recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson eller sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson eller sony

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:50
Du har skam ret :)

Det er kontrast forholdet der skal være argumentet for at tage TW6100. Du er da nødt til at købe sådan en og så lege test pilot herinde. Den er billigere end TW6000 for tiden.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Du har skam ret :)

Det er kontrast forholdet der skal være argumentet for at tage TW6100. Du er da nødt til at købe sådan en og så lege test pilot herinde. Den er billigere end TW6000 for tiden.
Jeg tror jeg nøjes med tw5910, den dækker helt sikkert mit behov fint nok. Skal nok give den et par ord med når det hele er på plads. Bliver nok først i starten af næste uge da jeg lige har lidt bygge opgaver der skal på plads inden jeg bestiller den.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:48
Lige en hurtig tilbagemelding.
Har fået set et par film på min nye Epson tw 5910 og må sige jeg er meget tilfreds med den.
Det er en lyskanon så man kan sagtens have en lampe tændt uden det egenligt ødelægger noget videre.
Flotte farver og fint sort niveau til min standart som nogen sikkert vil mene ikke er så høj. Men min sidste projektor var en JVC hd 350 og jeg synes nu ikke der er en kæmpe forskel, det er lige før jeg heller vil have epsonen da den giver så meget lys at det får lærredet til at virke som et kæmpe tv fordi der er så meget skrald på. Men igen skal det poienteres at jeg ikke er feinschmecker mht til de små detaljer i billedet. Til mit forbrug hvor jeg ca. ser 3-5 film om måneden er den mere end perfekt.
Af negative ting kan man sige at den var en smule vanskelig at placere pga den manglene lens shift og auto irisén kan høres i stille sekvenser, synes dog ikke det er generene.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 12:15
Super - tænkte nok at du ville blive glad for den.

Problemet med en lys stærk projektor kan så være lærred, hvor der i nogle tilfælde kommer små hvide glimrende pletter i midten af lærredet (hot spotting), som hovedsageligt er synlige i lyse scener.

Hvad kører du med af lærred?
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Super - tænkte nok at du ville blive glad for den.

Problemet med en lys stærk projektor kan så være lærred, hvor der i nogle tilfælde kommer små hvide glimrende pletter i midten af lærredet (hot spotting), som hovedsageligt er synlige i lyse scener.

Hvad kører du med af lærred?
Ja jeg er super glad for den.

Ang. lærred er DIY som jeg egenligt har kørt med i flere år. Meget simpelt og billigt.

Et stk. mdf plade malet med en super rulle som jeg har brugt lidt tid på at finde.
Malingen er denne gang en S1500 fra Flugger glans 7 , har tidligere prøvet en S1000 som også er fin, den er dog lidt lysere.
Har tidligere haft nogle lærredsprøver hjemme fra lissau og qualityscreen og synes ikke de er bedre en mit DIY. Tror man skal op i noget Stewart før det virkelig rykker.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu