|
Placering af bag højttallere |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Billigt : https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-indbygningshoejttalere-earthquake-rcs-500-p-2589.html
Men ellers så har en ordentlig hifi butik en afsnit med indbygningsovn højttaler. |
||
.....
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nogle gange er det en bedre ide at afvige fra forskrifterne fremfor at presse dem ind fordi Dolby siger max 110 grader. Om det er gældende her aner jeg ikke, men det kan sagtens være at 135 grader gør, at man ikke ender op med en near field surround højttaler som får hele surroundfeltet til at kollapse. |
||
JKJe
Bruger Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøvede mig lidt frem i går og bagved vinduet er faktisk kun 110 grader så det virker(selvom det ikke bliver helt samme anstand.
Synes lyden er bedst lidt højere en Dolby anbefaler (35 grader over øret) men må nok prøve lidt mere , Evt er det blot Audyssey der kompensere godt for det. Men igen tak for input -J
|
||
nkaad
Bruger Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kigger lige med her. Jeg skal ligeledes i gang med at sætte baghøjtalere op. Der er ca. lige langt fra de to sidevægge og til den primære lytteposition i sofaen.
Hvad menes der med 90-110 grader - skal det forstås sådan, at baghøjtalerne skal sidde på sidevæggen - men lidt bagved lyttepositionen? Mine baghøjtalere kommer nok til at sidde ca. 40-50 cm over lyttepositionen - er det ok?? Mvh Nikolai
|
||
nkaad
Bruger Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
P.S. - bør jeg købe beslag til mine baghøjtalere (B&W DM600 s3) så de kan vinkles mod lytteposiotionen eller skal jeg blot bruge de fabriksmonterede beslag, som passer til en skrue i væggen??
Mvh Nikolai
|
||
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har placeret diskant i 1,5 meter højde. Det lyder klart bedre end da jeg havde dem vinklet nedad lige under loft.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |