlleren på den i stedet og sparer pengene. Jeg har den til at køre på en Windows, men en RPi eller en større linux-server er også en mulighed.


Nu skal jeg ikke afspore tråden alt for meget, men jeg har aldrig set det geniale i hverken en Cloud Key eller en server stående. Begge dele koster penge i både indkøb og drift, og for små virksomheder eller private, så er det blot en ekstra omkostning og ekstra besvær.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor Ubiquiti  ikke bare gør som Grandstream og indbygger en controller i alle AP'er? For de uvidende så kan man også bruge Grandstream uden deres cloudløsning, og her kører enhederne så på en lokal controller (der er indbygget i hvert AP), som kan styre op til 30 AP'er.
Altså, man behøver jo heller ikke controlleren kørende 24/7, det går også fint at styre det hele gennem UniFi-appen eller en random PC du tænder når du vil ændre noget, så vidt jeg kan forstå. Skal man bruge gæsteportalen, så skal softwaren naturligvis køre hele tiden på server/Cloud Key.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Husk nu at Cloud Key ikke er et krav på Unifi, har du en server (stor eller lille) til at køre, så installerer du bare controlleren på den i stedet og sparer pengene. Jeg har den til at køre på en Windows, men en RPi eller en større linux-server er også en mulighed.


Nu skal jeg ikke afspore tråden alt for meget, men jeg har aldrig set det geniale i hverken en Cloud Key eller en server stående. Begge dele koster penge i både indkøb og drift, og for små virksomheder eller private, så er det blot en ekstra omkostning og ekstra besvær.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor Ubiquiti  ikke bare gør som Grandstream og indbygger en controller i alle AP'er? For de uvidende så kan man også bruge Grandstream uden deres cloudløsning, og her kører enhederne så på en lokal controller (der er indbygget i hvert AP), som kan styre op til 30 AP'er.


Redigeret af Branchekender - 30-Juli-2019 kl. 11:14
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 10:49
Husk nu at Cloud Key ikke er et krav på Unifi, har du en server (stor eller lille) til at køre, så installerer du bare controlleren på den i stedet og sparer pengene. Jeg har den til at køre på en Windows, men en RPi eller en større linux-server er også en mulighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu