recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der for TV2 tour de'france
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der for TV2 tour de'france

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad sker der for TV2 tour de'france
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder Wink


Jamen så kan du måske komme med et eksempel på andet som har bedre brug for HD? :b Der er jo ikke noget der har "brug" for HD, HD er en ekstra luksus. Og det her er trods alt en af årets største sportsevents..
Og desuden så synes jeg da sagtens man kan bruge den ekstra skarphed fx i helikopterbillederne, hvor man ser hele feltet på afstand oppe fra. Kan være man rent faktisk selv ville kunne se tallene på ryggene bedre, udskille rytterne bedre fra hinanden :b

Sport generelt er i mine øjne et af de områder der får mest ud af at blive opgraderet til HD. Formel1 i HD ville jeg dælme sætte pris på for eksempel.. :b
Jo det har du da ret i, generalt burde alt blive sendt i hd, det er vel efterhånden de fleste personer/familier der har min. et tv der er hd-ready.
Jeg mente nok bare at hvis jeg sådan skulle vælge kunne jeg hurtigt finde nogle andre sportgrene som fx. fodbold, ishockey, tennis, golf, sportsgrene hvor man skal følge et mindre objekt (bold) i høj fart og et stort felt. 
Synes bare ikke lige cykling er en sportgren hvor der er et kæmpe behov for hd, men det er jo også bare min personlig holdning. Og det er skam ikke fordi jeg ikke kan lide cykling, plejer at se en stor del af touren og har fulgt med siden omkring 1994 fast hver år, har dog desvære ikke fået set så meget i år pga travlhed med husrenovering.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 19:40
Generelt synes jeg at billedkvaliteten er højnet en hel del i år og med færre udfald i billedet. De må ha' fået bedre kameraer på motorcyklerne, for her var det noget juks tidligere.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder Wink


Jamen så kan du måske komme med et eksempel på andet som har bedre brug for HD? :b Der er jo ikke noget der har "brug" for HD, HD er en ekstra luksus. Og det her er trods alt en af årets største sportsevents..
Og desuden så synes jeg da sagtens man kan bruge den ekstra skarphed fx i helikopterbillederne, hvor man ser hele feltet på afstand oppe fra. Kan være man rent faktisk selv ville kunne se tallene på ryggene bedre, udskille rytterne bedre fra hinanden :b

Sport generelt er i mine øjne et af de områder der får mest ud af at blive opgraderet til HD. Formel1 i HD ville jeg dælme sætte pris på for eksempel.. :b
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 14:04
Nemlig og Yes, engang kunne man se Tour de France efter den daværende sort/hvide Franske Tv standard. Mon der stadig eksisterer Film optagelser herfra, sådan for kvalitetsnærstuderingen  Wink Sammenlignet med da Frankrig gik over til farverne. Jeg cykler ikke ud over det ____ Jeg Tromler bare frem! Nå ja lyden, men uden Jørgen Leth ville der mangle noget (meget) Clap  Clap  jeg mener han speaker jo fortsat.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 21:55
Lyden er underordnet, de pladrer jo bare løsLOL
 
Næh billederne af turen gennem Holland og Belgien var flotte, og når de rammer bjergene blir' det helt fantastiskTongue
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Hvorfor ser I det ikke bare på Eurosport? De sender i HD
Det er jo fordi de gerne vil hører på Leth og Sørensen mm. hvilket jeg godt kan forstår.

Men man kunne måske alternativt have to tv-tuner, og så have billede fra Eurosport og lyden fra TV2 Thumbs Up
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 18:36
Hvorfor ser I det ikke bare på Eurosport? De sender i HD
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Så absolut den eneste og bedste grund til at se TDF Tongue
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder Wink
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


 
Helt enig, TDF i HD Thumbs Up.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se Smile


Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.


Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Jaja det er da klart, at de ikke bare kan sende hvad de har lyst til uden at de har retighederne.

Det ændrer dog ikke ved, at det er totalt ude i hampen, med en sports Kanal i HD der sender traktor pulling og en masse andet ævl, når der er Tour.


Amen da, hvordan vil du have at TV2 Sporten skulle kunne sende Touren i HD, når nu ikke TV2 har en HD kanal?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu