recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp min projektor kortslutter hytten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp min projektor kortslutter hytten

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp min projektor kortslutter hytten
    Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:22
Hej og hjælp!

Jeg har netop købt en projektor, men når jeg putter HDMI stikket ind i den fra Yousee boksen, så kortslutter hele hytten (relæet).

Jeg har tidligere prøvet at sætte projektoren til yousee boksen uden problemer. Jeg har dog lavet to ændringer siden da:

1: Jeg har udskiftet standard HDMI kablet på 3 m med et kabel på 10 meter!

2: I stedet for at trække et strøm kabel mellem projektoren og en en alm. stikkontakt, så har jeg klippet strømkablet over og ført det fra projektoren over til et loftstik (som man normalt har en lampe siddende i). Der har jeg sat blå, brun og grøn ledning i, ligesom den lampe der sad der i forvejen. Det skal nævnes, at projektoren fungerer uden problemer (testskærm) så længe HDMI kablet ikke er isat!

Nogle der har et løsningsforslag?

EDIT: Har lige testet HDMI kablet mellem TV og yousee boks - det fungere perfekt. Så er der jo kun strømkablet tilbage.. Kan man ikke klippe sådan et over og tilslutte det direkte i kontakten? Fungere jo perfekt uden HDMI tilslutning!

Redigeret af TueT - 27-Januar-2011 kl. 17:31
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 18:35
Tror du er ude i noget spændings potentiale mellem youseeboks og projektor.

Hvis du samler den på same stik er der sikkert ingen problemer.

Eller du har lavet noget rod med din 230volt installation i lampeudtaget.
Har du jord i lampeudtaget ?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:08
hpfi Relæet slår kun fra hvis der forsvinder noget strøm til jord/uden om Relæet. Enten er din installation eller dit hpfi-relæ defekt så jeg vil anbefale dig at få fat i en elektriker. Dit udstyr kan ikke holde til det og det kan DU heller ikke hvis uheldet er ude.

BS
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:20
Hej

Det lyder som om det er noget jord problem. Yousee boksen får stel fra coax stikket, altså ude fra vejen, og du har sat din projektor til jord i lampeudtaget, som ender i et jordspyd i jorden, eller en nulling i tavlen. Resultatet er at hpfi relæet målet en potientiale forskel på jord ledningen som sidder i tavlen og yousee's coax ledning. Derfor slået det fra. Hpfi relæet "tror" at forskellen skyldes fek.s en person der får spænding igennem sig med afladning til jorden (Gulv eller lign.)

Det er lidt et issue, men du skal have fat i en elektrikker der kan måle på potientiale forskellen. En anden løsning kan være at jorde yousee boksen, det er dog lidt svært da der ikke er et jord kabel i ledningen.

/michael
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:27
Ser ud som om vi er ude i sådan een her.....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:16
mvh PSSO
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 22:33
En løsning kunne være at fjerne jordforbindelsen til projektoren (den gul/grønne ledning).

Det er en dårlig ide at forbinde HDMI-kablet når der er strøm på apparaterne. Der er mange der har brændt forbindelsen af på grund af det. Træk netstikket ud på det ene af apparaterne inden du tilslutter kablet.

Der kan være en spændingsforskel på op til 230 V mellem apparaternes stel inden du forbinder kablet. Denne forskel udlignes når du forbinder kablet (via stelforbindelsen). Hvis det ikke er stel der får forbindelse først får man i værste fald den høje spænding direkte på indgangen.
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

En løsning kunne være at fjerne jordforbindelsen til projektoren (den gul/grønne ledning).

Det er en dårlig ide at forbinde HDMI-kablet når der er strøm på apparaterne. Der er mange der har brændt forbindelsen af på grund af det. Træk netstikket ud på det ene af apparaterne inden du tilslutter kablet.

Der kan være en spændingsforskel på op til 230 V mellem apparaternes stel inden du forbinder kablet. Denne forskel udlignes når du forbinder kablet (via stelforbindelsen). Hvis det ikke er stel der får forbindelse først får man i værste fald den høje spænding direkte på indgangen.

Troede kun det var biler der havde Stel !

Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120"
Panasonic DMP-BDT 110
Onkyo NX-NR609
DALI Concept 8 DALI Concept CT
DALI Concept 2 DALI IKON SUB
Harmony One
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af KillBoxOne KillBoxOne skrev:

Troede kun det var biler der havde Stel !

Så troede du forkert... Smile
/lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu