recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile
Jamen så sender jeg routeren sammen med mit 500MLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile
Jamen så sender jeg routeren sammen med mit 500MLOL
Øv, skal jeg vente så længe ! Cry
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:51
169.254.x.x er en dummy IP adresse som gives når der ikke kan trækkes en IP adresse.
Hvis du bare ønsker at prøve kan du i mellemtiden gå ind på din computer og trykke start->kør.
I den kommandoprompt du åbner taster du:
"ipconfig /release"
Herefter prøver du igen at hente en IP adresse på recieveren. Så burde det virke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

169.254.x.x er en dummy IP adresse som gives når der ikke kan trækkes en IP adresse.
Hvis du bare ønsker at prøve kan du i mellemtiden gå ind på din computer og trykke start->kør.
I den kommandoprompt du åbner taster du:
"ipconfig /release"
Herefter prøver du igen at hente en IP adresse på recieveren. Så burde det virke.
Den kan ikke finde filen..... Confused
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:59
Får du en fejl om at den ikke kan finde filen? Hvis ja så prøv at kopier herfra for det skal virke.
husk mellemrum mellem ipconfig og /release. Uden ".

Der burde bare komme en sort boks op på skærmen som så forsvinder med det samme.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 21:19
Hi hi, ja det var mellemrummet der manglede. Det cutter min lan forbindelse på PC'en, men gir mig ikke adgang fra recieveren. Men så skal jeg vel bare sætte stikket fra recieveren i der hvor PC'en sidder?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 21:23
Ja det burde være nok. Ellers så prøv at tage strømmen fra recieveren og sæt det til igen så den tvinges til at forny IP adressen.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Halsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 09:05
Hej Kampus,

Jeg er meget enig med rhsin om at du skal have en router imellem. Jeg kører det selv fra en Linksys WRT54G trådløs router med fire ethernet porte, hvor jeg har koblet min LX70 receiver op på en af portene. Routeren er billig, omkring 400 spir mener jeg du skal hoste op med og den er meget stabil - jeg har aldrig haft problemer med min - den har kørt en del år efterhånden. Det er selvfølgelig også en gammel sag efterhånden men det virker Clap
Det er stort set plug-and-play! Husk setup og check om du får en ip adresse i receiveren.

/Halsted
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 09:40
Ingen tvivl om at en router er den rigtige løsning. Mit forslag var udelukkende et forsøg på at få det til at virke indtil Kampus modtager routeren.
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 10:21
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd.
Min SC-LX81 virker fint med internet radio direkte. Men...
Intet sted i denne tråd er nævnt, hvordan man tilføjer foretrukne radiostationer til sin liste over radiostationer. Det var eller det jeg synes var det mest langhårede i processen. Men det er alle måske klar over, hvordan man gør?
 
Metoden er sådan set (set i bakspejlet) godt nok beskrevet i manualen.
Hvis du (eller andre) senere får brug for hjælp, så bare skriv i dette forum.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 10:32
Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Halsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 11:34
Både internet radio men også DLNA sharing. Jeg afspiller alt mit mp3 musik via DLNA igennem min forstærker fra min NAS. Det er genialt! Samtidig kan jeg remote al min musik fra min iphone via en "media:connect" application :D

jeps - Processen med favorit radiokanaler er ikke beskrevet i min manual til LX70 så det må du gerne byde ind med i tråden Thumbs Up

/Halsted
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu