recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af bag højttallere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af bag højttallere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 07:02
Billigt : https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-indbygningshoejttalere-earthquake-rcs-500-p-2589.html

Men ellers så har en ordentlig hifi butik en afsnit med indbygningsovn højttaler.
.....
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr.Nielsen Mr.Nielsen skrev:

Jeg har mine baghøjtalere placeret på min bagvæg så de peger ned over lytterne hvilket giver rigtig gode lydeffekter efter min mening. Har hørt fra en som både har besøgt Dolby og DTS studierne i USA at man gerne skal sætte sine baghøjtalere i et 5.1 setup i en højde på 1,7 meter og pege på lytterne.

Ved ikke om dette er en hjælp for dig.

-J

Dit svar giver ingen værdi uden at vi ved hvor din bagvæg er

Sidder du lige op ad bagvæggen, så er det OK. Er vinklen større end 110grader, så er det forkert.

Nogle gange er det en bedre ide at afvige fra forskrifterne fremfor at presse dem ind fordi Dolby siger max 110 grader. Om det er gældende her aner jeg ikke, men det kan sagtens være at 135 grader gør, at man ikke ender op med en near field surround højttaler som får hele surroundfeltet til at kollapse.
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 08:31
Prøvede mig lidt frem i går og bagved vinduet er faktisk kun 110 grader så det virker(selvom det ikke bliver helt samme anstand.
Synes lyden er bedst lidt højere en Dolby anbefaler (35 grader over øret) men må nok prøve lidt mere , Evt er det blot Audyssey der kompensere godt for det. Men igen tak for input
-J
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 11:17
Kigger lige med her. Jeg skal ligeledes i gang med at sætte baghøjtalere op. Der er ca. lige langt fra de to sidevægge og til den primære lytteposition i sofaen.

Hvad menes der med 90-110 grader - skal det forstås sådan, at baghøjtalerne skal sidde på sidevæggen - men lidt bagved lyttepositionen?

Mine baghøjtalere kommer nok til at sidde ca. 40-50 cm over lyttepositionen - er det ok??

Mvh

Nikolai
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 11:21
P.S. - bør jeg købe beslag til mine baghøjtalere (B&W DM600 s3) så de kan vinkles mod lytteposiotionen eller skal jeg blot bruge de fabriksmonterede beslag, som passer til en skrue i væggen??

Mvh

Nikolai
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 21:31
Jeg har placeret diskant i 1,5 meter højde. Det lyder klart bedre end da jeg havde dem vinklet nedad lige under loft.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu