recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er for Plano frame. Det har ikke den samme brede ramme...
Jeg mener, kvaliteten skal sammenlignes med "LS frame".

Det kræver jo så også at dugen er i sammenlignelig kvalitet som (minimum) White Flex, og ikke er sammenlignelig med f.eks. California dugen (hvilket jeg ikke kan tale med om da jeg svjv ikke har set Grandview'en). Hvis det er en bedre ramme, men ringere dug, så er det jo stadig ikke sammenligneligt.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:32
Jeg har sammenlignet de 2 duge mod hinanden, og har ikke kunnet konstatere nævneværdige forskelle. Kvaliteten minder meget om hínanden, derfor jeg skriver, som jeg gør.
Kvaliteten på dugen er absolut godkendt, uden hotspots eller andre uheldige egenskaber, hvilket også understøttes på udenlandske tests, så de kan sagtens sammenlignes...

Redigeret af Supergris - 27-Marts-2013 kl. 19:34
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Har lige fået mig en ny projektor som jeg er super tilfreds med en benq w7000+. Men nu kan jeg godt se at det lærred som jeg i sin tid købte i elgiganten til 999.- ikke er det bedste til den. Men hvad skal jeg så have.
Sagen er den at når projektoren viser helt hvidt kan jeg tydelig se de (meget små) firkanter der er i mit lærred. Håber det giver mening, er lidt svært at forklare.
Er der nogen kloge hoveder herinde der så kan fortælle mig hvilken slags lærred jeg skal bruge for at få bedre hvid billed. Det er lige gyldigt om det er ramme eller motor. Jeg har en dedikeret rom til bio, som er helt mørklagt, men er med hvide vægge og loft.

Inden vi starter længere diskussion om valg af lærred, vil du så ikke lige supplere med følgende oplysninger....

1) Budget?

2) Ønsket størrelse på lærred?

3) Format? (antager 16:9?)

4) Afstand mellem projektor og lærred?

5) Siddeafstand mallem dig og lærred?

Iøvrigt, tillykke med din nye projektor Smile
Må jeg dog komme med en anbefaling - du skriver at du har dedikeret rom til bio, som kan mørklægges helt.... men vægge og loft er hvide? - her kan du score en markant forbedring i oplevelse, ved at male (eller hellere betrække med stof) væg og loft sort 1-2 meter frem foran lærred.
Det koster næsten ingenting, og hjølper virkelig meget - bare et råd....

Mvh
LBA75
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu