recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LBA75 - hjemmebio projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LBA75 - hjemmebio projekt

 Besvar Besvar Side  <1 34567 28>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Hej hvad er det for en switch du bruger?



Mvh
FasTrak




Hej FasTrak

Det er denne her: 
Cisco SB SR2024C, Compact 24 x Gigabit, 24 x Gigabit Unmanaged, 2 x Gigabit SFT option
Der følger montering med til 19" rack

Købt hos Komplett.




Mvh
LBA75
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 20:22

Ser super ud !

Er glasset med syltede agurker også tilsluttet netværket ? LOL
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Ser super ud !

Er glasset med syltede agurker også tilsluttet netværket ? LOL


Kan være han har læst om de forsøg der udføres på KU i forbindelse med "transportering" og entanglement og derfor forsøger at digitalisere et glas syltede agurker og få dem frem på skærmen. LOL
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Ser super ud !

Er glasset med syltede agurker også tilsluttet netværket ? LOL


Tak for kommentaren..........


Tjaaa, glasset med syltede agurker er ren voodoo - det gør underværker for rækkevidden på mit trådløse netværk! Det skulle efter sigende være endnu bedre hvis det var fyldt, men den sidste agurk gik i en hotdog.........
Nej spøg til side...... mit rack-skab/teknik rum er stationeret i mit bryggers, og da jeg følte at min "Airport" blev lidt lun nede i bunden af racket, så greb jeg bare det første og bedste i bryggerset...... og det var altså det agurkeglas Tongue 

Burde jo nok skifte det ud - men hva pokker - det gør arbejdet!


Mvh
LBA75



Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 16:12
Hej


Beklager fraværet, men arbejde har det med at tage for meget af min fritid  Wink

Har lige overstået et 9 måneders project ude i Kina, så nu har jeg forkælet mig selv med en lille "gave".......
Kommer lige et par billeder til at vække appetitten:


Lærred liggende i dytten


Ramme på gulvet


Stewart logo


Lærred model




Glæder mig som et lille barn.... har været et langsommeligt projekt!
Flere billeder følger senere...



Mvh
LBA75






Redigeret af LBA75 - 09-Februar-2012 kl. 16:21
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 19:50
Ser spændende udThumbs Up
Det rum skriger også på en projektor.Clap
Men det bliver da en udfordring at mørklægge det rumCool
Ning
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 22:15
Hej


Ja, mørklægning er vel et tema for alle med projektor.... nogle lever lykkeligt med lys stue, andre har "Bat Caves" - jeg ender nok op med en mellemting.

Men nu vi er ved det, så kunne jeg da godt bruge lidt gode råd fra andres erfaringer?
Ønsker som sagt ikke en reel Bat Cave - men vil gerne gå langt for gode "arbejdsbetingelser" for min projektor! (Lærred er et 92" Stewart Grayhawk med gain - 0,92 til en Epson TW9000)
Alle vinduer har mørklægnings gardiner...... 

Hvor skal jeg angribe "lyskontrol" udfordringen? En ting er jo udefrakommende lys - den er til dels fixet med mørklægningsgardinerne - men hvad med lys og refleksioner fra projektor og lærred? Er det bagvæggen jeg skal fokusere på først? (altså bag lærred) - er det loftet som er vigtigst? - er det sidevæggene som er vigtigst? - er det gulvet som er vigtigst? Eller er det væggen modsat lærred som er vigtigst?
Ved godt, at det er en kombination af alle - men hvor skal man "starte" - for bedst "cost benefit"? 
Har feks set en norsk guro udtale, at væggen bag lærred faktisk ikke er den vigtigste, men at det altid er den folk starter med at male sort.....

Hvordan løses dette lyskontrol issue så? Er det med sort eller grå maling i så lav glans som muligt? Er det bedre med stof (molton etc)? - Hvis stof, hvordan kan man så montere det på mine gips vægge lofter?


Tager gerne imod folks forslag/løsninger - gerne med links hvis muligt.



Mvh
LBA75



Redigeret af LBA75 - 09-Februar-2012 kl. 22:35
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 22:51
Nu har jeg ikke selv projektor men derfor kan jeg da godt prøve at give mit bud....

Umiddelbart vil jeg tro at det der vil genere mest er dit sofabord og stereobænken. Er den hjemmelavet kunne du evt male den sort.
Og så de 2 skrå vægge fra vinduespartierne og hen til endevæggen kunne du måske male i samme farve som endevæggen.
Så vil jeg tro du er over de værste gener. For det fungerer vel som daglistue også????
Ning
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 08:56
Hej,

Jeg er selv ved at etablere et rum der som dit skal bruges til mere end bare at se film, så det bliver heller ikke en bat-cave. I den anledning var jeg til JVC demo i Herlev tidligere på året i et lokale som naturligvis ikke er indrettet til optimal film forevisning.

Min oplevelse her var at genskinnet fra loftet betød en del for sort niveauet og kontrasten i billedet. Dermed har jeg planer om at sørge for at mit loft bliver sort mindst 1 meter ud fra lærredet. Jeg har endnu ikke besluttet helt konkret hvordan, jeg har følgende muligheder:

  1. Male loftet sort 1 meter ud fra lærredet - sikkert temmelig lav WAF...

  2. Bruge rulle gardiner eller lignende i loftet, endnu ikke undersøgt men kunne være en mulighed.

  3. Mit lærred er et fast ramme lærred, så den sidste mulighed er at montere en plade der virker som "låg" for lærredet. Dette bliver så løftet op i loftet når der ses film via et vippebeslag det er monteret med. Pladen kan så monteres med sort Molton scene stof eller bare males sort. På ydersiden kan der være hvad som helst, den kan være hvid, eller alt muligt andet.

Det er klart at min løsning #3 ikke virker hos dig p.g.a. TV, ligesom det vil være synd at male loftet sort. Så jeg vil undersøge f.eks. Sega gardiner for at se om de eventuelt har en løsning der både virker, men som også ser godt ud når det ikke skal bruges, det fortjener rummet trods alt.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 12:09
Hej



Så for pokker - nu er jeg hidsig!!! 
Jeg har problemer med HDMI signalet til min nye dyrt indkøbte Epson TW9000!!
Jeg har vel noget lignende det handshake problem, som oplevet i denne tråd:

Mit setup er som følgende:
Alt kører igennem min Onkyo TX-NR905 og ud over HDMI 1 til min Epson TW9000.
Jeg kører blu-ray og streaming igennem min Dune HDMax, tv igennem min samsung yousee boks og yderlige film/billeder igennem min apple TV2........

Jeg har store problemer med HDMI udfald, hvor min Epson kommer med blå skærm og skriver "No Signal".... så går der lidt tid, og så kommer billedet tilbage??
Dette er observeret igennem yousee boksen med tv og igennem apple tv - faktisk ikke rigtigt når jeg ser film igennem DUNE HDMax.... men kun når filmen kører virker det - lige meget hvilket apperat, så kokser det når jeg skifter rundt i indstillinger mm..... med Yousee boksen kokser det selv under alm "tv kigning" uden skift i kanaler - samme med APPLE tv - uden at skifte på noget......
Har prøvet at koble rundt mellem HMDI 1  & 2 udgangene på forstærkeren.... har skiftet rundt mellem HDMI 1 & 2 indgangene på Epson TW9000 - med samme resultet.
Har kørt min Apple tv2 direkte ind i Epson TW9000 - samme resultet.

Har brugt 3 forskelige HDM kabler..... deriblandt dette 15 meter fra Av-connection, som burde være i top klasse?: http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY37426
Har også prøvet med et 2 meter SUPRA HF100, samt et alm 1,5 meter Profigold.........
Samme resultet.......

Virker som om at jeg har et problem Cry.... og ikke som normalt et kabel problem. 
Kunne også være min forstærker, men det sker jo også når jeg kører apple tv direkte i projektor?

Ser desværre ud til at det er et HDMI ind problem på min EPSON TW9000?




Er der nogle af jer, som kan komme med gode ideer til hvilke løsninger jeg kan afprøve?????





Mvh
LBA75


Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 12:36
Kender ikke til projektoren, men ud fra din fejlsøgning lyder det som en fejl på selve projektoren. Mit råd er at kontakte epson support, kan være de kender problemet og har en løsning.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 12:52
Jeg ville have sagt det var din Onkyo, da jeg har læst mig til at de har lidt issues med HDMI faktisk.
 
I og med du har prøvet direkte med din Apple udelukker det jo nærmest det.
 
Lyder som om selve projektoren har et problem?
 
Mega ærgeligt, håber du finder en løsning hurtigt!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu