recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem! Apple TV2 med XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem! Apple TV2 med XBMC

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 24>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:23
JEP nu virker det, der var et v i skjul favoritter under kiosk mode da jeg slog Kiosk mode til.

Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:29
Edit.

Redigeret af Rasmussen - 02-September-2011 kl. 13:35
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 14:00
Nå, havde lige lidt problemer men xbmc wiki løste det...

Så nu kan jeg ændre i film beskrivelsen altså omskrive den til dansk, og kan bruge mine egne trailers så jeg fri for loading tid, og har den trailer i den opløsning jeg vil have.

Så det bare et kæmpe arbejde nu med at gøre det ved alle film og hente trailers, så det da lige en dags arbejde, men for fremtiden er det jo bare lige gøre det når jeg tilføjer en ny film.

Så jeg da 1 skridt tættere på den perfekte løsning i mine øjne. Smile
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 16:38
Det lyder super. Men husk at tage en backup, når du er færdig :-)
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Kan være noget med den måde du har kodet dine film på i MakeMKV, som ikke taler så godt med ATV2.
 
Fra xbmc.org:
"Your mkv have mpeg2 codec only. This has to be processed via the atv2 cpu - should go well because you only use SD resolution. But if you already use makemkv - then you should try to make it output H.264 codec inside the mkv. This is hardware accelerated on the atv2 and should not stutter."
 
Jeg sørger i hvert fald for at alle mine mkv-film er kodet i H.264, og oplever ingen hak.
 
Du kan læse nærmere i denne tråd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107252

Hey igen


Så prøver vi igen...... ganske rigtigt Skalle06 - Makemkv outputter den rippede fil i mpeg2 - havde ikke tænkt over det som et evt. problem. 
Der er ingen mulighed i Makemkv til at ændre output fil, så kiggede rundt efter noget andet rippe software......

Har nu installeret en trail version af DvDFAB, den er nu igang på min stationære, med at rippe "1408"(bluray). Har brugt "Rip Bluray" til Mkv og valgt profilen mkv.264.ac3..... er det mon rigtigt?.... det tager nu over 6 timer at rippe den film....suk, må have mig noget pc med i7 cpu og noget SSD harddisk....Wink

Skalle06, hvad bruger du at rippe til - med fokus på ATV2?..... ripper du først med et program og converter med andet.... eller hvad?

Anbefalinger modtages gerne....af alle....

mvh




Redigeret af LBA75 - 02-September-2011 kl. 22:07
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 16:57
Hehe ja, når du exporter dit library laver den nfo filerne og gemmer cover osv, så du fri for at downloade og redigere i Info til filmen igen fremover hvis dit xbmc går ned eller du starter på ny.

Så medmindre min NAS brænder sammen så burde det være sikret. :)

Jeg gået tilbage til library mode(hvor den viser alle film fra alle mapper samlet), da den har en funktion til at samle de film der ligger i serier, fx xmen og fast and the furious osv. Og så håber jeg på at kunne fjerne "Disney" filerne fra biblioteket en af dagene via .XML filen, så Disney mappen vises seperat(dog i file mode). 

En anden bonus ved library mode er i mine øjne at for enden af filnavnet på listen, viser den om det er HD og om der er trailer tilgængelig, og Rating.  - Jeg har så valgt at slette Rating på alle filmene da det irreterede mig at det blev vist ude i menuen.    - I file mode viste den kun størrelsen på filmen i GB, hvilket for mig og se er ubetydeligt når jeg bare vil vide info om en film jeg vil til at se.

Men nu må vi se. Tak for al hjælpen skalle.


Redigeret af Rasmussen - 02-September-2011 kl. 17:08
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 21:53
@LBA75
Indstllingerne i DVDfab lyder rigtigt, men det tager da godt nok noget tid :-) Det er lang tid siden jeg har rippet en Bluray, men der har jeg brugt en kombination af Makemkv og Handbrake. Jeg er gået bort fra fysiske discs og køber HD-film fra bl.a. iTunes. Ungernes DVD'er ripper jeg stadig, men der kan det for det meste lade sig gøre med Handbrake.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 20:02
Har lidt problemer med mkv filer "cars 1080 blu.) vil lave den om med handbrake og video output x264, men hvordan får jeg atv2 til at se den istedet for den gamle, skal man opdatere databasen?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 20:48
Gå ind i indstillinger og vælg 'Ryd op i database'. Så fjernes de videoer, du har slettet.

An på hvad du har valgt under dine indstillinger scannes der efter nye filer, hver gang du starter XBMC, der scannes i baggrunden eller der scannes kun når du manuelt vælger at opdatere. Det vælger du selv. Jeg har sat min til at scanne, hver gang jeg starter XBMC.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Jeg er gået fra WDTV til ATV2, og er glad for det. 

Fordelen ved en WDTV er, at den æder stort set alle formater, mens en ATV2 skal jailbreakes for at kunne det. Endvidere kan WDTV outputte 1080p, mens en ATV2 'kun' kan outputte 720p. Det betyder intet for mig, men kan være vigtigt for andre. Jeg synes faktisk ATV2 giver bedre billedekvalitet - der er mere til et godt billede end opløsning. Endelig kan du sætte en harddisk direkte til en WDTV - det kan du (endnu) ikke til en ATV2 - her streames der over dit netværk.
 
Fordelen ved ATV2 er muligheden for at køre XBMC, Plex eller Firecores mediaplayer, muligheden for AirPlay, det flotte interface, hurtig og smooth streaming og ATV2 er i sig selv pæn.
 
En ikke-jailbreaket ATV2 giver i Danmark ikke rigtig nogen mening medmindre du 1) har en US iTunes konto og køber/lejer film via iTunes, 2) Abonnerer på Netflix med US konto eller 3) Streamer alt fra en computer, der kører iTunes.   
 

Tak for svaret Skalle06!

Dvs at selv om ens ATV er jailbreaket, så er man stadig afhængig af iTunes?

Lejer du selv film via iTunes, og hvordan er prisen/billedkvaliteten?
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 13:42
Du er ikke afhængig af Itunes, hvis den er jailbreaket.
Jeg bruger en Qnap nas hvor jeg afspiller alle mine film fra.
De er lavet om til mp4/mkv H.264 da atv2 afspiller dem bedre.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 14:01
Nej, som aouer siger er du ikke afhængig af iTunes, hvis den er jailbreaket. Du kan streame film direkte fra en NAS. Jeg køber ind imellem film på iTunes via min US-konto, lægger dem på NAS'en og streamer til ATV2. Men ripper også film, som lægges på NAS'en.
Du kan selvfølgelig også leje film/tv-serier direkte fra din ATV2 via US-iTunes. Har prøvet det en enkelt gang. Billedkvalitet og streaming var god. Priser er lidt forskellig an på HD eller ikke HD samt ny eller gammel film
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu